2019-05-08, 12:39
Bannlyst
Vipphavrevägen...
Citera
2019-05-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Sonen som slagit sönder farsan? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ch-baseballtra

Det tror jag också. Det verkar inte riktigt normalt att en 32-åring bor kvar hemma. Föräldrarna har kanske velat ha iväg honom, han tröttnar på tjatet och det slutar så här.
Citera
2019-05-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det tror jag också. Det verkar inte riktigt normalt att en 32-åring bor kvar hemma. Föräldrarna har kanske velat ha iväg honom, han tröttnar på tjatet och det slutar så här.

Shit, du pallade inte ens att läsa ingressen på artikeln?

"Mannen gick emellan när en familjemedlem slog en annan i familjen och måttade flera slag med en stekpanna och ett baseballträ mot honom."
Citera
2019-05-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Shit, du pallade inte ens att läsa ingressen på artikeln?

"Mannen gick emellan när en familjemedlem slog en annan i familjen och måttade flera slag med en stekpanna och ett baseballträ mot honom."

Då kan jag köra en ny variant. Föräldrarna grälar sinsemellan om att han måste flytta, det här fungerar inte. 32-åringen kommer rusande med basebollträ för att sätta stopp för en diskussion som han inte vill ha.
Citera
2019-05-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Då kan jag köra en ny variant. Föräldrarna grälar sinsemellan om att han måste flytta, det här fungerar inte. 32-åringen kommer rusande med basebollträ för att sätta stopp för en diskussion som han inte vill ha.

Mmmmmm, det låter inte riktigt som en diskussion han ville stoppa va, utan snarare en misshandel?
Citera
2019-05-08, 14:01
Medlem
Det finns en del invandare på Ekerö eftersom att de ligger 2flyktingläger ute på ön....
Citera
2019-05-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumgrabb
Det finns en del invandare på Ekerö eftersom att de ligger 2flyktingläger ute på ön....
Trolig adress redan i tråden.....
Citera
2019-05-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Trolig adress redan i tråden.....

Citat:
Inte för att det här verkar flyktingrelaterat
-men var ligger flyktingboende någon stans? Det är ganska mörkt på ön numera om man set tillbaka några år
Citera
2019-05-09, 08:25
Medlem
Solskensnysarens avatar
Citat:

Det var intressant.
Jag är synnerligen hemmastadd på Ekerö/Mälaröarna, och att det skulle finnas två flyktingläger (?) här har gått mig helt förbi. Berätta gärna mer!

OnT: Ingen ny information om det inträffade i nuläget.
Det finns alltså tre vuxna personer skrivna på aktuell adress. Med det vi har än så länge så ligger det naturligtvis nära till hands att tro att det är den äldre mannen (59) i hushållet som handgripligen har givit sig på den äldre kvinnan (61) i hushållet, och att den yngre mannen (32) i hushållet i och med detta har gått emellan och attackerat den äldre mannen medelst stekpanna och basebollträ.
Senast redigerad av Solskensnysaren 2019-05-09 kl. 08:28.
Citera
2019-05-09, 17:21
Medlem
autokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
2018 fanns på Ekerö 4632 personer med utländsk bakgrund och 23676 personer med svensk bakgrund. Vilka du sedan anser vara blattar är upp till dig.
Det finns ingen betongförort i Ekerö. Knappt några höghus heller om man inte räknar Wrangels väg eller centrum.
Och visst finns det blattar i typ Brunna osv men det finns liksom ingen sån gangsterkultur som det gör i andra förorter i sthlm.

Vipphavrevägen alltså?
Den enda gatan jag kan namnet på där förutom Senapsvägen haha...

Är vipphavrevägen den som ligger närmast skogen åt hållet mot macken? Eller ligger den närmare knalleborg?
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vid grövre brott så har polsen stoppat trafiken vid Nockebybron o färjan. Ekerö är en borg med vindbrygga. Samt välbevakat då kungen bor där.

Kngen bor på Drottningholms slott på Lovön i Ekerö kommun, alltså inte alls på Ekerö, som också har en bro som dock är vridbar och ugnen hök och sänkbar vad jag minns... Eller så är det nockebybron som är vridbar och vice versa.

Citat:
Ursprungligen postat av Solskensnysaren
Det var intressant.
Jag är synnerligen hemmastadd på Ekerö/Mälaröarna, och att det skulle finnas två flyktingläger (?) här har gått mig helt förbi. Berätta gärna mer!

OnT: Ingen ny information om det inträffade i nuläget.
Det finns alltså tre vuxna personer skrivna på aktuell adress. Med det vi har än så länge så ligger det naturligtvis nära till hands att tro att det är den äldre mannen (59) i hushållet som handgripligen har givit sig på den äldre kvinnan (61) i hushållet, och att den yngre mannen (32) i hushållet i och med detta har gått emellan och attackerat den äldre mannen medelst stekpanna och basebollträ.
Det var snack om att de skulle ha flyktingboende i Stenhamra vid förskolans gamla lokaler men tror inte det blev av.

Jag gissar på att Martin som är MGM troligen har någon npf eftersom han bor hemma vid den åldern...

Trist men troligen ligger det mycket mer bakom, många år av misshandel, psykisk ohälsa, ångest, ren skit helt enkelt. Sånt som det inte pratas högt om på Ekerö utan som sopas under mattan...
Senast redigerad av autokrat 2019-05-09 kl. 17:28.
Citera
2019-05-09, 21:03
Medlem
Solskensnysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autokrat
Det var snack om att de skulle ha flyktingboende i Stenhamra vid förskolans gamla lokaler men tror inte det blev av.

Det fanns mycket riktigt ett boende där ute en kortare period, för ensamkommande pojkar/män, men det lades ner igen. Pga att behovet inte längre fanns tror jag. ”Flyktingläger” som skribenten skumgrabb benämnde det är väl kanske inte helt korrekt

Vilket det andra påstådda ”lägret” skulle vara har jag ingen aning om.

Klart är dock att fallet som denna tråd berör definitivt icke är flykting/invandrarrelaterat.
Citera
2019-05-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solskensnysaren

Det kan också vara så att sonen gett sig på/hotat ena föräldern, varpå andra föräldern med våld (stekpanna etc) försökt stoppa sonen. En 32-åring som bor hemma skulle kunna bero på psykisk ohälsa eller annan funktionsnedsättning (intellektuell eller neuropsykiatrisk tex), och underlåtenhet från kommunens sida att ordna lämpligt LSS-boende. Det kan alltså handla om en familj under alltför stor press och med alltför lite stöd från samhället, och inte alls nödvändigtvis kriminella individer i största allmänhet. Tragiskt hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in