• 1
  • 2
2019-05-10, 16:55
Medlem
'Det finns någon form av historik mellan mannen och skolan. Det är inte en helt slumpmässig attack, säger Olsson'

https://www.expressen.se/kvallsposte...slagga-i-osby/

Vem vet mer?
Citera
2019-05-10, 17:58
Medlem
Demokraturdns avatar
Gripen enligt Expressen.

Citat:
En person har gått till angrepp mot en skolbuss i Osby och slagit sönder den med hjälp av någon form av slägga. Polisen har anträffat den misstänkte mannen.

Jag vill understryka att detta inte är riktat mot barnen på bussen, utan mot bussen, säger Patric Fors, polisens presstalesperson.

Enligt polisen har inga barn kommit till skada, men många på platsen är skärrade efter den här händelsen. Enligt polisen ska det ha suttit barn på bussen när mannen attackerade med släggan.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7217451
Senast redigerad av Demokraturdn 2019-05-10 kl. 18:30.
Citera
2019-05-10, 18:26
Moderator
Chantres avatar
"Skolan har valt att sätta in väktare under dagen och under nästa vecka i samband med skolskjutsar."

Hur många bussfobimarodörer finns det på orten?
Citera
2019-05-10, 18:56
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
"Skolan har valt att sätta in väktare under dagen och under nästa vecka i samband med skolskjutsar."

Hur många bussfobimarodörer finns det på orten?

Verkar som att de vill göra barnen mer oroade. Vad ger det för signaler? Att det finns folk överallt och hela tiden som ger sig på bussar med släggor?
Senast redigerad av Demokraturdn 2019-05-10 kl. 19:05.
Citera
2019-05-10, 19:58
Medlem
pawitels avatar
Vad är det för svin? Hoppas på info!
Citera
2019-05-10, 20:06
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Verkar som att de vill göra barnen mer oroade. Vad ger det för signaler? Att det finns folk överallt och hela tiden som ger sig på bussar med släggor?

Vilka "de" syftar du på? Du kanske kan vänta lite med att antyda att detta är någon form av samordnad attack av invandrare. Osby är väldigt vitt, en lite fristad om man säger så.
Citera
2019-05-10, 20:08
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Vad är det för svin? Hoppas på info!

Finns tyvärr inte mycket info just nu, men ska se vad jag kan få reda på.
Det man vet är att mannen hade en historik med skolan, och, vilket är helt galet, har egna barn på skolan. Detta är en skola med småbarn typ 7-9 år. Såg det på facebook medan jag var på jobbet och ringde hem direkt, i oro över att det var skolan där min dotter går, men det var det inte. Sen vet jag inte om det stämmer det som står här, att det var barn på bussen när det hände. Infon jag kom över strax efteråt gjorde gällande att bussen var tom på barn.
Senast redigerad av Peter77 2019-05-10 kl. 20:11.
Citera
2019-05-10, 20:13
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Vilka "de" syftar du på? Du kanske kan vänta lite med att antyda att detta är någon form av samordnad attack av invandrare. Osby är väldigt vitt, en lite fristad om man säger så.
Av invandrare? Har jag över huvud taget inte nämnt!

Har du läsförståelse? Jag syftade på skolan och dess åtgärd att nu sätta in väktare, en åtgärd som kan väcka oro.
Senast redigerad av Demokraturdn 2019-05-10 kl. 20:15.
Citera
2019-05-10, 20:14
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Finns tyvärr inte mycket info just nu, men ska se vad jag kan få reda på.
Det man vet är att mannen hade en historik med skolan, och, vilket är helt galet, har egna barn på skolan. Detta är en skola med småbarn typ 7-9 år. Såg det på facebook medan jag var på jobbet och ringde hem direkt, i oro över att det var skolan där min dotter går, men det var det inte. Sen vet jag inte om det stämmer det som står här, att det var barn på bussen när det hände. Infon jag kom över strax efteråt gjorde gällande att bussen var tom på barn.

Tackar, väntar med intresse på mer info från dig.
Citera
2019-05-10, 20:19
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Av invandrare? Har jag över huvud taget inte nämnt!

Har du läsförståelse? Jag syftade på skolan och dess åtgärd att nu sätta in väktare, en åtgärd som kan väcka oro.

Jag får nog vika mig här och medge att jag läste helt galet. Vet inte om jag fick en plötslig släng av tunnelseende i ovankanten av synfältet eller nåt, för jag missade helt att du öht hade citerat någon. Sedan hade jag nog den generella fb attityden i bakhuvudet att folk verkar anse att allt skit som händer är invandrarnas fel och antog att det var nåt sånt du menade. My bad. Trevlig fredag på dig
Citera
2019-05-10, 20:22
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Tackar, väntar med intresse på mer info från dig.

Verkar inte komma ut så mycket mer nu dessvärre, folk verkar ganska överrens att vara lågmälda om det hela av omtanke om hans barn.

Men om en pappa gör såhär på en skola där hans barn går, ligger det ju nära till hands att anta att det är något med skolans agerande gällande hans barn, som han är missnöjd över. Det som sägs är att han har gått på personal på skolan tidigare (fast på vilket sätt.nämns ej)
Senast redigerad av Peter77 2019-05-10 kl. 20:24.
Citera
2019-05-10, 20:38
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Verkar inte komma ut så mycket mer nu dessvärre, folk verkar ganska överrens att vara lågmälda om det hela av omtanke om hans barn.

Men om en pappa gör såhär på en skola där hans barn går, ligger det ju nära till hands att anta att det är något med skolans agerande gällande hans barn, som han är missnöjd över. Det som sägs är att han har gått på personal på skolan tidigare (fast på vilket sätt.nämns ej)

Gott, välkommen med mer info när du vet, tex om vilken typ av människa det handlar om. Känd sedan tidigare tydligen, tex
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in