Citat:
Ursprungligen postat av
Soda--Pop
Du vill se exempel på nåt som INTE händer ? Hur tänker du nu ?
Problemet ligger i så fall inte hos mig, utan hos dig som kommer med ett påstående som varken går att bevisa eller motbevisa med. Det är fortfarande du som gör grundpåståendet som har att bevisa att det är sant och svårigheter i att göra det kan du naturligtvis inte försöka sparka över på din motståndares planhalva som här.
Nu tror jag inte att det vore helt omöjligt att bevisa din tes. Du behöver leta reda på någon valkampanj i t ex Danmark där annonser raderats för att de innehöll något slags gaytema och som partiet (naturligtvis) själv skrev om. Men utan att några danska medier plockade upp det. Visst är frånvaro svår att bevisa ofta, men här kan man t ex visa att det går att googla på det utan att få träffar på några danska mediers webbsidor.
Tills du har gjort det har du inte bevisat ett skit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soda--Pop
Jag sa att i andra mediasfärer är man inte lika uppbrusande när nån kampanj för offentlig bögnormalisering stöter på minsta motgång.Det är just detta specifika HBTQ skäl och inget annat som gör nyhetsvärdet för svensk MSM, annat hade runnit ut i sanden.
Nej, det var inte det du sa. Du sa:
I en annan mediasfär hade detta betraktats som såpass banal skitsak att det inte ansetts värt rapportera.
Du har alltså gjort en helt reservationslös utsaga: Ingen rapportering om de borttagna "bögerierna" i andra mediasfärer. Vilket du då inte på något vis lett i bevis. Besvära dig dock inte med att ta upp Ryssland eller Uganda som exempel i ett eventuellt svar. Jag tror alla läsare med normal intelligens i tråden är fullt medvetna om att det finns många länder där det enda medierna rapporterar om HBTQ är negativt och där ett politiskt parti aldrig skulle komma på tanken att ha något positivt för människors rättigheter i den frågan i en annonskampanj.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soda--Pop
Ni kommunister tycker era åsikter, vare sig det är bögerianmaning misandri eller annat, är nåt som händer och förstår inte hur nån kan tycka annat än att det måste vara en rasist, böghatare, bakåtsträvare. De mest extrema av eran sort tolererar inte meningsmotståndare såsom nazister inte tolererar judar.
Du inleder med att kommuniststämpla mig på oklar grund och slutar med reductio ad hitlerum. Det senare brukar vara mer populärt att ta till som vapen på vänstersidan, så med din logik borde det vara jag som nassestämplar dig, inte tvärtom.
Ingenting i det du skrev innehåller hur som helst några sakargument. Det är bara tomma etiketter. Rent larv.
Mina omdömen om dig byggde på ett gäng poster jag läst som du skrivit och inte minst dina val av formuleringar här i tråden. Det är är klart att den som inte kan skriva tre meningar utan att prata om "bögar", "bögeri", "bögerifrön" etc avslöjar sig som en person med motvilja och en nedvärderande attityd mot homosexuella och homosexualitet. Det är i princip att sparka in öppna dörrar att ens starta en argumentation om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soda--Pop
Klart att ni tycker det är logiskt att media explosivt rättfärdigar HBTQ-idealen men för er handlar det inte om yttrandefrihet utan att alla skall ha enhetlig inställning likt en nordkoreansk parad för ledaren.
Jag vet inte vad du menar med "HBTQ-ideal". Jag är inte typen som bryr mig om prideparader och liknande och jag kan tycka att frågan som sådan har fått oproportionerligt stort utrymme i debatten under 2000-talet i relation till dess betydelse i ett allmänt samhällsperspektiv. Delar av vänstern är närmast besatt av ex.vis frågan om transpersoner, som på det hela taget är ett marginalfenomen. Men jag är för att alla människor behandlas lika i olika frågor. Om det t ex är okej att kyssas offentligt för heteropar så ska det rimligen vara det för enkönade. Alla bör ha möjlighet att ingå äktenskap (jag tyckte tidigare att registrerat partnerskap räckte, men jag har ändrat mig sen rätt många år bakåt - något som reflekterande människor har en förmåga att göra, jag har dragit mer än ett plumpt bögskämt som ung). Alla har rätt att få synas och existera på liknande villkor, så länge de inte skadar andra. Vad det har att göra med Nordkorea får du gärna förklara närmare.
Jag är för övrigt FÖR allas rätt att uttrycka sina åsikter och värderingar och i konsekvens av det t ex motståndare till HMF-lagen. Det betyder dock inte att jag känner att jag måste respektera ounderbyggda, fördomsfulla, känslodrivna åsikter hos folk, oavsett om de kommer från höger eller vänster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soda--Pop
Frihet, hör och häpna, betyder också att inte behöva se nåt man inte vill. Bögar och allt vad det heter får absolut hålla på med sitt men ingen skall tvingas se det eller uppmanas bli som dem för då går det mot diktatur.?? Du verkar inte ha koll på vad du skriver, läs en gång till.
Vi prövar att byta ut ett ord i mellanmeningen och se vad som händer:
Homofober och allt vad det heter får absolut hålla på med sitt men ingen skall tvingas se det eller uppmanas bli som dem för då går det mot diktatur.
Jag gör inte det här enbart för att dra ner byxorna på dig, även om jag delvis skrivit det här inlägget för att visa dig att om du uppträder otrevligt och hånfullt i en tråd och försöker kleta på din opponent skit med diverse falska etiketter så möter du förr eller senare någon som är ett nummer större än du i debatteknik. Och då blir det smörj. Jag har faktiskt en poäng också och har du något lite mer innanför pannbenet så kan du suga upp den.
"Jag gillar inte X - alltså ska X förbjudas" är en nivå som många människor tyvärr fortfarande bildar sina åsikter på. Det är klent beställt med insikten att om man själv lyckas vara på den vinnande sidan idag, så kan man lika gärna tillhöra den förlorande imorgon. Och då få sin egen frihet inskränkt för att andra inte gillar Y.
Du skriver
Frihet, hör och häpna, betyder också att inte behöva se nåt man inte vill Men det är just det som frihet i ett öppet samhälle INTE betyder. Om vi lever i ett samhälle där vi både får uttrycka rasistiska åsikter, plädera för homosexuellas rätt att synas och accepteras i samhället på samma villkor som alla andra, stolliga religiösa idéer och politiska värderingar långt ut på både höger- och vänsterkanten: Ja då är också konsekvensen att vi får stå ut med att konfronteras med både åsikter och beteenden som retar gallfeber på oss. Själva essensen i frihet är att den inte bara gäller mig, eller de som är ungefär som jag. Frihet är något som gäller ALLA, annars är det inte frihet på riktigt.
Det betyder inte att ALLT är okej i det offentliga rummet. De flesta av oss kan nog vara överens om att vuxna människor inte ska tillåtas gå nakna mitt i city eller ha öppet sex bland barnfamiljerna på en badstrand. Eller att man inte får stå och gapa vilka dumheter som helst till en annan person ute på stan. Men då är det inskränkningar som gäller lika för alla och inte är knutna till en viss åsiktsriktning, sexuell läggning eller religiös tro. Frågor på det?