Jag letar som många andra, efter en bostad i Stockholm. Mitt hopp ligger på att få ett förstahandskontrakt av en hyresrätt via bostadsförmedlingen. Vi söker endast nyproduktioner då dessa har höga hyror = mindre konkurrens. Nu har jag blivit inbjuden till två visningslägenheter, en i Bandhagen och den andra i Årsta. Läget gör Årsta överlägset Bandhagen men när man kollar ritningarna så är lägenheten i Bandhagen mer välplanerad. För mig känns det rätt opraktiskt att inte ha förråd, disk- och tvättmaskin, något som saknas i lägenheterna i Årsta.
Tänkte därför höra hur ni andra resonerar. Vad är viktigast - läget eller själva lägenheten?
Jag letar som många andra, efter en bostad i Stockholm. Mitt hopp ligger på att få ett förstahandskontrakt av en hyresrätt via bostadsförmedlingen. Vi söker endast nyproduktioner då dessa har höga hyror = mindre konkurrens. Nu har jag blivit inbjuden till två visningslägenheter, en i Bandhagen och den andra i Årsta. Läget gör Årsta överlägset Bandhagen men när man kollar ritningarna så är lägenheten i Bandhagen mer välplanerad. För mig känns det rätt opraktiskt att inte ha förråd, disk- och tvättmaskin, något som saknas i lägenheterna i Årsta.
Tänkte därför höra hur ni andra resonerar. Vad är viktigast - läget eller själva lägenheten?
Det är ju bara hyresrätter, jag hade tagit läget i detta fall.
Synd att inte ha diskmaskin. Men är du singel funkar det ändå. Har du familj ja då blir det slitigare. Förråd, där har man grejer som man aldrig använder. Tvättmaskin, finns väl gemensam i huset, duger ju.
Tack för era kommentarer, känns nu helt klart mer värt att välja läget framför hur lägenheterna ser ut. Tvärbanan är precis utanför lägenheten i Årsta, inte mycket som slår det. Dessutom är det förberett för tvätt- och diskmaskin, bara det att man får köpa in dessa själv gör ju det lite surt. Får se det som en investering.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!