Citat:
Ursprungligen postat av
AntiFlag
Max 10 lag säger jag. Nu är det cashet som styr. Tv rättigheter som ska säljas. Pinsamt dålig klass på för många nationer för att kalla dessa A wm mässiga.
Det ska finnas sämre lag i ett vm. Men det ska inte vara en för uppenbar klassskillnad. 16 är för mycket. 14 kanske. 10 för få. Då hade lag som slovakien och frankrike åkt ur. Det tycker jag inte att att någon tjänar på. Samtidigt så spelas vm varje år, så bara för att man hamnar utanför top 10 så försvinner man inte i flera år. 12 hade varit lagom. Då hade i och för sig frankrike och slovakien rykt ändå. Så 14 får det bli. Med 10 lag och två som flyttas ner så hade även danmark och lettland rykt.