2019-05-08, 22:11
Medlem
Hejsan

Kanske blir i fel forum.
Jag vill hyra en släpvagn då jag ska flytta och vill lämna den dit jag ska. Vill ha så stor som möjligt då det blir en del skrymmande grejer och har kikat runt lite på Thule, Sverigesläpet osv men blir inte klok på om något är bättre än något annat. Ett företag vill ha 4 000kr i deposition men då kostar vagnen bara 800kr. Ett annat företag vill ha 1600 för vagnen men ingen deposition men däremot är det en högre självrisk.

Någon som har någon erfarenhet och kan rekommendera något över något annat?
Citera
2019-05-08, 22:19
Medlem
yz44s avatar
Depositionen får du ju tillbaka så du undrar om du ska betala 800:- eller 1600:- + högre självrisk för samma produkt. Svaret är väl ganska givet men se till att teckna självriskeliminering.
Citera
2019-05-08, 22:29
Medlem
Du har nog rätt, trött i huvudet idag
Citera
2019-06-11, 22:53
Medlem
Tja tack för tippsen du gav mig tänkte droppa lite till dig med.
Finns gratis släp att hyra gentemot en faktura på 49kr hos vissa företag. Eller så köper du en träbit från bauhaus och hyr ett släp gratis sen så lämnar du tillbaka träbiten och får släpet gratis hyrd. Finns några sånna knep o köra
Citera
2019-06-12, 21:51
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzime
Finns gratis släp att hyra gentemot en faktura på 49kr hos vissa företag. Eller så köper du en träbit från bauhaus och hyr ett släp gratis sen så lämnar du tillbaka träbiten och får släpet gratis hyrd. Finns några sånna knep o köra
Detta handlar om att hämta släpet på en ort och lämna på en annan. Det funkar inte med dina tips.
Citera
2019-06-13, 10:50
Medlem
Megaforces avatar
Det är oftast billigare att köra tillbaks släpet. Envägshyra är ganska dyr till många orter eftersom man får bekosta återtransporten av släpvagnen vilket kostar ca 2000-5000 kr. Det är ofta billigare att köra tillbaks släpet igen, men flyttar man långt så kostar det en del. I vissa fall är flyttkostnaderna så höga att det är billigare att köpa nya möbler dit man flyttar...
Citera
2019-07-22, 10:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenerated
Hejsan

Kanske blir i fel forum.
Jag vill hyra en släpvagn då jag ska flytta och vill lämna den dit jag ska. Vill ha så stor som möjligt då det blir en del skrymmande grejer och har kikat runt lite på Thule, Sverigesläpet osv men blir inte klok på om något är bättre än något annat. Ett företag vill ha 4 000kr i deposition men då kostar vagnen bara 800kr. Ett annat företag vill ha 1600 för vagnen men ingen deposition men däremot är det en högre självrisk.

Någon som har någon erfarenhet och kan rekommendera något över något annat?
Sent inhopp i tråden, kanske har du redan gjort transporten. I alla fall så beror det ju lite på vart du ska i landet. Kan ju tänka mig att det inte borde vara några bekymmer med envägshyra mellan t ex Stockholm - Göteborg då det är många som kör däremellan. I alla fall så kommer det vara lite dyrare med envägs i vilket fall.

Ska du till en mindre ort, avsides belägen, så kan nog envägsavgiften bli något högre. Googla runt, ring runt o kolla osv. Glöm inte att ta självrisksreducering, f f a om du är ovan att köra med släp.
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är oftast billigare att köra tillbaks släpet. Envägshyra är ganska dyr till många orter eftersom man får bekosta återtransporten av släpvagnen vilket kostar ca 2000-5000 kr. Det är ofta billigare att köra tillbaks släpet igen, men flyttar man långt så kostar det en del. I vissa fall är flyttkostnaderna så höga att det är billigare att köpa nya möbler dit man flyttar...
Kan absolut vara så, men beror ju lite på hur långt det är emellan.

Dock ett utmärkt tillfälle att rensa ut gammal skit. För ett par år sedan så hjälpte jag en kompis att flytta ca 100 mil och de hade massa skit som var värt exakt noll kr. Sa åt dem att kasta skiten och köpa nytt, istället för att ha två lätta lastbilar. Men de ville ha sin skit, trots att de kunnat köpa massa nytt för pengarna det kostade att köra skräpet.
Senast redigerad av godboy 2019-07-22 kl. 10:27.
Citera
2020-01-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzime
Smartaste rådet på länge!
Tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in