Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Tre Kronor har ett överlägset facit mot Finland. Sisu existerar inte mer i Finlands lag än i andra lag. Det lag Tre Kronor brukar ha svårast för är Kanada och Ryssland.
Finland har blivit så irrelevanta på sistone, nu är de mer bara en i mängden av alla motståndare, det är kul att möta de, det tycker jag, men Lejonen känns inte alls så heta som de va förr. Klart intresset skulle öka om deras lata fortnitespelare kunde ställa upp (Här ser vi ett tydligt bevis på "SISUN" som de hela tiden hänvisar till, den finns inte!). Är man lat så är man..Genetiskt kanske?
Det jag förvånas av är hur pass lindrigt de finska stjärnorna kommer undan med alla "NEJ" och bortförklaringar, hoppas på en uppryckning där!
Nu kommer väl folk i vanlig ordning citera mig över mitt agg mot Finland, gör det snälla

Svenskar och finländare är av samma skrot och korn när det kommer till kritan, även om enskilda individer vill häva ur sig annat så slutar det alltid på det viset, båda gör samma skit i slutändan.
En match med detta Tre Kronor mot dagens Finland ska givetvis Kronorna ta hem, statistik betyder ändå en del i slutändan, resultat är skitsamma, men 4-1 som senast (om jag ska tippa en eventuell match mot de)!
Sen förstår jag att finländarna gärna vill lägga allt på svenskens axlar när vi har en så fin trupp som vi har..Men frågan är om de helt missat att Kanada & Ryssland spelar i denna turneringen också? Sen har vi USA där på ett hörn också, Tjeckien får man inte glömma! Du ser, det är liksom inte bara att gå fram till pokalen och ta den bara för att man har en fet trupp! Vore det så enkelt så vettefan om det ens funnits en vm-tråd