2019-05-07, 10:22
Medlem
Står i valet och kvalet mellan dessa mobiler. Mi 9 har ju den senaste Snapdragon processorn och är snabbast på marknaden medans Mix 3an har den sköna flipluckan som gör att man slipper en flärp mitt i skärmen. Dessutom är Mix 3an förberedd för 5G vilket inte Mi 9 inte är. Vilken hade ni valt?
Senast redigerad av Kvotflykting 2019-05-07 kl. 10:27.
Citera
2019-05-07, 11:15
Medlem
Finnj-vels avatar
Chansen är stor att du hinner köpa en ny telefon innan du får nyttja 5G, ta därför mindre hänsyn till det.

För att lättare besvara din fråga så är det viktigt att du berättar vad du prioriterar. Batteri? Det är ett kinesiskt företag som fortfarande håller på att etablera sig, så risken finns att batterina är typiska kinabatterier som exploderar eller försvagas kraftigt efter bara ett år. Har du kontrollerat detta? Googla på "Xiaomi battery".

Kameran då? Xiaomi är precis som Huawei i framkant när det kommer till kamera, men Xiaomi har vad jag vet bara pressat in 48MP, medan Huawei har en riktig Leica-kamera med seriös mjukvara. Har du kontrollerat detta?

Kvalité. Jag har hört att Xiaomi är (precis som Huawei var först) lite plastigare och billigare. Duger det för dig? Jag ska ha premium och om telefonen är för lätt eller av ett märkbart billigt material så går den automatiskt bort. Hur är glaset? Är det bekräftat att det är genuint gorilla glass, om dom nu använder det?

Vad skiljer enheterna åt? Vilken kom först? Hur mycket skiljer sig priset? Vad har "Youtube reviewers" att säga om telefonerna?

Jag hade valt Mi 9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in