Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-05-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Om du ska renovera köket och går till banken så är det en Win-win situation. De får låna ut mer pengar och med ett nytt kök så kommer ditt boende bli värderat högre. De tar alltså en minimal risk när de lånar ut till dig.

Skitsnack. Visst i vissa städer får du igen en köksrenovering, men inte i stora delar av landet. Faan en sjysst köksrenovering kostar ju mer än många hus är värda.. För det andra, visst byte av gammalt kök kommer alltid addera visst värde, men många nya ägare vill renovera kök dom inte gillar, inte nödvändigtvis kök i behov av renoveringar. Detta är ren konsumption och påverkar sällan värdet av fastigheten märkbart.

Min poäng är att man inte kan generalisera med attman alltid får igen en köksrenovering.. Ibland, visst, men oftast inte, särskillt inte fullt ut.
Citera
2019-05-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Skitsnack. Visst i vissa städer får du igen en köksrenovering, men inte i stora delar av landet. Faan en sjysst köksrenovering kostar ju mer än många hus är värda.. För det andra, visst byte av gammalt kök kommer alltid addera visst värde, men många nya ägare vill renovera kök dom inte gillar, inte nödvändigtvis kök i behov av renoveringar. Detta är ren konsumption och påverkar sällan värdet av fastigheten märkbart.

Min poäng är att man inte kan generalisera med attman alltid får igen en köksrenovering.. Ibland, visst, men oftast inte, särskillt inte fullt ut.

Om man nu ska generalisera så funkar det utmärkt där huset ligger från runt miljonen och uppåt. Det enda som är värt i ett billigare hus är ju skick, kök&badrum. Resten är billigt att rusta själv.
Citera
2019-05-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Om man nu ska generalisera så funkar det utmärkt där huset ligger från runt miljonen och uppåt. Det enda som är värt i ett billigare hus är ju skick, kök&badrum. Resten är billigt att rusta själv.

Enligt dig, vad kostar en värdehöjjande köksrenovering? Jag brukar räkna på att en bra kök kostar minst 500k, och det är lågt räknat. Menar du verkligen att fastighetensvärde ökar med 50% pga köksrenovering för "normala" viillor runt miljonen..
Citera
2019-05-06, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Enligt dig, vad kostar en värdehöjjande köksrenovering? Jag brukar räkna på att en bra kök kostar minst 500k, och det är lågt räknat. Menar du verkligen att fastighetensvärde ökar med 50% pga köksrenovering för "normala" viillor runt miljonen..

Hälften av det (250K) har bankerna räknat på (Länsförsäkringar, Nordea, Ikano,Swedb).

Jag har aldrig hört någon som lagt 500K på sin miljonvilla. En nära vän la 358K med då blåste han ut rubbet och byggde precis som han ville. Den villan är inte heller en miljonvilla utan snarare 3-4mille.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in