Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-05-02, 23:23
Medlem
Hej, är det någon som vet om det går att låna 2 miljoner kr i cash? Om ja, vart vänder man sig. Finns det något företag som erbjuder?
Vill investera pengarna i en business utomlands som jag är bombsäker på men känns tungt när jag inte har hela kapitalet i fickorna.
Citera
2019-05-02, 23:35
Medlem
Investera andras pengar, bombsäkert!
Se för fan till att inte låna av några som kräver tillbaka med hot, våld, bomber och liknande metoder.
Sen om du väl får ett lån kan du ta ut det i kontanter om du så önskar.
Citera
2019-05-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Investera andras pengar, bombsäkert!
Se för fan till att inte låna av några som kräver tillbaka med hot, våld, bomber och liknande metoder.
Sen om du väl får ett lån kan du ta ut det i kontanter om du så önskar.

Missat poängen där majoriteten av företag idag lånar pengar för investeringar?

Tvivlar dock att jag som oetablerad i ett annat land kan gå in på banken där och be om ett lån för att starta företag.

Där är bekymret.
Citera
2019-05-03, 00:13
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme

Tvivlar dock att jag som oetablerad i ett annat land kan gå in på banken där och be om ett lån för att starta företag.

Där är bekymret.

Lite skillnad på när ett företag lånar pengar för att expandera och när Kalles Kaviar traskar in på banken och vill låna 2 mille utan säkerhet. Fast om nu investeringen är bombsäker så borde ju inte banken ha några problem med att låna dig pengar, visst? Tror du kan glömma att få banklån i ett land där du inte ens är medborgare och saknar eget kapital. Om det är en bra företagsidé kan du få in kapital på andra sätt, t.ex. via ängelinvesterare/riskkapitalister. Eller så kan du ta ett privatlån här i Sverige. Om du inte lyckas få in kapital på detta sättet ska du inse fakta att din idé inte är så bombsäker som du trodde.
Citera
2019-05-03, 15:31
Medlem
Mullrets avatar
Du kan låna av HA eller Bandidos. Räntan är hög. Riskerna också.
Citera
2019-05-03, 15:38
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:

Där är bekymret.

Va?
Men du kan ju låna på banken här och sedan ta ut det i kontanter.

Sedan lägger du kontanterna i en väska och åker dit.

Fast antar att du är ute efter privatpersoner som utan säkerhet skulle låna dig 2 miljoner, detta lär ju inte ske.
Citera
2019-05-03, 15:40
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Hej, är det någon som vet om det går att låna 2 miljoner kr i cash? Om ja, vart vänder man sig. Finns det något företag som erbjuder?
Vill investera pengarna i en business utomlands som jag är bombsäker på men känns tungt när jag inte har hela kapitalet i fickorna.

Med business antar jag att du menar ett stort parti kokain? Eller varför i helvete vill du låna i kontanter?
Citera
2019-05-03, 21:22
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Med business antar jag att du menar ett stort parti kokain? Eller varför i helvete vill du låna i kontanter?

Det behöver inte alls vara mynt och sedlar, man använder ofta uttrycket "kontant" om man tex betalar hela lägenheten på en gång med en banköverföring utan atr belåna lägenheten!

-Har du lån på huset!
-Nej det betalade jag kontant.

Tror TS vill låna två miljoner i likvida medel till sin affärsidé och det lär bli svårt utan säkerhet!
Citera
2019-05-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius

Jag menar 2 miljoner som summa, för att investera i ett företag utomlands, inte som ett huslån där man aldrig får pengarna på kontot utan dom hamnar rätt i huset.
Citera
2019-05-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Va?
Men du kan ju låna på banken här och sedan ta ut det i kontanter.

Sedan lägger du kontanterna i en väska och åker dit.

Fast antar att du är ute efter privatpersoner som utan säkerhet skulle låna dig 2 miljoner, detta lär ju inte ske.

Vilken bank erbjuder 2 miljoner som ett vanligt lån där pengarna hamnar på kontot.

Förövrigt behöver ni inte snöa in just på kontant som i sedlar, vill ha dem in på ett vanligt konto.
Citera
2019-05-03, 23:08
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Vilken bank erbjuder 2 miljoner som ett vanligt lån där pengarna hamnar på kontot.

Förövrigt behöver ni inte snöa in just på kontant som i sedlar, vill ha dem in på ett vanligt konto.

Har du något att erbjuda som säkerhet så kommer de inte gå miste om att att ta lite procent och avgifter från dig medan du betalar tillbaka lånet.
Kan du inte betala så tar de dina aktier/hus/mark/tavlor whatever du har lagt som säkerhet.

Men nej jag skulle inte heller få låna två miljoner kronor.

Hitta nån angel-investor eller riskkapital som nån redan sa, men hm.. det är ju inte ens din ide.. så.. du försöker agera som en riskkapitalist utan kapital.
Vem ska stå för risken, HA?

Det är nog familj eller vänner som gäller..
Citera
2019-05-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Har du något att erbjuda som säkerhet så kommer de inte gå miste om att att ta lite procent och avgifter från dig medan du betalar tillbaka lånet.
Kan du inte betala så tar de dina aktier/hus/mark/tavlor whatever du har lagt som säkerhet.

Men nej jag skulle inte heller få låna två miljoner kronor.

Hitta nån angel-investor eller riskkapital som nån redan sa, men hm.. det är ju inte ens din ide.. så.. du försöker agera som en riskkapitalist utan kapital.
Vem ska stå för risken, HA?

Det är nog familj eller vänner som gäller..
Startade tråden för jag undrade om det fanns någon form av nischbank/företag som erbjuder detta som jag själv inte känner till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in