Citat:
Ursprungligen postat av
feci
Jag är nöjd.

Pengarna + 2000 varje månad borde jag nog spara till att köpa bostad men vill också gärna ha lite kul här och nu. Det blir 24 000 varje år på onödiga saker kanske inte e så mycket ändå.
Pension är investerade pengar, arvet vågar jag inte röra är jätterädd att förlora alla pengarna.

Jag
tror att de där 24 000 blir något mer än 24 000, varför du startar denna tråd.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
feci
Nej har sparat 200 000 av dessa själv. Sakerne jag köper online är verkligen inte nödvendiga prylar inte heller behöver jag äta ute för 1000 spänn varje månad. Vet inte varför jag skäms livet tar ju ändå snart slutt.
Där har vi svaret, de där 24 000 är alltså en bisats till din riktiga ekonomi. Med andra ord så är det en bråkdel av vad du egentligen slösar på skräp och skit du egentligen inte behöver. Men som andra skriver i tråden: så länge du går runt och kan spara så är du ekonomiskt i balans, utmana dig själv om du känner att det är drygt, tre månader behöver man för att anpassa sina vanor att ändras ekonomiskt. Det som gjorde att jag började spara istället för att slösa var att jag blev rånad/lurad på 6500kr i princip, det var pengar från sparkonto som jag tagit ut och bestämde mig då att spara ihop, 500 i månaden - det blev mer än så och jag inser pengars värde(lösa vikt). Har väl alltid varit ekonomiskt funtad förvisso.