2019-05-13, 13:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Läs texten om converse shoes size här först
https://www.aliexpress.com/item/3286...e-befac09559da
jag ska välja en storlek mindre skriver dom

twillinglänk där måtten ser identiska ut
https://www.aliexpress.com/item/3301...e-befac09559da

Jag har mätt min plattfot (min var 27:5 cm tror jag=42.5 converse? mens mina
normala skor-storlek är 44)
Då ska jag alltså ha 41,5??? converse om man ska tro den där texten

42:5 är alltså som 43,5 i extrautrymme efter stortån (ett utrymme som kanske behövs)
41:5 är som 42:5 (och extra-utrymme efter stortån kanske blir nånting om jag väljer 41.5????)
Hur mycket luft behöver man mellan stortån och skofront?
Citera
2019-05-13, 13:42
Moderator
Jultrollets avatar
Man brukar säga att det ska vara 5-10 mm mellan fotens längsta tå och skon i en vanlig sko som inte kräver tjockare strumpor. Kanske kan det hjälpa dig?
Citera
2019-05-13, 14:43
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Man brukar säga att det ska vara 5-10 mm mellan fotens längsta tå och skon i en vanlig sko som inte kräver tjockare strumpor. Kanske kan det hjälpa dig?
Okay tack

Jag har 27.5 cm långa fötter, och med ditt tillägg på säg 10 mm
i åtanke och att dom samtidigt hävdar att converse ska bäras en storlek mindre än fotens längd?????? eller om man inte behöver göra det avdraget om man mäter foten?? om du tittar på mina länkar
vad tror du då att jag ska ha för storlek?
Citera
2019-05-13, 16:34
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Okay tack

Jag har 27.5 cm långa fötter, och med ditt tillägg på säg 10 mm
i åtanke och att dom samtidigt hävdar att converse ska bäras en storlek mindre än fotens längd?????? eller om man inte behöver göra det avdraget om man mäter foten?? om du tittar på mina länkar
vad tror du då att jag ska ha för storlek?
Vad jag kan läsa ut, och jag är verkligen inget proffs på skostorlekar, så bör du antingen välja en mindre storlek eller mäta foten och beställa efter hur lång din fot är i cm. "Choose size according to feet long". Då verkar man inte behöva lägga till något extra för rörelsemån utan det ingår sedan i skon.
Men jag hade nog antingen kontaktat dem och frågat, alternativt gått in i en butik som säljer Converse och prova om du har möjlighet. Sedan kan du ju beställa online efteråt.
Citera
2019-05-13, 17:09
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Vad jag kan läsa ut, och jag är verkligen inget proffs på skostorlekar, så bör du antingen välja en mindre storlek eller mäta foten och beställa efter hur lång din fot är i cm. "Choose size according to feet long". Då verkar man inte behöva lägga till något extra för rörelsemån utan det ingår sedan i skon.
Men jag hade nog antingen kontaktat dem och frågat, alternativt gått in i en butik som säljer Converse och prova om du har möjlighet. Sedan kan du ju beställa online efteråt.
Fasen du har rätt, det står ju att man kan kontakta dom, det svåraste verkar vara att mäta foten, min fot har nämligen alldeles nyss krympt från 27,5 till 27, undra om man inte ska besöka sin begravningsentreprenör (team sportia) och be om att få sina mått gratis, genom att föra ner fötterna i dom converse "high top" modeller dom har och sedan hoppas att globala storlekar gäller efter en smärre konvertering.

Bra råd du kom med iaf, tackar
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-13 kl. 17:11.
Citera
2019-05-13, 17:53
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Fasen du har rätt, det står ju att man kan kontakta dom, det svåraste verkar vara att mäta foten, min fot har nämligen alldeles nyss krympt från 27,5 till 27, undra om man inte ska besöka sin begravningsentreprenör (team sportia) och be om att få sina mått gratis, genom att föra ner fötterna i dom converse "high top" modeller dom har och sedan hoppas att globala storlekar gäller efter en smärre konvertering.

Bra råd du kom med iaf, tackar
Ja men det låter som en vettig idé att ta sig en sväng till sportaffären och be om hjälp. De har säkert ett mer precist sätt att mäta för hemma är det inte så enkelt som det låter.
Kul om jag kunnat hjälpa lite och hoppas det blir bra i slutändan, Converse är snyggt! Återkom gärna om hur det gick efter din beställning, det kommer nog finnas fler framöver som undrar.
Citera
2019-05-14, 21:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ja men det låter som en vettig idé att ta sig en sväng till sportaffären och be om hjälp. De har säkert ett mer precist sätt att mäta för hemma är det inte så enkelt som det låter.
Kul om jag kunnat hjälpa lite och hoppas det blir bra i slutändan, Converse är snyggt! Återkom gärna om hur det gick efter din beställning, det kommer nog finnas fler framöver som undrar.
Jag gjorde bort mä inför arbetaren på sportaffären, råka avslöja att jag inte ville ha hennes svart-vita converse, bara paraciterande mäta..vilket värka känsligt, eller om det berodde på min Alternativ För Sverige keps, eller om det var för att ja kan?? ha råkat käfta emot...när hon hävda att mina aliexpress converse var blå och jag fråga "lila?" tillbaka, det känns som att jag kan ha sagt så, för jag borde sagt det åtm

Det visa sä att det var bull att man skulle ha 1 storlek mindre som mina länkar hävda, jag
hade 44 i converse trots allt, dvs överensstämmande med mina övriga skor sedan jag föddes

Så nu har jag lagt beställningen på det allra sista exet i värden av violätta 44or chuck taylor som går att beställa över nätet, så tji fick alla konkurrenter om dom...som jag även adressera med tråden

Jag återkommer hur jag går...efter min beställning
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-14 kl. 21:27.
Citera
2019-06-07, 12:38
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Här får du en kanske närgångnare
http://www.imagebam.com/image/58d2151245118544
https://www.youtube.com/watch?v=7_BXjOGAKVU
uppföljning än du hade tänkt dig, "thats uncalled for, that aint nessesary!!"

Fasen det tar tid att få på sig ett par converse, vill man vara fin får man blida sin tid,
det borde finnas professionella tävlingar i att få på sig converse snabbast

Man känner verkligen att foten omsluten när dom är av "high" modell, en perfekt insyn
i hur det känns i slidan när fortplantnings-organet uppfyller
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-07 kl. 12:59.
Citera
2019-06-07, 17:53
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Här får du en kanske närgångnare
http://www.imagebam.com/image/58d2151245118544
https://www.youtube.com/watch?v=7_BXjOGAKVU
uppföljning än du hade tänkt dig, "thats uncalled for, that aint nessesary!!"

Fasen det tar tid att få på sig ett par converse, vill man vara fin får man blida sin tid,
det borde finnas professionella tävlingar i att få på sig converse snabbast

Man känner verkligen att foten omsluten när dom är av "high" modell, en perfekt insyn
i hur det känns i slidan när fortplantnings-organet uppfyller
Kanske lite närgångnare än tänkt, ja.. Men kul att du fick tag i ett par du gillar och som sitter perfekt. Håller med dig, det tar en stund att komma i dem men jag fick syn på en kille häromdagen som hade satt i skosnören som ser ut som gamla telefonsladdar du vet? Så otroligt fult!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in