2024-06-27, 00:50
Medlem
c.divers avatar
Tufft läge. Men du verkar inte göra speciellt mycket åt det?
Sluta beklaga och ge dig ut i världen. Hitta en en hobby eller nåt intresse. Där hittar du både vänner och säkert en partner. Så länge du sitter hemma och beklagar dig över ditt enligt dig misslyckade liv, kommer det att bli misslyckat. Ta tag i det och du kommer att få ett bättre liv!
Citera
2024-06-27, 00:59
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Hur gammal är du, kön? Hur ser din ekomiska förutsättningar ut att investera i något roligt?

Utan att veta dessa svar kan jag bara ge väldigt generella tips som kanske inte passar dig:
- Köp en båt och kör runt på öppet vatten med.
- Gör egen musik i GarageBand.
- Gå med i ett teatersällskap.
- Engagera dig i ett politiskt parti som står dig nära, och sprid kunskap om varför Sverige vore en bättre plats om de fick makten.
- Införskaffa en billig sliten husvagn, renovera upp den, och sälj den.
- Börja plantera växter. Plantera ätbara grödor så sparar du på kostnader för mat också.
Citera
2024-06-27, 01:29
Avslutad
Att du känner dig ensam beror på bristande tilltro till dig själv och din förmåga att bryta ensamheten.
I övrigt... Vad vill du att vi andra ska säga mer än ställa dig frågan om hur kul du tror det är att vara människa.
Jag är klar med livet. Vad som återstår är bara väntan på döden. And thats fine.
Citera
2024-06-27, 02:25
Avslutad
Jag orkar inte med mig själv längre. Jag vill inte ta mer plats och energi än jag känner att jag redan gjort.

Jag är klar med flashback nu. För evigt. Har sagt det i över fem års tid ända sedan jag började. Men jag kan inte hålla på så här längre. Det tynger för mycket på samvetet. Det funkar inte.
Citera
2024-06-27, 06:54
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Jag har en låt till dig: Nanko - Lucky You
Citera
2024-06-27, 06:59
Medlem
zombie-nations avatar
Skaffa dig sociala kontakter. Sedan kan du njuta som aldrig förr när du är ensam.
Citera
2024-06-27, 07:08
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Ett förhållande i dag känns mest som en status grej på sociala medier, det är inte som förr i tiden. I Sverige till exempel byter folk relationer som ett par kalsonger och detta innebär att det är en hög risk att du hamnar i en kort relation du med. Detta kan också innebära att du kan må ännu sämre vid skilsmässa.

Sen beror det också på var du har tänkt att skaffa en partner, det är en viktig faktor.

Allt som allt så håller jag med om mycket du säger. Det enda i dag som finns kvar är jobb och konsumtion, det finns inte mycket tid till att stänga av hjärnan och koppla av. Även när du befinner dig i en relation så finns det inte mycket tid kvar att tillbringa den ihop. Båda kommer hem trötta och ingen pallar göra något, allt känns mest som ett tvång då och det är då som humöret svajar vilket leder till irritation och konflikter.
Citera
2024-06-27, 08:00
Avslutad
Hej TS. Du och jag är oändligt medvetande. Små fragment av självmedveten energi vars mål är att återvända till vår källa, TAO. Detta är kunskap som frimurare har medvetet dålt för mänskligheten i tusentals år.

Du är på jorden för ett syfte även om det inte känns meningsfullt så är ditt högre jag mycket glad över det du gör och alla dina erfarenheter är värdefulla.

Om du söker mening med ditt liv så börja göra saker som är positiva för andra. Du kan bli volontär eller börja med mikrohandlingar som att låta andra gå före i kön i affären.

Om problemet är ensamhet så finns det positiv magi att utöva för att attrahera någon i ditt liv. Börja läs boken lagen om attraktion.
Citera
2024-06-27, 11:31
Medlem
Traveller7s avatar
Varför måste man göra allting åt ett håll som är annat än rakt fram?

För man är rädd och syndig.

