Citat:
Ursprungligen postat av
Orsa
2018 fanns på Ekerö 4632 personer med utländsk bakgrund och 23676 personer med svensk bakgrund. Vilka du sedan anser vara blattar är upp till dig.
Det finns ingen betongförort i Ekerö. Knappt några höghus heller om man inte räknar Wrangels väg eller centrum.
Och visst finns det blattar i typ Brunna osv men det finns liksom ingen sån gangsterkultur som det gör i andra förorter i sthlm.
Vipphavrevägen alltså?
Den enda gatan jag kan namnet på där förutom Senapsvägen haha...
Är vipphavrevägen den som ligger närmast skogen åt hållet mot macken? Eller ligger den närmare knalleborg?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Vid grövre brott så har polsen stoppat trafiken vid Nockebybron o färjan. Ekerö är en borg med vindbrygga. Samt välbevakat då kungen bor där.
Kngen bor på Drottningholms slott på Lovön i Ekerö kommun, alltså inte alls på Ekerö, som också har en bro som dock är vridbar och ugnen hök och sänkbar vad jag minns... Eller så är det nockebybron som är vridbar och vice versa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solskensnysaren
Det var intressant.
Jag är synnerligen hemmastadd på Ekerö/Mälaröarna, och att det skulle finnas två flyktingläger (?) här har gått mig helt förbi. Berätta gärna mer!
OnT: Ingen ny information om det inträffade i nuläget.
Det finns alltså tre vuxna personer skrivna på aktuell adress. Med det vi har än så länge så ligger det naturligtvis nära till hands att tro att det är den äldre mannen (59) i hushållet som handgripligen har givit sig på den äldre kvinnan (61) i hushållet, och att den yngre mannen (32) i hushållet i och med detta har gått emellan och attackerat den äldre mannen medelst stekpanna och basebollträ.
Det var snack om att de skulle ha flyktingboende i Stenhamra vid förskolans gamla lokaler men tror inte det blev av.
Jag gissar på att Martin som är MGM troligen har någon npf eftersom han bor hemma vid den åldern...
Trist men troligen ligger det mycket mer bakom, många år av misshandel, psykisk ohälsa, ångest, ren skit helt enkelt. Sånt som det inte pratas högt om på Ekerö utan som sopas under mattan...