• 1
  • 2
2019-05-13, 18:49
Medlem
NegroidMongoloids avatar
haha fota dig själv så ser du ju direkt om du tycker du ser annorlunda ut spegelvänd eller ej... jag tror de flesta skulle svara nej.

Instagram spegelvänder f.ö inte alls bilder, har flera bilder med T-shirt där och texten är rättvänd. Vore överlag rätt dumt att ha i något program då detta alltså måste processas. En rätt dum sak som ingen vill ha.
Citera
2019-05-13, 19:04
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Dom ser dig som du ser ut i verkligheten, inte som du ser dig själv i spegeln eftersom det senare är en spegelbild. Alltså spegelvänd. Höger blir vänster och vice versa. I verkligheten är höger höger och vänster vänster.

Prova att ställa dig framför en kompis och be honom lyfta höger hand. Ställ dig sedan framför en spegel och lyft höger hand.
Om man håller i en spegel och tittar då,blir det rätt?
Citera
2019-05-13, 23:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Förstår dock inte, mitt hår ligger ju till höger i spegeln. Men vänster i kameran. andra som ser mig i verkligheten ser ju att mitt hår ligger till höger, så då måste ju dom se mig som spegeln visar?

Väldigt knepigt det där. Men det är precis som med avataren. Så här ser den ut för oss (utifrån) på FB, men så ser den väl inte ut för dig?

https://images2.imgbox.com/da/ca/zEsyxbKr_o.jpg

Konstigt va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här