2019-05-20, 00:28
  #2449
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calijohn
Som jag skrev till bombacci, det blir vi mot Ryssland, Kanada eller Finland i finalen. Står fast vid det, bara Tre Kronor skärper till sig, kändes som att dom hade lite mycket självförtroende inför Schweiz med tanke på alla utklassningar mot pajas-lagen.

Sverige - Ryssland vore mums. Riktig underhållning.

Tänk Rangers målvakter
Lundqvist mot Gregoriev.

Men då bör Grönborg stöka om i kedjorna och bänka EP40.
2019-05-20, 01:08
  #2450
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Tre Kronor kör över USA i nio av tio matcher.

Kanada är nog fiftyfifty.

Tänk om vi möter Finland, det blir en rysare. På pappret är Tre Kronor bättre, men på planen med finsk Sisu är det annat.

Kvällens match: Ryssarnas Aleksandr Georgiev, säger bara vilken målvakt.

Henke har varit knappt ok inte mer i VM hittills (ja, ja enligt alla Henke-runkare har han varit strålande).

Ryssland sex vinster och 29-3 GIM.

Tre Kronor har ett överlägset facit mot Finland. Sisu existerar inte mer i Finlands lag än i andra lag. Det lag Tre Kronor brukar ha svårast för är Kanada och Ryssland.
2019-05-20, 01:13
  #2451
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tre Kronor har ett överlägset facit mot Finland. Sisu existerar inte mer i Finlands lag än i andra lag. Det lag Tre Kronor brukar ha svårast för är Kanada och Ryssland.

De lag som är bättre på pappret med andra ord.

Vet att Sverige brukar spöa Finland, men de matcherna känns alltid ologiska och kaos, känslostyrt och mycket psykologi i de matcherna.

Sisun har väl dött ut.
Nu ställer deras NHL-spelare inte upp längre ens.
2019-05-20, 01:32
  #2452
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tre Kronor har ett överlägset facit mot Finland. Sisu existerar inte mer i Finlands lag än i andra lag. Det lag Tre Kronor brukar ha svårast för är Kanada och Ryssland.

Du som är svensk skulle inte känna igen SISU om det så hoppade upp och bet dig i röven. Jävla pallervant
2019-05-20, 06:39
  #2453
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
De lag som är bättre på pappret med andra ord.

Vet att Sverige brukar spöa Finland, men de matcherna känns alltid ologiska och kaos, känslostyrt och mycket psykologi i de matcherna.

Sisun har väl dött ut.
Nu ställer deras NHL-spelare inte upp längre ens.

Ryssland är inte bättre än Sverige på något papper... när båda länderna har sina bästa tänkbara spelare på isen.
2019-05-20, 06:56
  #2454
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tre Kronor har ett överlägset facit mot Finland. Sisu existerar inte mer i Finlands lag än i andra lag. Det lag Tre Kronor brukar ha svårast för är Kanada och Ryssland.

Finland har blivit så irrelevanta på sistone, nu är de mer bara en i mängden av alla motståndare, det är kul att möta de, det tycker jag, men Lejonen känns inte alls så heta som de va förr. Klart intresset skulle öka om deras lata fortnitespelare kunde ställa upp (Här ser vi ett tydligt bevis på "SISUN" som de hela tiden hänvisar till, den finns inte!). Är man lat så är man..Genetiskt kanske?

Det jag förvånas av är hur pass lindrigt de finska stjärnorna kommer undan med alla "NEJ" och bortförklaringar, hoppas på en uppryckning där!

Nu kommer väl folk i vanlig ordning citera mig över mitt agg mot Finland, gör det snälla
Svenskar och finländare är av samma skrot och korn när det kommer till kritan, även om enskilda individer vill häva ur sig annat så slutar det alltid på det viset, båda gör samma skit i slutändan.


