Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-05-12, 23:56
Medlem
Äter sakta kanske. Så hinner man inte så mycke kanske.
Citera
2019-05-13, 14:10
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N33
Hej jag är en tjej som vart ätstörd i ca 5 år nu, Fått hjälp förut som inte alls hjälpt då jag inte ville bli frisk. Jag mår skitdåligt, står inte ut med att må såhär mer men är väldigt rädd för att gå upp i vikt, undrar om det ens går att bli frisk? Finns det någon här som har haft en ätstörning och blivit frisk? Finns det någon som har tips på hur? Vågar inte be om hjälp då jag ändå vill ner i vikt mer.
Det sista du säger är nyckeln i det hela. Du har inte bestämt dig för att vilja bli frisk än.

Det positiva är att du kan få hjälp med den biten också. Kontakta din vårdcentral eller direkt till en ätstörningsklinik för att få stöd i att vända det hela.
Citera
2019-05-19, 19:20
Medlem
Citat:
Hej jag är en tjej som vart ätstörd i ca 5 år nu, Fått hjälp förut som inte alls hjälpt då jag inte ville bli frisk. Jag mår skitdåligt, står inte ut med att må såhär mer men är väldigt rädd för att gå upp i vikt, undrar om det ens går att bli frisk? Finns det någon här som har haft en ätstörning och blivit frisk? Finns det någon som har tips på hur? Vågar inte be om hjälp då jag ändå vill ner i vikt mer.

Du skriver att du mår dåligt. Berätta mer om det. Vad mår du dåligt över? Hur hade du velat att ditt liv såg ut? Du vill gå ner ännu mer i vikt. Vilken vikt vill du ha?
Citera
2019-06-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Man vet på forskar nivå att anorexi (och självskada) är feldiagnoserad autism. Det repetativa momentet är en tydlig indikation. Man har bara svårt att belägga det då flickors symptom skiljer sig från pojkar med autism och därför missas. Tyvärr är inte detta en kunskap som brukar finnas ute i verksamheten.
Att fokusera på ett symptom är naturligtvis poänglöst.

Jag säger inte att det är så...men kanske skall du begära en ny utredning med inriktning på att just utesluta autism.
Bra inlägg, ligger mkt i detta. Jag är förvånad över att det inte är välkänt.
Citera
2019-06-02, 16:06
Medlem
Citat:

Hur lång är du? Sätt en målvikt utifrån det och håll dig däromkring. En perfekt vikt om du är 170cm ligger kring 50-54kg. Kolla vad snygga modeller har för vikt och ligg däromkring. Ett BMI under 15 är inte snyggt utan ser mer ut som ett skelett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in