2019-05-23, 21:46
  #4261
Medlem
bombaccis avatar
Vad långt ut till höger Lundqvist var på 2-3 målet.
2019-05-23, 21:46
  #4262
Medlem
vipbros avatar
Varför är den svenska mentaliteten på det här viset? I början kämpar man och får ledningen sen börjar man slappna av och börjar inte spela igen förens motståndaren har kommit ikapp igen
2019-05-23, 21:46
  #4263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Svag mentalitet.

Nej. Flera spelare är vana att matchas hårdare. Grönborg försöker få 21 NHL spelare där många är viktiga spelare i sitt lag att försöka spela "lagom". Det fungerar inte. De spelar bäst när de får pressas. Om du förstår vad jag försöker säga.
2019-05-23, 21:46
  #4264
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det var väl bara ett par byten. Det är väl ingen som ifrågasätter talangen i det svenska laget.
Problemet är att Grönborg inte vill använda den.
2019-05-23, 21:46
  #4265
Avstängd
Känns som om Sverige inte börjar som i period 2, så grejjar vi det här.
Skärper de bara till sej lite ska det inte vara något problem..
2019-05-23, 21:46
  #4266
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Halonen luktade på fingrarna.

Ska han börja som tyska fotbollstränaren?

Dags för Halonen och tvätta händerna.

Det luktar nog inte Hallonen.

Jag har en känsla att Sverige vinner denna gång. Oväntat är det.
2019-05-23, 21:47
  #4267
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Målkamerorna kollar om pucken är över linjen. Var väl ingen tvekan om att det var mål så varför använda den.

Uttryckte mig klantigt. Menar kameran i målet som sköts sönder.
2019-05-23, 21:47
  #4268
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Orkar Finland i samma tempo sista perioden? Sverige vilade ju i den andra perioden.

Känner jag Jalonen rätt, så då går de ned på tre femmor och kör 100 % innan semestern börjar för Sverige hehe.Nej men Sverige vinner nu, 4-3 gjorde att de kan bara försvara ledningen...
2019-05-23, 21:48
  #4269
Medlem
Pinsamt att våra lyxlirare till mångmiljonärer blir livrädda så fort man stöter på lite motstånd och sisu från spelare huserandes i FM-ligan(!)

Sedan undrar jag hur Grönborg coachar för att förändra en dålig trend... Genom att bänka förstakedjan i en halv period? De andra kedjorna var helt slutkörda av trötthet...

Nej, vi må leda i paus vilket så klart gläder, men sanningen är att finnarna kan vara mycket stoltare över sitt landslag just nu än vad vi svenskar kan vara.
2019-05-23, 21:48
  #4270
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Sverige läcker enormt mycket oavsett, kommer inte hålla mot riktigt motstånd.

Och finska målvakten är bra?

Zibanejad törs kritisera #30. Nu blir han inte bjuden till #30 midsommarfest.
2019-05-23, 21:48
  #4271
Medlem
bombaccis avatar
Lundqvist levet mycket på gamla meriter.
2019-05-23, 21:48
  #4272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
För att Sverige är bättre, spelare för spelare. När dom väl tar sig i kragen så dominerar dom de finska kissemissarna.

Tar sig i kragen?
Har jag missat något, spelar dom inte kvartsfinal?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in