2020-03-10, 07:21
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Datum är satt, om jag förstått det rätt?

"Den som vinner varje grupp är klara att spela kvartsfinal i Svenska Cupen, ett kvartsfinalspel som spelas 15 mars 2020. Semifinal i Svenska Cupen spelas 22 mars och finalen spelas 30 april 2020."

Som AIK:are kan eventuellt europakval vara klart innan fönstret stänger.
Tror att frågeställaren menade vilket lag som får hemmaplan. Det beslutades förra året i anslutning till semifinalernas avgörande.
Citera
2020-03-10, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Absolut. Det är skitbra med tanke på hur många målchanser man har släppt till.
Även en missad straff och ett felaktigt bortdömt mål vill jag minnas?

Siffror ljuger aldrig - men det finns en annan åsikt bakom dom och knackar på

Ja, men skall man titta på målchanserna vi släppt till, så måste du ju lägga till målchanserna vi skapat.

11-1 kanske isf skulle varit 18-4? Gör det då någon sak skillnad?
Citera
2020-03-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja, men skall man titta på målchanserna vi släppt till, så måste du ju lägga till målchanserna vi skapat.

11-1 kanske isf skulle varit 18-4? Gör det då någon sak skillnad?

Att ni sannolikt skulle vinna har jag inte motsatt mig.

Anser bara att bajens försvar inte är stabilt, trots att man inte har släppt in särskilt många mål.
Citera
2020-03-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Stämmer!

Absolut, Tim Söderström är tyvärr ingen klockren ersättare till Sandberg. Jag hoppades att Sandberg skulle vara tillbaka till slutspelet, men tyvärr blir han borta längre än så. Tim var förresten mycket bättre nu mot Sundsvall än i matchen mot Varberg. På tal om Widgren så har han, iaf enligt mig, ryckt upp sig en hel del från förra säsongen. Speciellt jämfört med hur det såg ut i inledning av serien.

Men visst kommer ni få chanser. IFK Göteborg är det klart bästa laget vi mött hittills, och jag skulle bli förvånad om ni inte gör minst ett mål. Förhoppningsvis (för er skull) så gör ni en bättre match än senast, men det är ju egentligen inte speciellt svårt. Väl mött på söndag!

Frågan är väl bara, hur bra var Sundsvall?

Widgren är rätt bra.

Det är väl inte säkert att Aiesh är helt uppe i tempo än men om han kan starta så kommer han förhoppningsvis få Widgren att jobba. Jag kan inte komma på någon spelare som är bättre 1vs1 i AS, förra året tvingade han Malmö att byta vänsterback i minut 50 nere i Skåne, DIF bytte vänsterback i 68e, båda gångerna handlade det om att domaren sagt till dom att det blir rött kort vid nästa situation, ofta blir det ju också så att motståndarens vänsterytter måste jobba mer i defensiven för att hjälpa sin back, det finns ett stort taktiskt värde i det. Sedan måste han bli bättre på vissa moment och börja göra lite fler poäng, han gjorde 9 på 22 starter förra året, med de spetskvalitéer han har borde han kunna göra 15-20 över en säsong om han inte missar för många matcher.

I vilket fall som helst så behöver vi göra en väldigt bra match, men inget är kört. Hoppas inte den där jävla Corona ställer till det bara, hört att hon är en bitch. hehe
Citera
2020-03-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Widgren är rätt bra.

Det är väl inte säkert att Aiesh är helt uppe i tempo än men om han kan starta så kommer han förhoppningsvis få Widgren att jobba. Jag kan inte komma på någon spelare som är bättre 1vs1 i AS, förra året tvingade han Malmö att byta vänsterback i minut 50 nere i Skåne, DIF bytte vänsterback i 68e, båda gångerna handlade det om att domaren sagt till dom att det blir rött kort vid nästa situation, ofta blir det ju också så att motståndarens vänsterytter måste jobba mer i defensiven för att hjälpa sin back, det finns ett stort taktiskt värde i det. Sedan måste han bli bättre på vissa moment och börja göra lite fler poäng, han gjorde 9 på 22 starter förra året, med de spetskvalitéer han har borde han kunna göra 15-20 över en säsong om han inte missar för många matcher.

I vilket fall som helst så behöver vi göra en väldigt bra match, men inget är kört. Hoppas inte den där jävla Corona ställer till det bara, hört att hon är en bitch. hehe
Tankovic kanske?
Men ja, minns sedan vi mötte Östersund att Aiesh är jobbig att möta. Hoppas Widgren visar 2020-form och inte 2019-form.
Citera
2020-03-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tankovic kanske?
Men ja, minns sedan vi mötte Östersund att Aiesh är jobbig att möta. Hoppas Widgren visar 2020-form och inte 2019-form.

Tankovic är väl en bättre spelare overall, framförallt en vassare målskytt, sedan är ju Aiesh mer en klassisk kantspringare så han hamnar inte riktigt i samma positioner, men jag tycker inte Tankovic är lika bra på att göra sin gubbe.

Tankovic och Giorgi påminner mer om varandra, Tankovic är betydligt mer klinisk dock, Giorgi brände alldeles för mycket bra chanser förra året, inklusive 2 straffar, han borde gjort minst 10 mål iaf(slutade på 7+8 har jag för mig), han har börjat bättre i år för han var rätt trögstartad förra säsongen. Han satte ett fint mål mot er dock, han har en fin bössa, det får gärna bli en repris på det.

