Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-05-09, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Köpte min första aktie, en aktiepost runt 100-150 kr på ett Svenskt företag. Några dagar senare debiterar banken mig en avgift eller köpesskilling som de kallar det på nästan 200 kr!!! Courtage och skatt är en sak men köpesskilling???

Vad är detta? Det är totallöjligt!
Kolla på avgifter nästa gång.Bytt till nordnet el avanza.
Citera
2019-05-09, 01:08
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Köpte min första aktie, en aktiepost runt 100-150 kr på ett Svenskt företag. Några dagar senare debiterar banken mig en avgift eller köpesskilling som de kallar det på nästan 200 kr!!! Courtage och skatt är en sak men köpesskilling???

Vad är detta? Det är totallöjligt!
Hur gör du för att lyckas hitta en bank som tar ut courtage från första investerade kronan?
Citera
2019-05-09, 14:58
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hur gör du för att lyckas hitta en bank som tar ut courtage från första investerade kronan?

Alla tar väl ut courtage eller hur menar du?
Citera
2019-05-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Kolla på avgifter nästa gång.Bytt till nordnet el avanza.

De är ju svindyra numera. Nordea har 0,06% i courtage, Degiro gratis upp till fem affärer per dag om man har <1000000 i kapital.
Citera
2019-05-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
De är ju svindyra numera. Nordea har 0,06% i courtage, Degiro gratis upp till fem affärer per dag om man har <1000000 i kapital.
Har du över summan lycka till. Jag har på nordnet över 1 miljon även nordea.Gör du en affär typ 50kr.
Senast redigerad av triglycerider 2019-05-09 kl. 19:14.
Citera
2019-05-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Har du över summan lycka till. Jag har på nordnet över 1 miljon även nordea.Gör du en affär typ 50kr.

På Nordea är det alltid 0,06%, oavsett totalt kapital. Vad affären kostar beror ju såklart helt på hur stor den är... även om det finns min- och maxbelopp. Hur som helst är Nordea mycket billigare än Nordnet eller Avanza, och Degiro som sagt helt gratis om man håller sig inom vissa ramar. Skulle inte rekommendera någon som börjar handla idag att skapa ett konto hos Avanza eller Nordnet.
Citera
2019-05-10, 06:12
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Alla tar väl ut courtage eller hur menar du?
Har du överhuvudtaget läst på olika bankers hemsidor om vilka villkor de erbjuder spararna?
Citera
2019-05-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
På Nordea är det alltid 0,06%, oavsett totalt kapital. Vad affären kostar beror ju såklart helt på hur stor den är... även om det finns min- och maxbelopp. Hur som helst är Nordea mycket billigare än Nordnet eller Avanza, och Degiro som sagt helt gratis om man håller sig inom vissa ramar. Skulle inte rekommendera någon som börjar handla idag att skapa ett konto hos Avanza eller Nordnet.

Kan man ta ut och sätta in pengar på Nordeas depåtjänst utan att behöva betala för deras andra banktjänster?
Citera
2019-05-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Kan man ta ut och sätta in pengar på Nordeas depåtjänst utan att behöva betala för deras andra banktjänster?

Du kan sätta in pengar, men du kan inte flytta ut dem från Nordea utan att betala för deras banktjänster. Som en extra bonus ska man inte kunna flytta ut en enda krona ur deras kapitalförsäkring ”Framtidskapital” under hela första året. För mig är det inget problem eftersom jag är extremt långsiktig, men bra att känna till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in