• 3
  • 4
2019-05-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Negativa konsekvenser av ens agerande kallas i vardagligt tal för straff.

A hyr en lägenhet av B för 10.000kr i månaden. A flyttar in men skiter i att betala hyran. B kräver då att A ska flytta ut i.om att denne inte fullgjort sin förpliktelse i enlighet med ingånget avtal. I sann "Sook-anda" utbrister då A "SKA JAG STRAFFAS!?"

Förstår du min poäng?
Citera
2019-05-10, 16:57
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Se där, exakt den tanken har jag också haft i huvudet hela dagen! Det var därför jag blev så förbryllad över partiernas ställningstagande. Som jag ser det borde sjuklövern vara emot tvingande regler och SD för tvingande regler. Alltså tvärtom mot deras nuvarande ställningstaganden.

Om detta förslag går igenom så kommer garanterat ett antal länder att hoppa av EU. Något annat kan jag inte se. Folket i Polen, Ungern och förmodligen Tjeckien, Slovakien, Rumänien, Estland, Lettland och Litauen kommer att kräva ett EU-utträde. Då blir det kaos.
Jag är inte så insatt i EU-politik men det kan vara så att detta är ett svenskt inrikespolitiskt EU-förslag som de sju partierna med säkerhet vet aldrig kommer att gå igenom men det lugnar det svenska folket tillfälligtvis inför valet.

- HÖRDE DU INGA-BRITT!? Nu djävlar blir det ordning på torpet när de ska tvinga Ungern att ta emot våra flyktingar. Jag som var nära att rösta på SD men nu blir det S som vanligt!

Hahaha, det är rätt så sjukt när man tänker efter.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in