En match med detta Tre Kronor mot dagens Finland ska givetvis Kronorna ta hem, statistik betyder ändå en del i slutändan, resultat är skitsamma, men 4-1 som senast (om jag ska tippa en eventuell match mot de)!

Sen förstår jag att finländarna gärna vill lägga allt på svenskens axlar när vi har en så fin trupp som vi har..Men frågan är om de helt missat att Kanada & Ryssland spelar i denna turneringen också? Sen har vi USA där på ett hörn också, Tjeckien får man inte glömma! Du ser, det är liksom inte bara att gå fram till pokalen och ta den bara för att man har en fet trupp! Vore det så enkelt så vettefan om det ens funnits en vm-tråd
2019-05-20, 07:16
  #2455
Medlem
Joelfrogs avatar
Troligaste kvartarna just nu:

Finland - Schweiz
Kanada - Sverige
USA - Tjeckien
Tyskland - Ryssland

Ser det inte som en omöjlighet att alla lag från grupp B går vidare till semi
2019-05-20, 08:34
  #2456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Troligaste kvartarna just nu:

Finland - Schweiz
Kanada - Sverige
USA - Tjeckien
Tyskland - Ryssland

Ser det inte som en omöjlighet att alla lag från grupp B går vidare till semi
Alla kvartsfinaler utan Tyskland-Ryssland ser ut att bli tuffa.
2019-05-20, 10:21
  #2457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du som är svensk skulle inte känna igen SISU om det så hoppade upp och bet dig i röven. Jävla pallervant

Mycket sisu bland de finska proffsen ute på golfbanorna just nu
2019-05-20, 12:37
  #2458
Medlem
Jaha vad har vi på Lettland?
Spelar Krisjanis Redhlis fortfarande?
Minns när han signade för LHC för 10 år sen och gjorde totalflopp, därefter ordinarie i KHL i 10 raka säsonger. Vill minnas att Johan Hemlin kallat hans flopp i SHL för det största mysterium han var med om som sportchef!!
2019-05-20, 13:50
  #2459
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Jaha vad har vi på Lettland?
Spelar Krisjanis Redhlis fortfarande?
Minns när han signade för LHC för 10 år sen och gjorde totalflopp, därefter ordinarie i KHL i 10 raka säsonger. Vill minnas att Johan Hemlin kallat hans flopp i SHL för det största mysterium han var med om som sportchef!!

Har följt Balcers i Senators, snabb och skicklig spelare med fin puckhantering. Har en tendens att befinna sig på rätt plats pga fint spelsinne.
Blugers är en annan som imponerat på mig i dem få matcher jag sett med Penguins.
Sedan har du veteranerna Darzins och Indrasis.
Bland backar är det Cibulskis och Balinskis som man får se upp med.

Många skriver att det kommer bli en enkel match, jag tror inte det. Man ska vinna ja men det kommer inte vara enkelt.
Folk har ett minne som en guldfisk. Förra året vann Sverige med enbart 3-2 i kvartsfinalen mot just Lettland. Visserligen kunde man inte hålla sig borta från utvisningsbåset och hade fler chanser men ändå.
Kuriosa: både Blugers och Balcers gjorde Lettlands mål den matchen, innan de hade debuterat i NHL.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2019-05-20 kl. 13:54.
2019-05-20, 14:14
  #2460
Medlem
Nihennas avatar
idag är väl egentligen Englands enda chans att stanna kvar i A-vm, genom att slå Frankrike?
Vad tror ni om deras chanser? Hur mycket bättre än England är Frankrike?

Det skulle vara rätt kul om de lyckades hålla sig kvar, så att Sverige kunde få möta dem nästa år. Sverige har inte fått möta de tre senaste nykomlingarna (Ungern, Sydkorea, England) så vitt jag minns, utan de har alltid hamnat i den andra gruppen och sedan åkt ut lika fort igen, medans Sverige alltid får möta samma gamla blåbär i form av Italien/Österrike/Frankrike

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in