2019-05-16, 22:30
  #1849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Ja, peka på vad den andra gjorde istället


Han kan bli politiker!
2019-05-16, 22:30
  #1850
Medlem
Swan65s avatar
Vilken tur att jag inte betade 1000€ på att Kakko skulle bli lejonens mvp
2019-05-16, 22:30
  #1851
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Ja, peka på vad den andra gjorde istället

Det är väl klart. Att bryta efter ett skott i nyllet när andra laget pressar är praxis och helt som det ska vara. Den divingen var ju dock riktigt äcklig. Bra vinst av Finland hur som haver, dom fick inte riktigt till det idag men vann bekvämt ändå.
2019-05-16, 22:38
  #1852
Medlem
Trollfeeders avatar
Voracek är nästan lika svår att tycka om som Marchand.
2019-05-16, 22:39
  #1853
Medlem
knurras avatar
Varför är finnar så dåliga på engelska?
2019-05-16, 22:48
  #1854
Medlem
Stefan4s avatar
Kakko förtjänade nästan en assist även på 2-1 målet, men det blev väl lite för många flipperstudsar framför mål innan pucken gick i mål, antar jag?
2019-05-16, 22:48
  #1855
Medlem
Är vi alla ff överrens om att 16 lag i A WM är utvecklande?
Är ju så jävla trist.. De är ju inte bara dåliga.. Det är förnamnet..
Vad ger de stor nationerna att piska upp blåbären?? Hybris i svensk press möjligen.
IIHF borde fan skämmas!
2019-05-16, 22:53
  #1856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Kanske kanske!
De absolut 8 bästa nationerna, alla möter alla, 7 matcher, topp 4 till slutspel, det låter attraktivt när jag tänker på det. Nästan samma som nu, bara att kvartsfinalen tas bort. Där har vi det, World Cup (fast längre gruppspel)

Annars är det bra för hockeyn som det är nu, 16 länder är delaktig, mycket folk som engagerar sig, hockeyn växer, nya nationer blommar upp, nånstans mellan 12-16 lag är det ultimata.
Max 10 lag säger jag. Nu är det cashet som styr. Tv rättigheter som ska säljas. Pinsamt dålig klass på för många nationer för att kalla dessa A wm mässiga.
2019-05-16, 23:06
  #1857
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Max 10 lag säger jag. Nu är det cashet som styr. Tv rättigheter som ska säljas. Pinsamt dålig klass på för många nationer för att kalla dessa A wm mässiga.
Det ska finnas sämre lag i ett vm. Men det ska inte vara en för uppenbar klassskillnad. 16 är för mycket. 14 kanske. 10 för få. Då hade lag som slovakien och frankrike åkt ur. Det tycker jag inte att att någon tjänar på. Samtidigt så spelas vm varje år, så bara för att man hamnar utanför top 10 så försvinner man inte i flera år. 12 hade varit lagom. Då hade i och för sig frankrike och slovakien rykt ändå. Så 14 får det bli. Med 10 lag och två som flyttas ner så hade även danmark och lettland rykt.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2019-05-16 kl. 23:09.
2019-05-17, 00:24
  #1858
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det ska finnas sämre lag i ett vm. Men det ska inte vara en för uppenbar klassskillnad. 16 är för mycket. 14 kanske. 10 för få. Då hade lag som slovakien och frankrike åkt ur. Det tycker jag inte att att någon tjänar på. Samtidigt så spelas vm varje år, så bara för att man hamnar utanför top 10 så försvinner man inte i flera år. 12 hade varit lagom. Då hade i och för sig frankrike och slovakien rykt ändå. Så 14 får det bli. Med 10 lag och två som flyttas ner så hade även danmark och lettland rykt.

Det man får tänka på är att vi har exceptionellt dåliga bottenlag i år. Italien och GBR åker förhoppningsvis ur A-gruppen. Från B-gruppen kommer Kazakstan och Vitryssland. Inga supernationer men helt klart bättre.
2019-05-17, 00:29
  #1859
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det man får tänka på är att vi har exceptionellt dåliga bottenlag i år. Italien och GBR åker förhoppningsvis ur A-gruppen. Från B-gruppen kommer Kazakstan och Vitryssland. Inga supernationer men helt klart bättre.

Hur fan lyckades GBR kvala till A-vm?
2019-05-17, 00:30
  #1860
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur fan lyckades GBR kvala till A-vm?

Det är inte Kanada och USA dom möter i B-gruppen. Visst finns det bättre lag där, men inte så mycket bättre att det är omöjligt för lag som GBR och Italien att ta klivet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in