Det skall bli intressant att se hur ni ställer upp, ni har en galen bredd. Jag tycker Ludwigson sett bättre ut än Paulinho än så länge, har han som årets succévärvning(om han nu får spela), var ju dessutom billig.
(FB) I spåkulan: Allsvenskan 2020!

Man såg redan i Örgryte att det är en spelare som borde passa er, löpstark gubbe som ligger och skaver och är jobbig, kan han göra poäng också så är det ju en Djurdjic ersättare, fast utan töntiga filmningar och överdrivet gnäll på domaren.
Citera
2020-03-10, 12:23
Medlem
Citat:
Tankovic är väl en bättre spelare overall, framförallt en vassare målskytt, sedan är ju Aiesh mer en klassisk kantspringare så han hamnar inte riktigt i samma positioner, men jag tycker inte Tankovic är lika bra på att göra sin gubbe.

Tankovic och Giorgi påminner mer om varandra, Tankovic är betydligt mer klinisk dock, Giorgi brände alldeles för mycket bra chanser förra året, inklusive 2 straffar, han borde gjort minst 10 mål iaf(slutade på 7+8 har jag för mig), han har börjat bättre i år för han var rätt trögstartad förra säsongen. Han satte ett fint mål mot er dock, han har en fin bössa, det får gärna bli en repris på det.

Det skall bli intressant att se hur ni ställer upp, ni har en galen bredd. Jag tycker Ludwigson sett bättre ut än Paulinho än så länge, har han som årets succévärvning(om han nu får spela), var ju dessutom billig.
(FB) I spåkulan: Allsvenskan 2020!

Man såg redan i Örgryte att det är en spelare som borde passa er, löpstark gubbe som ligger och skaver och är jobbig, kan han göra poäng också så är det ju en Djurdjic ersättare, fast utan töntiga filmningar och överdrivet gnäll på domaren.
Ja, Ludwigsson är den som imponerat mest på mig hittills. Den inställningen han har är fan unik att se. Fortsätter han såhär är han en framtida publikfavorit, fattar varför öisarna lackar över att vi fick han så billigt.

Som du säger är Paulinho den som visat upp minst än så länge. Spara han mot er och låt han gå loco mot sin gamla arbetsgivare i en eventuell semi säger jag!
Citera
2020-03-10, 12:24
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Att ni sannolikt skulle vinna har jag inte motsatt mig.

Anser bara att bajens försvar inte är stabilt, trots att man inte har släppt in särskilt många mål.

Det är så stabilt som det kan bli sett till hur vi spelar. Bajen är extremt framåtlutande, och jag utgår från att man tar höjd för 1-2 insläppta per match och ändå vinna matcher, som förra året.

Att ni sätter en balja eller två är inte orimligt, att vi sätter fler än er är desto troligare.
Citera
2020-03-10, 13:24
Avslutad
Citat:

Vad är status på Aiesh? Han stod väl över någon (några?) matcher?
Citera
2020-03-10, 13:29
Medlem
Wads avatar
Noll ungefär. Aiesh är en fin spelare absolut, men förhoppningsvis spelar han inte mot oss. Däremot är jag lite rädd för Robin Söder, som tenderar att göra mål på typ allt. Vi får helt enkelt satsa på att ösa på framåt, och hoppas att vi gör fler mål än vi släpper in. Det har ju gått rätt bra den senaste tiden.

Angående corona så hoppas jag verkligen inte att matchen spelas utan publik. Våra matcher mot er brukar vara en av säsongens absoluta höjdpunkter.

Citat:

Widgren är rätt bra.

Citera
2020-03-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Det är så stabilt som det kan bli sett till hur vi spelar. Bajen är extremt framåtlutande, och jag utgår från att man tar höjd för 1-2 insläppta per match och ändå vinna matcher, som förra året.

Att ni sätter en balja eller två är inte orimligt, att vi sätter fler än er är desto troligare.

Är det verkligen det?
Jag förstår ditt resonemang helt och hållet men majoriteten av bajarna jag pratar med anser att försvaret behöver förstärkas för att det är ihåligt och svagt, ett resonemang som jag håller med om till fullo.

Du kan sluta säga ni, jag är inte blåvit och min klubb kommer inte möta Bajen i kvarten.
Citera
2020-03-10, 16:36
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Är det verkligen det?
Jag förstår ditt resonemang helt och hållet men majoriteten av bajarna jag pratar med anser att försvaret behöver förstärkas för att det är ihåligt och svagt, ett resonemang som jag håller med om till fullo.

Du kan sluta säga ni, jag är inte blåvit och min klubb kommer inte möta Bajen i kvarten.

Billborn har själv sagt att man försöker bli bättre på det man redan är bra på. Alltså pressa motståndarna ännu högre och få till ännu bättre kombinationer. Rent neutralt anser jag det är rätt strategi. Ska man hålla på och lägga kraft på försvarsspelet så försvagas såklart den offensiva delen. Syftet är ju att göra fler mål än motståndaren och där är Bajen överlägsna just nu.

Sen kan man såklart alltid förstärka lagdelar men jag tror inte det är så nödvändigt som så många bajare och icke-bajare vill få det till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in