Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-13, 19:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Undrar också vad förarblad är? Är det färdskrivare så behövs det inte för privat användning. En lätt lastbil får man köra med vanligt B-körkort.
Och det är du säker på?
Det är nog vilken typ av fordon som avgör om du behöver använda färdskrivare......tror jag 🙄
Citera
2019-05-13, 19:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Och det är du säker på?
Det är nog vilken typ av fordon som avgör om du behöver använda färdskrivare......tror jag 🙄

Jag är bara säker på att om jag hyr en lätt lastbil på OKQ8 flr att transportera egna prylar så behöver jag ingen färdskrivare, YKB eller annat förutom mitt B-körkort.

Vad som gäller för tung lastbil vet jag inte och är inget jag bryr mig om då jag inte innehar D-behörighet och inte har anledning att hyra ett sådant fordon.

Mig veterligt går det heller inte att hyra tunga lastbilar på okq8 eller Circle K.
Citera
2019-05-13, 20:57
  #15
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Det där är inga lastbilar.. Här pratar vi lastbilar!

Jo det är det, lätt lastbil heter de dessutom
Citera
2019-05-13, 21:12
  #16
Medlem
Jag har hyrt lastbil på sixth vid några tillfällen och varit i östeuropa och köpt byggmaterial. Jag var öppen med vad jag ville göra och fick tillstånd att köra utomlands jag hade aldrig gjort detta utan tillstånd i skrift. En olycka med bärgning till Sverige hade kostat oerhörda belopp för att inte tänka på skammen.
Citera
2019-05-14, 20:57
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Jag är bara säker på att om jag hyr en lätt lastbil på OKQ8 flr att transportera egna prylar så behöver jag ingen färdskrivare, YKB eller annat förutom mitt B-körkort.

Vad som gäller för tung lastbil vet jag inte och är inget jag bryr mig om då jag inte innehar D-behörighet och inte har anledning att hyra ett sådant fordon.

Mig veterligt går det heller inte att hyra tunga lastbilar på okq8 eller Circle K.

Tung lastbil får du inte köra om du skulle haft D-behörighet
Citera
2019-05-14, 20:58
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag har hyrt lastbil på sixth vid några tillfällen och varit i östeuropa och köpt byggmaterial. Jag var öppen med vad jag ville göra och fick tillstånd att köra utomlands jag hade aldrig gjort detta utan tillstånd i skrift. En olycka med bärgning till Sverige hade kostat oerhörda belopp för att inte tänka på skammen.

Lite OT men i vilket land och vad heter företaget som du köper byggmaterial ifrån?
Citera
2019-05-14, 21:54
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fipplaren
Tung lastbil får du inte köra om du skulle haft D-behörighet

menade C.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback