• 1
  • 2
2019-05-10, 09:09
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Var som vanligt osäker på vart tråden skulle hamna, men då hon är med i tv-rutan var och varannan dag antar jag att hon kvalar in som kändis... kanske.

Hur som haver, denna kvinna stöter jag på ofta i SVT:s morgonstudio, hon är någon form av kulturkommentator. Har alltid tyckt att hon beter sig jävligt mysko (även för en SVT medarbetare). Konstiga blickar, konstiga kommentarer och det känns nästan som hon avsiktligen försöker få en pinsam stämning att uppstå i studion.

Är det någon som vet vem denna kvinna är, varför hon är så skum och hur hon får behålla jobbet? Hon lär ju inte bara irritera inskränkta gamla tittare som mig utan hon lär ju även vara väldigt jobbig att jobba med.
Citera
2019-05-10, 09:57
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Var som vanligt osäker på vart tråden skulle hamna, men då hon är med i tv-rutan var och varannan dag antar jag att hon kvalar in som kändis... kanske.

Hur som haver, denna kvinna stöter jag på ofta i SVT:s morgonstudio, hon är någon form av kulturkommentator. Har alltid tyckt att hon beter sig jävligt mysko (även för en SVT medarbetare). Konstiga blickar, konstiga kommentarer och det känns nästan som hon avsiktligen försöker få en pinsam stämning att uppstå i studion.

Är det någon som vet vem denna kvinna är, varför hon är så skum och hur hon får behålla jobbet? Hon lär ju inte bara irritera inskränkta gamla tittare som mig utan hon lär ju även vara väldigt jobbig att jobba med.

...intressant, jag drar mig verkligen för att kommentera personer jag inte känner eller ge någon tillmälen, men just denna morgonsoffanperson ger mig samma creepy-vibbar. Jag får en klar känsla av att hon kan ha varit skolans största psykologiska mobbare och smittohärd för ryktesspridning när det kommer till det intryck hon ger mig. Hon sågar i rutan med någon slags obehaglig glädje det/de hon inte gillar själv och ser ut att både njuta av det och veta exakt vilken makt hon besitter i sin roll i egenskap av Svt-ansikte. Men hon kanske är världens trevligaste tjej egentligen så jag har ingen aning om det är min magkänsla som är helt fel ute...
Citera
2019-05-10, 10:18
Medlem
08-55331000s avatar
Ser inget konstigt med henne. Bara för att hon måhända avviker i blickar och blickfång så visar det väl snarare att hon inte automatiskt kvalificerar till den strömlinjeformade massan av hallåors välvilliga och utleda leenden. De flesta vanliga människor ser konstiga ut i en TVstudio om det inte är ett debattprogramm där det bara finns svart och vitt.

Hon ser ut som en trollpacka och jag älskar trollpackor, konstigt om konst och kultur. Alla behöver inte sikta in sig på att vara strömlinjeformade. På vilket sätt är hon jobbig att ha att göra med?
Tror att hon är serietecknare / författare privat och att hennes sneda leenden är från en hög inlevelseförmåga i konstiga lägen och konstiga svar. Svart som vitt.
Men visst det är alltid svårt att veta om vad som är vad när man aldrig träffats.
Citera
2019-05-10, 10:39
Medlem
fittas avatar
Ja hon är speciell som tusan men tycker inte hon gör ett dåligt jobb, tvärtom tillför hennes något avvikande beteende mer spänning i rutan dom gånger hon är med.

Det roligaste är nästan när hon spårar iväg lite, och sen försöker nån kollega ta ner henne på jorden och säger typ "men det går inte i verkligheten", och då blir hon som ett litet barn som får dina drömmar krossade och skamset mumlar "jaha, va, nää, näe..."

Det är lite aspberger över henne men ändå inte, som att hon har svårt att tyda känslor ibland, både andras och sina egna haha... men jag tror det är ett spel hon kör, hon har nog egentligen full koll på läget

Vad heter det där fenomenet när tjejer "testar" killar? Alltså när en tjej vill testa en killes psykiska och verbala förmåga, till exempel på krogen... det är liksom det spelet hon kör, men mot alla
Citera
2019-05-10, 10:45
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Jag får en klar känsla av att hon kan ha varit skolans största psykologiska mobbare och smittohärd för ryktesspridning när det kommer till det intryck hon ger mig. Hon sågar i rutan med någon slags obehaglig glädje det/de hon inte gillar själv och ser ut att både njuta av det och veta exakt vilken makt hon besitter i sin roll i egenskap av Svt-ansikte. Men hon kanske är världens trevligaste tjej egentligen så jag har ingen aning om det är min magkänsla som är helt fel ute...

Jag förstår verkligen varför du får denna känsla av henne, det är typ exakt detta hon utspelar... men jag tror som sagt inte att hon är dålig, jag tror mer hon gör detta som en kul grej eller för att hon är en udda fågel helt enkelt. Tror inte hon har onda avsikter.
Citera
2019-05-10, 12:41
Medlem
Har hon gjort något idag? Tänkte slå på det i bakgrunden men möts av den här texten: Dagens program behöver klippas om och kommer att publiceras igen under dagen.

Jag har inte upplevt henne som skum.
Citera
2019-05-10, 13:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Har velat fram och tillbaka om jag älskar henne eller hatar henne. Har landat i att jag tycker det är befriande med en ”nyhetsreporter” som inte beter sig som en jävla robot. Hon är högst mänsklig. Tror hon är rolig att dricka bärs med.
Citera
2019-05-10, 15:10
Medlem
JustcallmeCarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p

Jag har alltid haft svårt med journalister (Kommentatorer/TV-Hallåer/Programledare etc) som inte förstår syftet med sin egen roll, de är så uppenbart självupptagna att de lägger långt mer fokus på att synas och framhäva sig själva än andra, vilket givetvis borde vara deras egentliga arbetsuppgift. Rebecca är en av de, fast hon är långt ifrån ensam, listan är rätt lång: Peter Jihde, Bojan, Magnus Hedman, Patrik Ekvall, Massi Fritz m fl.
Citera
2019-05-10, 18:08
Medlem
Richard-IIIs avatar
Jag har också reagerat på henne, men bara positivt.

Jag tycker hon är helskön! Annorlunda och kul!
Citera
2019-05-10, 22:34
Medlem
Rollinghands avatar
Finns det någon koppling mellan Rebecca Haimi och Elina Haimi, förutom att båda arbetar i Morgonstudion...? Någon som vet?
Citera
2019-05-10, 23:37
Medlem
Kontokurts avatar
Jag gillar henne men vet inte riktigt vad det är jag gillar.
Känslan av att hon aviker från normen och kör sin egen väg utan att vara allt för uppenbart PK tror jag är en pusselbit.
Citera
2019-05-11, 00:25
Medlem
Inget som tilltalar mig, men det gör ju dock väldigt få TV-personligheter.

Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Har hon gjort något idag? Tänkte slå på det i bakgrunden men möts av den här texten: Dagens program behöver klippas om och kommer att publiceras igen under dagen.

Jag har inte upplevt henne som skum.
Har sett henne vid två tillfällen av total slump och idag tyckte jag mig höra henne säga något i stil med "... på SVT Play eller vanlig tråk-TV", vilket var rätt udda och lite humoristiskt, om det nu var avsikten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in