Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Drar en gissning på att det blir typ så här imorgon...
Aiesh
Giorgi - Paka - Sana
Hasse - Erling Jr
Wernersson - Calisir - Bjärsa - Holm
Anestis
2 tveksamma, Holm och Paka. Det kan bli Jallow istället, och Paka kanske vilas, då skulle jag gissa på att Sargon spelar som anfallare och Aiesh till höger.
Skall iofs inte svära på att det blir Calisir och Bjärsa, det beror sig på hur fräscha dom är, men om dom är ok tror jag dom spelar.
Ikväll skall det inte vilas nån gubbe alls. Ikväll skall vi köra det absolut bästa vi har helt enkelt.
Skulle inte bli förvånad om det blir Sargon längst fram och därmed som du säger Aiesh ner på mitten. Isf är det inte orimligt att Paka ändå petas efter några sämre insatser (men med mål) på slutet och att Sana lirar där. Eller så vilar vi Sana och kör Paka och byter sedan in Sana.
I övrigt tror jag på att vi kör det laget du har, hade gärna sett Jallow istället för Wernersson och Tolinsson istället för Calisir men det är mest troligt att det blir som du beskriver försvaret.
Tufft blir det oavsett, men jäklar vad spännande det blir, vore ju rätt komiskt om enda matchen man får se live iår är en bortamatch i ett europakval om vi tar cupen.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Storlagen med högt publiktryck tappar såklart en fördel. Men för dom mindre lagen blir hemmaplansfördelen snarare större nu. I vanliga fall skulle såklart MFF:s supportrar skapat en större ljudkuliss än vad Mjällbys skulle gjort. Men ikväll har Mjällby fördelen av att spelarna känner sig hemma, dom har sin plats i omklädningsrummet och dom känner till varenda m2 på planen.
Rent trams att säga att dom inte har en hemmaplansfördel ikväll. Säger man det kan man aldrig ha spelat fotboll själv iallafall.
Så är det, är ju samma sak för Ellos mot oss ikväll.
Rent publik är ju matcher i Borås som hemmaplan för oss där vi alltid dominerar totalt och även om Ellos har fördelen av att inte spela på en fotbollsplan så är ju publikdelen, eller ja bristen av publik, en stor fördel för dom denna gång.
Sedan har vi alltid svårt i Borås ändå...