2019-05-15, 20:56
Medlem
Jag letar som många andra, efter en bostad i Stockholm. Mitt hopp ligger på att få ett förstahandskontrakt av en hyresrätt via bostadsförmedlingen. Vi söker endast nyproduktioner då dessa har höga hyror = mindre konkurrens. Nu har jag blivit inbjuden till två visningslägenheter, en i Bandhagen och den andra i Årsta. Läget gör Årsta överlägset Bandhagen men när man kollar ritningarna så är lägenheten i Bandhagen mer välplanerad. För mig känns det rätt opraktiskt att inte ha förråd, disk- och tvättmaskin, något som saknas i lägenheterna i Årsta.

Tänkte därför höra hur ni andra resonerar. Vad är viktigast - läget eller själva lägenheten?
Citera
2019-05-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WildThoughts
Jag letar som många andra, efter en bostad i Stockholm. Mitt hopp ligger på att få ett förstahandskontrakt av en hyresrätt via bostadsförmedlingen. Vi söker endast nyproduktioner då dessa har höga hyror = mindre konkurrens. Nu har jag blivit inbjuden till två visningslägenheter, en i Bandhagen och den andra i Årsta. Läget gör Årsta överlägset Bandhagen men när man kollar ritningarna så är lägenheten i Bandhagen mer välplanerad. För mig känns det rätt opraktiskt att inte ha förråd, disk- och tvättmaskin, något som saknas i lägenheterna i Årsta.

Tänkte därför höra hur ni andra resonerar. Vad är viktigast - läget eller själva lägenheten?

Det är ju bara hyresrätter, jag hade tagit läget i detta fall.
Citera
2019-05-15, 21:25
Medlem
Synd att inte ha diskmaskin. Men är du singel funkar det ändå. Har du familj ja då blir det slitigare. Förråd, där har man grejer som man aldrig använder. Tvättmaskin, finns väl gemensam i huset, duger ju.

Pratar vi läge är Årsta en dröm på alla sätt.
Citera
2019-05-15, 21:28
Medlem
jack.danielss avatar
Hellre koja i bra område än slott i sämre dito!
Citera
2019-05-15, 21:57
Medlem
Man kan installera en bänkdiskmaskin. Det kan fungera bra fast en sådan är lite mindre.
Citera
2019-05-16, 09:07
Medlem
SYSTEMexes avatar
"Location, Location, Location"
Citera
2019-05-16, 10:55
Medlem
Tack för era kommentarer, känns nu helt klart mer värt att välja läget framför hur lägenheterna ser ut. Tvärbanan är precis utanför lägenheten i Årsta, inte mycket som slår det. Dessutom är det förberett för tvätt- och diskmaskin, bara det att man får köpa in dessa själv gör ju det lite surt. Får se det som en investering.
Citera
2019-05-16, 19:23
Medlem
Är det vid själva stationen Bandhagen?
Citera
2019-05-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeforparks
Är det vid själva stationen Bandhagen?

Nej, lägenheterna ligger ungefär mellan Högdalen och Bandhagen, ca 10 min gångväg till respektive tunnelbana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in