Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-08, 19:06
Medlem
Kommer snart påbörja min tredje år på högskolan. Om drygt en månad börjar sommarlovet och jag vet fan inte vad jag ska ta mig till.

Jag har inte fått något jobb erbjudande trots att jag sökt de absolut skitigaste jobben. Jag kommer troligen vara sysslolös.

Det som präglar mig mest är tanken att vara ensam och känna mig ensam under hela sommarlovet. Mina vänner, tre av dem, har säkert sina egna planer - vare sig med sina familjer, partners eller andra vänner. Tror inte de känner för att vara tillsammans under lovet.

----

Jag blir mer och mer suicid för varje år som passerar och det ökar som mest under sommaren eftersom jag känner mig ensam en mycket lång period. Jag brukar bli hänsynslös och köra aggressivt i hopp om att kollidera och dö. Tror inte jag klarar av ett till sommarlov utan något att göra eller någon att vara med.

----

Om jag inte dör kommer jag istället bli utbränd som vanligt. Inte för att jag arbetat och ansträngt mig för mycket utan för att jag präglats av ensamhet under för lång tid. Till slut är jag inte i inställningen för att plugga och jag mår sämre nästa studieperiod.

----

Råd som att "du måste vara bekväm med dig själv" fungerar enbart för temporära ledigheter. Tre månader är för mycket och detta tankesätt hjälper inte alls. Man är ju en social varelse, inte en eremit.

Börjar seriöst tröttna av att känna mig ensam hela tiden, har ingen att prata med. Börjar plågas mer av att jag tröttnar än att jag känner mig ensam. Ser inte hur jag ska klara av 3 månader ensam utan att bli döendes eller smälta in i datorstolen under dessa månader.

Tror jag behöver fitta i mitt liv eller något. Vet inte, kanske vodka.
Senast redigerad av Mulz 2019-05-08 kl. 19:09.
Citera
2019-05-08, 19:11
Medlem
TwinkieTheKids avatar
Ett tips är att du går med i Facebook-gruppen Jobb i Stockholm/Jobb i Sthlm eller vad den nu heter, den största av dom som finns iallafall med flera hundratusen medlemmar i, och så hugger du direkt och svarar direkt på varenda grej som kommer ut, finns hur mycket sommarjobb som helst dära. Du kan också göra som många andra och lägga ut en spontanannons om att du söker sommarjobb, det är ännu inte för sent för att hitta ett sommarjobb.
Citera
2019-05-08, 19:41
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Kommer snart påbörja min tredje år på högskolan. Om drygt en månad börjar sommarlovet och jag vet fan inte vad jag ska ta mig till.

Jag har inte fått något jobb erbjudande trots att jag sökt de absolut skitigaste jobben. Jag kommer troligen vara sysslolös.

Det som präglar mig mest är tanken att vara ensam och känna mig ensam under hela sommarlovet. Mina vänner, tre av dem, har säkert sina egna planer - vare sig med sina familjer, partners eller andra vänner. Tror inte de känner för att vara tillsammans under lovet.

----

Jag blir mer och mer suicid för varje år som passerar och det ökar som mest under sommaren eftersom jag känner mig ensam en mycket lång period. Jag brukar bli hänsynslös och köra aggressivt i hopp om att kollidera och dö. Tror inte jag klarar av ett till sommarlov utan något att göra eller någon att vara med.

----

Om jag inte dör kommer jag istället bli utbränd som vanligt. Inte för att jag arbetat och ansträngt mig för mycket utan för att jag präglats av ensamhet under för lång tid. Till slut är jag inte i inställningen för att plugga och jag mår sämre nästa studieperiod.

----

Råd som att "du måste vara bekväm med dig själv" fungerar enbart för temporära ledigheter. Tre månader är för mycket och detta tankesätt hjälper inte alls. Man är ju en social varelse, inte en eremit.

Börjar seriöst tröttna av att känna mig ensam hela tiden, har ingen att prata med. Börjar plågas mer av att jag tröttnar än att jag känner mig ensam. Ser inte hur jag ska klara av 3 månader ensam utan att bli döendes eller smälta in i datorstolen under dessa månader.

Tror jag behöver fitta i mitt liv eller något. Vet inte, kanske vodka.

Har du ingen familj som har kontakter? besök företag och sök, sitter inte och skicka en massa mail bättre och gå dit då ser dom att du är driven och seriös.
Citera
2019-05-08, 21:18
Medlem
eekens avatar
Åk till thailand res runt, kanske knulla lite. Lämna Sverige ett tag, du kommer märka att det är lättare att få tag på sociala människor utomlands.
Citera
2019-05-08, 21:22
Medlem
Sebzors avatar
Du säger att du behöver fitta, vodka och ett socialt liv. Kanske ska du ta ett jobb utomlands över sommarlovet?
Citera
2019-05-08, 21:41
Medlem
neuron-drones avatar
Jag fick erbjudande att jobba gratis över sommaren med ett projekt som verkade väldigt intressant för mig. Självklart är det najs med pengar, men hade jag känt mig jobbsugen hade det projektet sysselsatt mig och jag hade haft sällskap av folk hela tiden av de andra som skulle jobba mot samma mål.

Jag kände att jag var för upptagen för det, annars hade jag kanske tackat ja. Så klarar man sig ekonomiskt så finns det rätt många små "klaner" som behöver extrahjälp. Ofta är det ute på landet, sådana som odlar ekologiskt eller försöker sig på självhushållning. Mycket jobb ute med att laga saker som gått sönder eller slitits ut och man får gratis motion och muskler.

Fast då ska man ha det intresset förstås. Och man ska ha råd att leva utan att få lön. Men ofta så är det en bra arbetsgemenskap på sådana ställen, mycket bättre än på ett jobb. Man blir ju på sätt och vis utnyttjad, men det kan kännas bra också att hjälpa till, att ge av sin tid.

Jag gjorde lite sådant när jag var yngre och vi hade jättetrevligt. Och jag lärde mig jobba med händerna, vilket var bra, för egentligen är jag en inbiten teoretiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in