2019-05-17, 00:34
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är inte Kanada och USA dom möter i B-gruppen. Visst finns det bättre lag där, men inte så mycket bättre att det är omöjligt för lag som GBR och Italien att ta klivet.

Italien har ofta varit med, men det måste betyda att GBR slagit ut Kazakstan, Vitryssland, Slovenien, Japan. Låter helt galet faktiskt då jag trodde GBR harvade i C-D VM med typ Indien och Kina
2019-05-17, 00:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Italien har ofta varit med, men det måste betyda att GBR slagit ut Kazakstan, Vitryssland, Slovenien, Japan. Låter helt galet faktiskt då jag trodde GBR harvade i C-D VM med typ Indien och Kina

Brittisk hockey är på uppgång. Så mycket uslare än dessa är dom inte. Dom stod ju upp okej mot USA och Tyskland, t ex.
2019-05-17, 00:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Brittisk hockey är på uppgång. Så mycket uslare än dessa är dom inte. Dom stod ju upp okej mot USA och Tyskland, t ex.

Där ska jag inte uttala mig då jag ej såg matcherna. Tyskland däremot känns som ett varningens finger är på plats. Mannschaft anda där
2019-05-17, 03:30
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag blev förvånad över att Danmark stod emot Finland så väl som de gjorde, i synnerhet i första halvan av matchen.
2019-05-17, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det ska finnas sämre lag i ett vm. Men det ska inte vara en för uppenbar klassskillnad. 16 är för mycket. 14 kanske. 10 för få. Då hade lag som slovakien och frankrike åkt ur. Det tycker jag inte att att någon tjänar på. Samtidigt så spelas vm varje år, så bara för att man hamnar utanför top 10 så försvinner man inte i flera år. 12 hade varit lagom. Då hade i och för sig frankrike och slovakien rykt ändå. Så 14 får det bli. Med 10 lag och två som flyttas ner så hade även danmark och lettland rykt.
Räcker att de två sista i grupperna spelar en bottenfinal. Förlorade lag åker ner i B WM.
2019-05-17, 08:05
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Britterna imorgon för Finland, sen Frankrike bara innan kvarten
Tyskland var kvar också
2019-05-17, 10:07
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
https://www.bild.de/sport/mehr-sport/eishockey/eishockey-wm-warum-fuer-deutschland-jetzt-alles-moeglich-ist-61947326.bild.html
Tyskarna känns ganska tagna på sängen av de egna framgångarna.
2019-05-17, 13:54
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazed-and-confused
https://www.bild.de/sport/mehr-sport/eishockey/eishockey-wm-warum-fuer-deutschland-jetzt-alles-moeglich-ist-61947326.bild.html
Tyskarna känns ganska tagna på sängen av de egna framgångarna.

Kanada USA och Finland väntar nu för Tyskland, de ska bli kul att följa Tysklands framgångar även i fortsättningen.
2019-05-17, 14:45
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kanada USA och Finland väntar nu för Tyskland, de ska bli kul att följa Tysklands framgångar även i fortsättningen.

Kan nog skrälla i nån av de matcherna
2019-05-17, 14:55
Medlem
-Mystics avatar
Nja, blir Sverige eller Ryssland (Tjeckien har bäst chans av övriga) som tar det, allt annat skulle förvåna mig stort, varken USA eller Kanada har imponerat. Finland har dock imponerat med tanke på deras lag, Tyskland... Not so much ännu, Tyskarna har dom svåraste matcherna kvar.
2019-05-17, 16:22
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kan nog skrälla i nån av de matcherna

Ja, jag tror det också faktiskt, sagan ska väl inte ta slut nu? Nu hejar vi på Norge, syttende Mai... hehe...
Senast redigerad av welcometoreality 2019-05-17 kl. 16:28.
2019-05-17, 16:42
Medlem
Boney M allsång på läktaren? Mycket suspekt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in