• 1
  • 2
2019-05-15, 20:20
Medlem
Kattafankens avatar
Jag hänger ganska mycket på Reddit, där en sub för politik lider av över moderering (dvs alla kommentarer och inlägg raderas när de känner för det). Faktiskt finns det en annan sub https://www.reddit.com/r/Sveriges_politik/ som annonserade här på Sweddit https://www.reddit.com/r/sweden/comm...vensk_politik/

Men i den tråden ser jag också varför ingen känner till denna sub, mods på Sweddit vägrar att länka den "Vi vill inte promota subbar som hamnar på alt-right nivån diskussionsmässigt", trots att det inte finns någonting sånt i den: https://www.reddit.com/r/sweden/comm...vensk_politik/

Osäkert om jag får lägga upp detta här, hittade dock inte ett bättre forum för ämnet.
Citera
2019-05-15, 21:12
Medlem
YP4XQs avatar
Så länge du kan stå på dig själv är du välkommen i alla forum. Det gäller som sagt att inte vika ner sig och bara hålla god ton med argument, så blir man faktiskt ganska välkommen.
Citera
2019-05-15, 21:37
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Så länge du kan stå på dig själv är du välkommen i alla forum. Det gäller som sagt att inte vika ner sig och bara hålla god ton med argument, så blir man faktiskt ganska välkommen.

Tja, här ja - på Flashback kan jag hålla med om att detta gäller, absolut. Men detta gäller ju inte alls på Sweddit tydligen där man, citat: "Vi vill inte promota subbar som hamnar på alt-right nivån diskussionsmässigt, vilket din mycket väl kan göra." Trots att subben inte är ny och inte har den nivån.

se här: https://www.reddit.com/r/sweden/comm...litik/enmqieh/

Det fick mig att förstå att svensktalande Reddit var betydligt mer censurerad än vad jag insett tidigare, eftersom de inte ens länkar en ny sub som de inte modererar själva, och då är det väl bara Flashback kvar där man kan tala fritt, eller?
Citera
2019-05-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Tja, här ja - på Flashback kan jag hålla med om att detta gäller, absolut. Men detta gäller ju inte alls på Sweddit tydligen där man, citat: "Vi vill inte promota subbar som hamnar på alt-right nivån diskussionsmässigt, vilket din mycket väl kan göra." Trots att subben inte är ny och inte har den nivån.

se här: https://www.reddit.com/r/sweden/comm...litik/enmqieh/

Det fick mig att förstå att svensktalande Reddit var betydligt mer censurerad än vad jag insett tidigare, eftersom de inte ens länkar en ny sub som de inte modererar själva, och då är det väl bara Flashback kvar där man kan tala fritt, eller?

Bara för att /r/Sweden är den största svenska sub-redditen betyder inte det att de har någon skyldighet att göra reklam och länka till nya svenska sub-reddits som själva vill bli stora.
Citera
2019-05-15, 22:33
Medlem
Knucklehugss avatar
Twitter..
Citera
2019-05-15, 22:35
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Bara för att /r/Sweden är den största svenska sub-redditen betyder inte det att de har någon skyldighet att göra reklam och länka till nya svenska sub-reddits som själva vill bli stora.

Fast de har en Wiki där de listar alla svensktalande subs, utom en. Du tycker inte det är att medvetet kontrollera vilka alternativ som får synas på Reddits default svenska sub? Minns nu att /r/Sweden dyker upp som default-förslag till alla nya svenska användare.
Citera
2019-05-15, 22:36
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Twitter..

Håller med om Twitter funkar, dock är det väldigt utspritt samtal så att säga, och det är inte ett ställe där man enkelt kan ha långa trådar.
Citera
2019-05-15, 23:33
Medlem
504umMadLads avatar
FuckGoreWhore modererar 60% av alla inläggen som tas bort enligt Norci. u/Cohacq är en vänsterextremist och likaså u/Odenetheus fast värst är dock FuckGoreWhore som är en idiot utav sällan skådat slag. Det är ett tyligt exempel på vad som sker när kvinnor får makt på internet och ska leka allan ballan.
Citera
2019-05-15, 23:36
Medlem
504umMadLads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ

Då kommer du bli kraftigt besviken om du besöker r/svenskpolitik då det klassas som "rasism" att diskutera statistik. Kolla gärna de borttagna inläggen när Mr antirasist himself, "Henko", hade en AMA där för någon månad sedan.
Citera
2019-05-16, 10:38
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 504umMadLad
Då kommer du bli kraftigt besviken om du besöker r/svenskpolitik då det klassas som "rasism" att diskutera statistik. Kolla gärna de borttagna inläggen när Mr antirasist himself, "Henko", hade en AMA där för någon månad sedan.

Men det är ju ingen rasism, rasismen existerar inte. De som personer kunde ha varit Lila, Vita, Gröna, Prickiga, Kristna, Marsianer, Portugeists, Zombies... Spelar ingen roll! Det finns ingen rasism inblandat, det har med deras ovilja att vara svenskar och stötta det svenska samhället och den enorma bördan för samhället, både socialt, ekonomiskt och massa andra negativa aspekter, som de utgör. Att de hyllar Islam istället för samhället och svenska regler och lagar är liksom bara en grej, så det är, ren fakta som vi måste bolla med. Det är inte för att de är negrer eller just islam.. men nu råkar det vara så. De kan inte smita undan regelverk lag och ordning pga religion eller annat. Alla ska vara lika inför lagar och regler. Till exempel!
Citera
2019-05-16, 19:54
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 504umMadLad
FuckGoreWhore modererar 60% av alla inläggen som tas bort enligt Norci. u/Cohacq är en vänsterextremist och likaså u/Odenetheus fast värst är dock FuckGoreWhore som är en idiot utav sällan skådat slag. Det är ett tyligt exempel på vad som sker när kvinnor får makt på internet och ska leka allan ballan.

Norci kan ju inte ens förklara varför de vägrar att länka Sveriges_politik i wikin. Typ öööh det kanske blir alt-right i framtiden, lite minority report över det hela. Vad jag inte fattar är varför alla fortfarande använder /svenskpolitik om nu modsen är så vänster & dåliga.
Citera
2019-05-17, 10:51
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Integration och invandring --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto