2020-07-09, 10:31
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Storlagen med högt publiktryck tappar såklart en fördel. Men för dom mindre lagen blir hemmaplansfördelen snarare större nu. I vanliga fall skulle såklart MFF:s supportrar skapat en större ljudkuliss än vad Mjällbys skulle gjort. Men ikväll har Mjällby fördelen av att spelarna känner sig hemma, dom har sin plats i omklädningsrummet och dom känner till varenda m2 på planen.

Rent trams att säga att dom inte har en hemmaplansfördel ikväll. Säger man det kan man aldrig ha spelat fotboll själv iallafall.
Det finns en marginell hemmaplansfördel men den är inte större än att MFF komfortabelt kommer att vinna med 3-0. Det rör sig inte heller om någon lång bortaresa utan pågarna är vid Strandvallen på mindre än två timmar.
Citera
2020-07-09, 10:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Drar en gissning på att det blir typ så här imorgon...

Aiesh
Giorgi - Paka - Sana
Hasse - Erling Jr
Wernersson - Calisir - Bjärsa - Holm
Anestis

2 tveksamma, Holm och Paka. Det kan bli Jallow istället, och Paka kanske vilas, då skulle jag gissa på att Sargon spelar som anfallare och Aiesh till höger.

Skall iofs inte svära på att det blir Calisir och Bjärsa, det beror sig på hur fräscha dom är, men om dom är ok tror jag dom spelar.

Ikväll skall det inte vilas nån gubbe alls. Ikväll skall vi köra det absolut bästa vi har helt enkelt.
Skulle inte bli förvånad om det blir Sargon längst fram och därmed som du säger Aiesh ner på mitten. Isf är det inte orimligt att Paka ändå petas efter några sämre insatser (men med mål) på slutet och att Sana lirar där. Eller så vilar vi Sana och kör Paka och byter sedan in Sana.

I övrigt tror jag på att vi kör det laget du har, hade gärna sett Jallow istället för Wernersson och Tolinsson istället för Calisir men det är mest troligt att det blir som du beskriver försvaret.

Tufft blir det oavsett, men jäklar vad spännande det blir, vore ju rätt komiskt om enda matchen man får se live iår är en bortamatch i ett europakval om vi tar cupen.

Citat:
Storlagen med högt publiktryck tappar såklart en fördel. Men för dom mindre lagen blir hemmaplansfördelen snarare större nu. I vanliga fall skulle såklart MFF:s supportrar skapat en större ljudkuliss än vad Mjällbys skulle gjort. Men ikväll har Mjällby fördelen av att spelarna känner sig hemma, dom har sin plats i omklädningsrummet och dom känner till varenda m2 på planen.

Rent trams att säga att dom inte har en hemmaplansfördel ikväll. Säger man det kan man aldrig ha spelat fotboll själv iallafall.

Så är det, är ju samma sak för Ellos mot oss ikväll.
Rent publik är ju matcher i Borås som hemmaplan för oss där vi alltid dominerar totalt och även om Ellos har fördelen av att inte spela på en fotbollsplan så är ju publikdelen, eller ja bristen av publik, en stor fördel för dom denna gång.
Sedan har vi alltid svårt i Borås ändå...
Citera
2020-07-09, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det finns en marginell hemmaplansfördel men den är inte större än att MFF komfortabelt kommer att vinna med 3-0. Det rör sig inte heller om någon lång bortaresa utan pågarna är vid Strandvallen på mindre än två timmar.

Jag tror fortfarande att Mjällbys hemmaplansfördel är större ikväll än i ett vanligt möte med MFF.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Så är det, är ju samma sak för Ellos mot oss ikväll.
Rent publik är ju matcher i Borås som hemmaplan för oss där vi alltid dominerar totalt och även om Ellos har fördelen av att inte spela på en fotbollsplan så är ju publikdelen, eller ja bristen av publik, en stor fördel för dom denna gång.
Sedan har vi alltid svårt i Borås ändå...

Känslan är att ni kanske borde ladda upp med en extra laddning vaseline inför kvällens match?

Såg nu att det är olika starttider! Briljant! Då slipper man dessa ständiga beslut om vilken match man skall se och får en helkväll med fotboll istället!
Citera
2020-07-09, 10:40
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

3-0 Vänligen spela 1000SEK på detta resultatet och posta foto på kvittot i tråden.

Kan du vara saklig, nyanserad och opartisk i din analys om utfallet.
Vad är Malmö FFs poängsnitt utan AC 2020?
Citera
2020-07-09, 10:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jag tror fortfarande att Mjällbys hemmaplansfördel är större ikväll än i ett vanligt möte med MFF.

Känslan är att ni kanske borde ladda upp med en extra laddning vaselin inför kvällens match?

Nja, sådan genomklappning skall vi inte råka ut för.
Förlora kan vi absolut göra då det är den match i riket vi typ har svårast för under längst tid men det rinner aldrig iväg så.
Citera
2020-07-09, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nja, sådan genomklappning skall vi inte råka ut för.
Förlora kan vi absolut göra då det är den match i riket vi typ har svårast för under längst tid men det rinner aldrig iväg så.

Men visst brukar det ofta bli målrika matcher mellan er? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2020-07-09, 11:59
Medlem
Ovcharkas avatar
Ställer IFK över spelare igen? Eller kommer de spela med bästa möjliga?

Oavsett får man ändå hålla IFE som favoriter. Och hoppas. Inga titlar till IFK.
Citera
2020-07-09, 17:07
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Drar en gissning på att det blir typ så här imorgon...

Aiesh
Giorgi - Paka - Sana
Hasse - Erling Jr
Wernersson - Calisir - Bjärsa - Holm
Anestis

2 tveksamma, Holm och Paka. Det kan bli Jallow istället, och Paka kanske vilas, då skulle jag gissa på att Sargon spelar som anfallare och Aiesh till höger.

Skall iofs inte svära på att det blir Calisir och Bjärsa, det beror sig på hur fräscha dom är, men om dom är ok tror jag dom spelar.

Jag skulle inte bli grinig om Paka får starta på bänken, Paka tycker jag nog var planens sämsta spelare mot Norrköping och har verkligen blandat och gett, tyvärr har han långt kvar till sitt forna jag.

Sana däremot skall bli skönt att få tillbaka.

Hoppas Sargon kan fortsätta överraska. Han har faktiskt varit riktigt bra den sista tiden.

Vågar inte hoppas på seger på full tid. Blir det straffar som avgör? Minst förlängning i alla fall.
Citera
2020-07-09, 17:11
Medlem
mikeymikeys avatar
F.ö . Vilka straffskyttar utöver Sana och Aiseh. Farnerud och Paka om dom är inne på plan just då om det nu går så långt? Jallow var väl straffskytt för Jönköping Södra?

Jaja vi får se, hade varit så gött om Blåvitt kunde vinna cupen och få lite Europa matcher, det är man ju inte bortskämd med.
Citera
2020-07-09, 17:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Undrar om Hby tänkte likadant när de spelade där i ligan. Det slutade med 1-2 i baken.
Citera
2020-07-09, 20:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Lite trist att IFK vann. Bryr mig inte jättemycket, men ändå.

Nr. 11 i IFE är totalt värdelös.
Citera
2020-07-09, 20:49
Medlem
mikeymikeys avatar
Riktigt skön seger som tillägnad Anestis, vilken match han gör! Straffen och flera grymma räddningar i matchen. Tyckte även att Bjärsmyr var stabil.
Krigarseger, mycket slarv i mitten, lite typiskt att det är just Wernersson som gör matchens enda mål.

Inte många lag som slår Elfsborg på dörrmattan. Även om det krävdes förlängning idag.

Nu kan man sitta och slötitta lite på Mjällby- Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in