2019-05-16, 20:30
Är inte så duktig på hockey, men tittar gärna på det vid tillfälle. En sak som stör mig å det är det grövsta, såfort någon sjukter på mål och målvakten tar den - så står halva mängden av båda lagen i en enda klunga framför målet och börjar i 9/10 av fallen gruffa på varandra eller börjar bråka och härja så in i helvete. Det stör mig något så sjukt - efterbliven och töntigt.
Senast redigerad av Skrattgrabben 2019-05-16 kl. 20:44.
Citera
2019-05-16, 20:34
Medlem
ClickBaits avatar
Skapa respekt i motståndarna, att det gör ont att vara runt kassen.
Citera
2019-05-16, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Skapa respekt i motståndarna, att det gör ont att vara runt kassen.

Är det verkligen så det funkar? Det här är bara något jag gissar på, men det är inte så att målvakten är värdefullaste på planen så dom skyddar honom? Eller är det för att markera för motståndarna ”nej det är fan inte mål, målvakten tog pucken så ni behöver inte försöka få in den”
Citera
2019-05-16, 20:40
Medlem
Målvakten är deras kung i laget tror jag.
Målburen är väl där man inte går nära nått sånt tror jag. Petar inte på målvakten.
Citera
2019-05-16, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Målvakten är deras kung i laget tror jag.
Målburen är väl där man inte går nära nått sånt tror jag. Petar inte på målvakten.

Peta på målvakten är alltså inte okej av motståndarna? Tack för förklaring
Citera
2019-05-16, 21:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Är inte så duktig på hockey, men tittar gärna på det vid tillfälle. En sak som stör mig å det är det grövsta, såfort någon sjukter på mål och målvakten tar den - så står halva mängden av båda lagen i en enda klunga framför målet och börjar i 9/10 av fallen gruffa på varandra eller börjar bråka och härja så in i helvete. Det stör mig något så sjukt - efterbliven och töntigt.

Det handlar om att skapa mentalt övertag, samt att försöka provocera motståndarna till att ta utvisningar.
Citera
2019-05-16, 21:55
Medlem
Score123s avatar
Citat:

Det är hockey, finns ingen annan förklaring, det är bara så i hockey!

Som andra skriver här, skapa respekt & störa motståndarna!
Citera
2019-05-16, 23:38
Medlem
Uninteresteds avatar
Anfallarna vill gå in på mål för att ta eventuella returer.
Försvararna går hårt åt anfallarna för att avskräcka dom från att gå på mål.

Enkelt förklarat. Hoppas du fastnar för planetens vackraste sport

Och som någon sa, målvakterna är utsatta så hela laget kommer att försvara denna.

Typ:

https://www.youtube.com/watch?v=TZ1dIDiLnD4
Citera
2019-05-16, 23:46
Medlem
Citat:
Lite överkurs kanske. Men försvarsspel i Hockey handlar om att inte släppa in motståndaren framför mål. Det är där dom flesta målen görs på styrning , skymning eller retur.
Tittar du noga så ser du oftast backarna struntar i pucken och endast fokuserar på att crosscheka motståndarna som är på väg mot mål. Från tex hörnet men också framifrån.
Detta börjar bli ett otyg och måste stävjas. Det är väldigt spelförstörande.
Sen kommer svaret på din fråga. Har man väl släppt in motståndasren framför mål ska det göra ont att stå där eller pinka revir. Du fattar.
Citera
2019-05-17, 10:01
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Anfallarna vill gå in på mål för att ta eventuella returer.
Försvararna går hårt åt anfallarna för att avskräcka dom från att gå på mål.

Enkelt förklarat. Hoppas du fastnar för planetens vackraste sport

Och som någon sa, målvakterna är utsatta så hela laget kommer att försvara denna.

Typ:

https://www.youtube.com/watch?v=TZ1dIDiLnD4
Jag förstår! Jodå, jag har börjat fastna lite för det faktiskt, dock ligger motorsport närmast hjärtat.
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Lite överkurs kanske. Men försvarsspel i Hockey handlar om att inte släppa in motståndaren framför mål. Det är där dom flesta målen görs på styrning , skymning eller retur.
Tittar du noga så ser du oftast backarna struntar i pucken och endast fokuserar på att crosscheka motståndarna som är på väg mot mål. Från tex hörnet men också framifrån.
Detta börjar bli ett otyg och måste stävjas. Det är väldigt spelförstörande.
Sen kommer svaret på din fråga. Har man väl släppt in motståndasren framför mål ska det göra ont att stå där eller pinka revir. Du fattar.
Ujj, det var lite för överkurs - men tack iallafall för en gedigen förklaring, ska tänka på det du skrivit senare idag när nästa match gäller Tror inte Sverige kammar hem en första plats dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in