Guds vrede.
Stackars barn. Vi fryser ihjäl.
Snart blir det varmt.
Citera
2024-07-02, 17:04
Avslutad
Jag orkar inte längre. Det är inte bra för vare sig mig själv eller någon annan att tycka och tänka det jag gjort.

Jag vill inte tycka och tänka något längre.
Citera
2024-07-02, 19:53
Medlem
jjujjus avatar
Människor är så självupptagna och egoistiska. Dom ska tröstas och det är så jävla synd om dom men tröstar dom någonsin någon annan? Nej det gör dom inte. Är äcklad vet att det finns bra människor där ute men helt ärligt, dom flesta är skit utan ryggrad.

Den snällaste människan jag mött var en kille med asperger som frågade hur jag mår

Grabben. Om du bara visste hur mycket det betydde för mig då

Ingen har brytt sig på det viset
Alla antar att man är Jesus och gjord av sten för att man avlastar deras sorg och inte gnäller utåt.
Och när det är vår tur att gråta så är ingen där. Hur ska jag någonsin kunna älska dig? Det går inte.

Jag älskar ingen och jag vill heller inte bli älskad. Låt mig dö och kom inte på min begravning heller. Det blir ingen minnesstund för jag vill dö i tysthet. Jag gillar inte er men jag har sett hur ni svansar efter mig hela livet

Dra åt helvete
Ni får inte ett skit
Sörj er själva och hur kassa människor ni blev, spring efter varandra och kleta in varandra i era problem och låtsas tycka synd om varandra när det egentligen är er själva ni tycker synd om. Det är så uppenbart.

Jag har tröstat er tillräckligt och ni får aldrig nog. Giriga jävlar! Bara tar men aldrig ger

Människor ljuger så mycket. Jag litar inte på någon och jag förväntar mig ingenting

Jag är inte typen som rantar men jag vill att ni ska veta att jag hatar er. Sedan återgår jag till mitt. Låter er ruttna och fortsätta vibea lågt. Jag ska inte rädda någon! Jag sänker båten
Citera
2024-07-03, 02:58
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Människor är så självupptagna och egoistiska. Dom ska tröstas och det är så jävla synd om dom men tröstar dom någonsin någon annan? Nej det gör dom inte. Är äcklad vet att det finns bra människor där ute men helt ärligt, dom flesta är skit utan ryggrad.

Den snällaste människan jag mött var en kille med asperger som frågade hur jag mår

Grabben. Om du bara visste hur mycket det betydde för mig då

Ingen har brytt sig på det viset
Alla antar att man är Jesus och gjord av sten för att man avlastar deras sorg och inte gnäller utåt.
Och när det är vår tur att gråta så är ingen där. Hur ska jag någonsin kunna älska dig? Det går inte.

Jag älskar ingen och jag vill heller inte bli älskad. Låt mig dö och kom inte på min begravning heller. Det blir ingen minnesstund för jag vill dö i tysthet. Jag gillar inte er men jag har sett hur ni svansar efter mig hela livet

Dra åt helvete
Ni får inte ett skit
Sörj er själva och hur kassa människor ni blev, spring efter varandra och kleta in varandra i era problem och låtsas tycka synd om varandra när det egentligen är er själva ni tycker synd om. Det är så uppenbart.

Jag har tröstat er tillräckligt och ni får aldrig nog. Giriga jävlar! Bara tar men aldrig ger

Människor ljuger så mycket. Jag litar inte på någon och jag förväntar mig ingenting

Jag är inte typen som rantar men jag vill att ni ska veta att jag hatar er. Sedan återgår jag till mitt. Låter er ruttna och fortsätta vibea lågt. Jag ska inte rädda någon! Jag sänker båten

Bra inställning, det gillar jag. Om du ger med en förväntan att få någonting tillbaka och inte får någonting tillbaka så upphör du att ge. Men om du ska ge igen, ha inga förväntningar på att få någonting tillbaka och genom det, undvik att göra samma misstag igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in