• 1
  • 2
2019-05-08, 21:04
Medlem
Ännu en stor polisinsats i Östersund. Polisen är förtegen. Vad händer här då? I en skog?

https://www.op.se/artikel/ostersunds...uller-pa-plats
Citera
2019-05-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvmorsviolen
Ännu en stor polisinsats i Östersund. Polisen är förtegen. Vad händer här då? I en skog?

https://www.op.se/artikel/ostersunds...uller-pa-plats

Ja vi är nog många som undrar, en helikopter har snurrat runt här förut ikväll med. Men vet ju inte om det hade med detta att göra.
Och både polis och media knäpptysta om det. Verkar ju kunna vara något allvarligt.
Citera
2019-05-08, 22:41
Medlem
Inget nytt i media. Frösön verkar vara platsen.

Citat från ÖP:
"-Vi har ett ärende men jag vill inte gå in på detaljer just nu eftersom det är pågående, säger Marie Andersson, kommunikatör vid polisens regionledningscentral vid 15.01.

Pådraget skedde på Frösön.

– Det jag har fått till mig är att vi haft en händelse och det var ingen fara för allmänhet, säger Stefan Andersson befäl på polisens regionledningscentralen."
Citera
2019-05-08, 22:47
Medlem
Citat:
Inget nytt i media. Frösön verkar vara platsen.

Citat från ÖP:
"-Vi har ett ärende men jag vill inte gå in på detaljer just nu eftersom det är pågående, säger Marie Andersson, kommunikatör vid polisens regionledningscentral vid 15.01.

Pådraget skedde på Frösön.

– Det jag har fått till mig är att vi haft en händelse och det var ingen fara för allmänhet, säger Stefan Andersson befäl på polisens regionledningscentralen."

Lika tyst nu, får se om man nånsin får veta vad som hänt. Nåt brukar ju polisen berätta så man får nån hint. Kan det vara något självmord kanske, då brukar det hymlas.
Citera
2019-05-09, 09:26
Medlem
Om det hände igår kväll och de fortfarande är kvar där nu på morgonen så måste det vara något av en allvarligare sort. Detta säger jag pga bilderna på ÖP.
Citera
2019-05-09, 10:38
Medlem
pentrys avatar
Vart på Frösön?
Citera
2019-05-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeUtanKniven
Om det hände igår kväll och de fortfarande är kvar där nu på morgonen så måste det vara något av en allvarligare sort. Detta säger jag pga bilderna på ÖP.

Frösön är ju stort och bara en bild som ser ut som en skogsbilväg.
Så svårt att veta, är väl bara att vänta.
Citera
2019-05-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Frösön är ju stort och bara en bild som ser ut som en skogsbilväg.
Så svårt att veta, är väl bara att vänta.

Ser ut att vara vid önevägen precis på andra sidan av vägen vid ändsjön, var hästhage där för längesedan till höger om bilden, är inte bombsäker men det ser väldigt bekant ut
Citera
2019-05-09, 12:30
Medlem
Kanske har de gjort ett fynd? Får en känsla av att de hittat något.
Citera
2019-05-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskBång
Ser ut att vara vid önevägen precis på andra sidan av vägen vid ändsjön, var hästhage där för längesedan till höger om bilden, är inte bombsäker men det ser väldigt bekant ut

Ja där har jag inte traskat förut så det kan stämma.
Citera
2019-05-09, 12:41
Medlem
Citat:
Kanske har de gjort ett fynd? Får en känsla av att de hittat något.

Jo något har dom ju hittat där, är det vid ändsjön så har det ju varit oroligt i valla för något år sedan. Så det ska bli spännande och höra vad dom hittat där.
Trist bara att polisen inte vill uttala sig. Men dom har ju en anledning till att vara tyst som har med utredningen att göra.
Citera
2019-05-09, 16:53
Medlem
Jag har fått bekräftat nu iaf att det är exakt den platsen jag skrev innan, en lokal inföding som bekräftat för mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in