2019-05-24, 18:45
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Är att lämna kvar barnet på BB att omhänderta sitt barn?

Du skall alltså tvingas, i strid med den kroppsliga autonomin, att transportera ditt barn till BB?

Jag trodde du brydde dig om den kroppsliga autonomin, Ipsi!
Citera
2019-05-24, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Du skall alltså tvingas, i strid med den kroppsliga autonomin, att transportera ditt barn till BB?

Jag trodde du brydde dig om den kroppsliga autonomin, Ipsi!
Vet du, jag ska ta och kopiera den här konversationen och mejla till riksdagspolitikerna. Den kommer säkert att övertyga dem om att införa abortförbud.

Har du fler lysande argument än de du framfört hittills så behöver du i alla fall inte framföra dem till mig utan ta det direkt med politikerna, jag tycker att jag har hört alla argument som jag behöver höra från dig.

Over and out och varmt lycka till med din nya förbudslag.
Citera
2019-05-24, 18:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Vet du, jag ska ta och kopiera den här konversationen och mejla till riksdagspolitikerna. Den kommer säkert att övertyga dem om att införa abortförbud.

Jag pratar inte med riksdagspolitiker nu, jag pratar med dig.

Citat:
Over and out och varmt lycka till med din nya förbudslag.

En aggressiv reträtt och ett erkännande om intellektuellt nederlag; ett medgivande om argumentativ oförmåga. Man tackar! Nu kan jag gott sprätta en bira i vetskapen att Ipsi förödmjukats så till den milda grad att hon lämnat tråden i skam.
Citera
2019-05-24, 19:03
Avslutad
Citat:
Jag pratar inte med riksdagspolitiker nu, jag pratar med dig.

En aggressiv reträtt och ett erkännande om intellektuellt nederlag; ett medgivande om argumentativ oförmåga. Man tackar! Nu kan jag gott sprätta en bira i vetskapen att Ipsi förödmjukats så till den milda grad att hon lämnat tråden i skam.
Japp, det kan du gott göra.

Jag fick förresten direktsvar från en politiker, han ansåg också att argumenten var så högkvalitativa att han trots att det var fredag genast skulle börja verka för ett abortförbud.

Han undrade också om du inte kunde ställa upp som statsministerkandidat!

Du är verkligen värd din bira! Ta två! Eller tre!
Citera
2019-05-24, 19:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Japp, det kan du gott göra.

Tack, men så svårt är det inte att demolera ett "argument" som bokstavligen kan kokas ned till att du anser dig kunna döda bebisar för att "jag vill kunna döda bebisar". Den stora bravaden går till dig, som på allvar lyckas hålla två motstridiga koncept i huvudet samtidigt, och ändå vara fullt övertygad om att de båda är fullt sanna.
Citera
2019-05-24, 19:07
Medlem
Citat:
Jo, det var det hon menade och hon har försökt förklara det för dig att det var det hon menade, men du mal på.

Hon skrev ordagrant:

”Så? HON vill ha barnet. Barnet i en framtid vill förmodligen ha sig själv också...men HAN vill inte.
Då ska alltså båda dessa böja sig för Hans behov?”

Hur FAN står du ihop att det här har att göra med underhållsbidrag och inte medicinsk abort?

Du får för övrigt gärna besvara mitt senaste inlägg till dig. Att bara lägga sig i när det passar och sluta svara när man har slut på argument är rätt sorgligt.
Senast redigerad av Orkanuz 2019-05-24 kl. 19:10.
Citera
2019-05-24, 19:23
Avslutad
Citat:
Tack, men så svårt är det inte att demolera ett "argument" som bokstavligen kan kokas ned till att du anser dig kunna döda bebisar för att "jag vill kunna döda bebisar". Den stora bravaden går till dig, som på allvar lyckas hålla två motstridiga koncept i huvudet samtidigt, och ändå vara fullt övertygad om att de båda är fullt sanna.
Såja, nu ska du inte förringa din insats.

Ingen, säger ingen, har förrän nu lyckats hitta det genialiskt självklara argumentet mot abort att det strider mot den kroppsliga autonomin att man måste lämna barnet på BB om man inte vill ta hem det.

Jag får rapporter om en sällsynt febril verksamhet i riksdagshuset just nu.

Nöj dig inte med öl, ta champagne!
Citera
2019-05-24, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Hon skrev ordagrant:

”Så? HON vill ha barnet. Barnet i en framtid vill förmodligen ha sig själv också...men HAN vill inte.
Då ska alltså båda dessa böja sig för Hans behov?”

Hur FAN står du ihop att det här har att göra med underhållsbidrag och inte medicinsk abort?

Du får för övrigt gärna besvara mitt senaste inlägg till dig. Att bara lägga sig i när det passar och sluta svara när man har slut på argument är rätt sorgligt.
Du förklarade varför du hellre än dagens system där du är underhållskyldig men slipper om hon gör abort hellre föredrog ett system där du är underhållskyldig och aldrig slipper för att hon aldrig gör abort.

Ok? Fanns det ens nåt att besvara?
Citera
2019-05-24, 19:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ingen, säger ingen, har förrän nu lyckats hitta det genialiskt självklara argumentet mot abort att det strider mot den kroppsliga autonomin att man måste lämna barnet på BB om man inte vill ta hem det.

Jag trodde kroppslig autonomi var din grej. Har du ändrat dig?
Citera
2019-05-24, 19:55
Avslutad
Citat:
Jag trodde kroppslig autonomi var din grej. Har du ändrat dig?
Har inte alla ändrat sig? Det kommer att stå på varje löpsedel i morgon. ”Blixtinkallad omröstning ger omedelbart abortförbud! Skogsvatte på Flashback övertygade med argumentet att det bryter mot den kroppsliga autonomin att man måste lämna kvar sitt barn på BB om man inte vill ta hem det”.

Så nu kan du sluta tjata på mig och fira istället.
Citera
2019-05-24, 19:56
Medlem
Citat:
Du förklarade varför du hellre än dagens system där du är underhållskyldig men slipper om hon gör abort hellre föredrog ett system där du är underhållskyldig och aldrig slipper för att hon aldrig gör abort.

Ok? Fanns det ens nåt att besvara?

Det var en del av inlägget och det andra var angående medicinsk abort.

När merapi sedan skriver och ifrågasätter varför mannen ska ha rätt att bestämma över kvinnans kropp och ifrågasätter huruvida det är rättvist mot barnet som i framtiden förmodligen hade ”velat ha sitt framtida liv” menar du alltså att det har med underhållsbidraget att göra och inte medicinsk abort? Förklara isåfall riktigt ordentligt på vilket sätt du kopplat ihop detta och inte i en oneliner som du alltid gör.
Senast redigerad av Orkanuz 2019-05-24 kl. 20:03.
Citera
2019-05-24, 19:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Har inte alla ändrat sig?

Erkänner du äntligen att mord på barn är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in