Citat:
Ursprungligen postat av
Tvond
Måste det vara hdmi då ? Flesta PC har mer en 1 st video utgång tex DVI och VGA är vanligt likaså DP.
Windowstangenten plus P fixar det du vill beroende på vad du kan skicka ut från datorn.
Egentligen inte, först var anledningen att ha båda skärmar aktivt beredda ( då skärmarna är på olika platser, men kan se den ene från den andre ) så om någon tittar förbi kan jag enkelt bara dra igång den andre TV'n för att fortsätta "därnere". När jag kom hem insåg jag att skärmarna är flyttbara och kan använda den andre för att slötitta på vid olika tillfällen ( på avstånd ). Många sade också det, att använda en annan sorts uttag och tanken är god, men då jag redan gjort allt med HDMI till båda, vore det gött om jag på något höger kunde få till det så att jag slapp ytterligare en kabel.
Tyvärr när jag kör Windows-knappen och P, och trycker "extend" så kan jag flytta musen utanför skärmen, men båda skärmarna är fortfarande identiska. Finns det något program som kan tvinga fram möjligheten att dela upp skärmarna på samma "källa", det tror jag vore det bästa i mitt fall ( som jag kan komma på )?