2019-05-23, 21:48
  #4273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Enligt finnarna så är väl 4-3 målet även det ett turmål
När Sverige spänner musklerna så ser vi alla vem det är som bestämmer!

Ja för de musklerna har man ju sett framför eget mål i denna turnering
2019-05-23, 21:48
  #4274
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Pinsamt att våra lyxlirare till mångmiljonärer blir livrädda så fort man stöter på lite motstånd och sisu från spelare huserandes i FM-ligan(!)

Sedan undrar jag hur Grönborg coachar för att förändra en dålig trend... Genom att bänka förstakedjan i en halv period? De andra kedjorna var helt slutkörda av trötthet...

Nej, vi må leda i paus vilket så klart gläder, men sanningen är att finnarna kan vara mycket stoltare över sitt landslag just nu än vad vi svenskar kan vara.
Bra summerat.
2019-05-23, 21:49
  #4275
Medlem
LFCYNWAs avatar
Snälla Grönborg/Garpen låt första femman med Nylander i spetsen spela fler minuter sista perioden. Ingen idé att anpassa sig så överdrivet mycket när vi är det bättre laget spelare för spelare.
2019-05-23, 21:49
  #4276
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad långt ut till höger Lundqvist var på 2-3 målet.

Han e inte 100% idag .... får torka bort champot ur ögonen........... nu kör vi.
2019-05-23, 21:49
  #4277
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Pinsamt att våra lyxlirare till mångmiljonärer blir livrädda så fort man stöter på lite motstånd och sisu från spelare huserandes i FM-ligan(!)

Sedan undrar jag hur Grönborg coachar för att förändra en dålig trend... Genom att bänka förstakedjan i en halv period? De andra kedjorna var helt slutkörda av trötthet...

Nej, vi må leda i paus vilket så klart gläder, men sanningen är att finnarna kan vara mycket stoltare över sitt landslag just nu än vad vi svenskar kan vara.

Oavsett vilken som vinner så lär de få packa väskorna efter Rysslandmatchen.
2019-05-23, 21:49
  #4278
Medlem
Kollade just på avgörandet CAN-SUI, jag är glad att jag inte är schweizare i alla fall. Fy faan så surt...
2019-05-23, 21:49
  #4279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Och finska målvakten är bra?

Zibanejad törs kritisera #30. Nu blir han inte bjuden till #30 midsommarfest.

Han är inte bra, vad är din poäng?
2019-05-23, 21:50
  #4280
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja det var ju snyggt till 4-3, sista minuterna vaknade Sverige igen, annars så blev de ju totalt överkörda

Ja verkligen
Vi skulle ställt Markström som bara fått 2 matcher
2019-05-23, 21:51
  #4281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Känner jag Jalonen rätt, så då går de ned på tre femmor och kör 100 % innan semestern börjar för Sverige hehe.Nej men Sverige vinner nu, 4-3 gjorde att de kan bara försvara ledningen...

Ja, finnarna kommer gå in hårt i tredje. Om Grönborg inte gör sitt jobb kan finnarna spela semifinal. Sen skiter de i om de förlorar semin. Bara man slagit Sverige. De är nöjda med Topp 4.
2019-05-23, 21:51
  #4282
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Lundqvist levet mycket på gamla meriter.

Jo, sant det.

Men tror inte Markström är i form efter Ryska slakten.

Tur Henke slapp det.
2019-05-23, 21:51
  #4283
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Jag fattar inte alls. Hur kan Sverige se så jävla lama och kassa ut och några minuter senare totalt dominera...Hur kan ett lag svänga så oerhört?

Det är en intressant frågeställning.



Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Halonen luktade på fingrarna.

Ska han börja som tyska fotbollstränaren?

Dags för Halonen och tvätta händerna.







Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Spelare som är vana att spela mycket mer tid får inte tiden. Då blir de sega.

Hoppas de sparar dem till tredje!




Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Saknar Wikegård, Calle Johansson och han Jihde som kommentatorer.

Inte råttan Jihde i alla fall. Wikegård är alltid Wikegård och Calle J är lugn och fin och bra.
2019-05-23, 21:51
  #4284
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Bra jag som vill att Grönborg går ned på folk nu?
Ettmålsledning är INGENTING.
Kämpa nu!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in