Citat:
Ursprungligen postat av
Mulz
Kommer snart påbörja min tredje år på högskolan. Om drygt en månad börjar sommarlovet och jag vet fan inte vad jag ska ta mig till.
Jag har inte fått något jobb erbjudande trots att jag sökt de absolut skitigaste jobben. Jag kommer troligen vara sysslolös.
Det som präglar mig mest är tanken att vara ensam och känna mig ensam under hela sommarlovet. Mina vänner, tre av dem, har säkert sina egna planer - vare sig med sina familjer, partners eller andra vänner. Tror inte de känner för att vara tillsammans under lovet.
----
Jag blir mer och mer suicid för varje år som passerar och det ökar som mest under sommaren eftersom jag känner mig ensam en mycket lång period. Jag brukar bli hänsynslös och köra aggressivt i hopp om att kollidera och dö. Tror inte jag klarar av ett till sommarlov utan något att göra eller någon att vara med.
----
Om jag inte dör kommer jag istället bli utbränd som vanligt. Inte för att jag arbetat och ansträngt mig för mycket utan för att jag präglats av ensamhet under för lång tid. Till slut är jag inte i inställningen för att plugga och jag mår sämre nästa studieperiod.
----
Råd som att "du måste vara bekväm med dig själv" fungerar enbart för temporära ledigheter. Tre månader är för mycket och detta tankesätt hjälper inte alls. Man är ju en social varelse, inte en eremit.
Börjar seriöst tröttna av att känna mig ensam hela tiden, har ingen att prata med. Börjar plågas mer av att jag tröttnar än att jag känner mig ensam. Ser inte hur jag ska klara av 3 månader ensam utan att bli döendes eller smälta in i datorstolen under dessa månader.
Tror jag behöver fitta i mitt liv eller något. Vet inte, kanske vodka.
Har du ingen familj som har kontakter? besök företag och sök, sitter inte och skicka en massa mail bättre och gå dit då ser dom att du är driven och seriös.