• 1
  • 2
2019-05-02, 22:19
Medlem
tlcswes avatar
Jag sökte på Zara Larssons reklam för Huawei och såg att det fanns några liknande reklamer med andra personer med långt ifrån lika många visningar som ZL. På youtube har Zara Larssons reklamfilmer 2.8-3.7miljoner visningar men endast några få kommentarer.

Kan man på något sätt ta reda på om visningarna är köpta på utube?

Jag tror dessutom att denna engelsktalande reklam enbart sänds i Sverige då hon är tämligen okänd utanför Stockholms gränser.

https://youtu.be/yboq2yfw-Bs
https://youtu.be/6k0PbaVtWzQ
Citera
2019-05-02, 22:32
Medlem
ms18s avatar
Tämligen okänd utanför Stockholm? Visst jag ogillar henne men inte fan är hon okänd i världen ska du veta. Önsketänkande från dig bara.
Citera
2019-05-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Tämligen okänd utanför Stockholm? Visst jag ogillar henne men inte fan är hon okänd i världen ska du veta. Önsketänkande från dig bara.
En liten parantes utanför lilla ankdammen Sverige.
Citera
2019-05-02, 22:39
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18

Jag tror nog att många hört henne på radio i andra länder. Jag tror dock ingen utanför stockholm/sverige hade kunnat säga vad hon hette eller vem det var om de enbart fick se hennes ansikte.

Och med det sagt tror jag att en reklamfilm med henne i nägot annat land än Sverige blir tämligen verkningslös då alla hade frågat vem hon var.

Därför vill jag komma tillbaka till ursprungsfrågan. Hur troligt är det att en video som har närmare 4miljoner visningar, enbart skulle ha 3 kommentarer och 70 likes?
Citera
2019-05-02, 22:48
Medlem
Grisbrottarens avatar
Om filmklippet ligger inbäddat på någon annan sajt, så kan man se det utan att direkt ha möjlighet att kommentera eller ens gilla det.
Är det möjligt att det kan ha gått till så?
Citera
2019-05-02, 22:56
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Om filmklippet ligger inbäddat på någon annan sajt, så kan man se det utan att direkt ha möjlighet att kommentera eller ens gilla det.
Är det möjligt att det kan ha gått till så?

Vilken sajt skulle det vara i så fall?
Citera
2019-05-02, 23:16
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
En liten parantes utanför lilla ankdammen Sverige.

Zara Larssons populäraste låtar på spotify nosar på Aviciis siffror. Parentes? Nja.
Citera
2019-05-02, 23:18
Medlem
Zara Larsson okänd utanför Sverige?😂 Hon har flera låtar med runt, och över, 500 miljoner views på youtube.
Citera
2019-05-02, 23:18
Medlem
Konkebanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe

Youtube själva kan använda klippet som reklam när du tittar på en annan video. Det där klippet man alltid skippar efter x antal sekunder. Då får den visningar och ingen kommenterar.
Citera
2019-05-02, 23:32
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe

Räknas måhända reklamvisningar på själva Youtube också? Jag har knappt kunnat se en enda video på Youtube på sistone utan att först behöva höra frk. Larssons förbannade gnällande när det vankas reklam innan videon jag vill se.

Det verkar f.ö. som om Larsson enbart används i Huawei Sveriges svenska (kanske även nordiska?) marknadsföring.

Edit: Jaha, Konkebanan verkar bekräfta min misstanke. Jag skulle ha laddat om innan jag postade.
Citera
2019-05-02, 23:44
Medlem
FacultyofMinds avatar
Den är förmodligen inbakad på någon webbplats eller liknande och de som tittat på det har inte hittat dit via YouTube eller också att den har pinnats som reklam i andra Youtube-klipp. Kanske en kombination?
Citera
2019-05-02, 23:53
Medlem
Aggkakas avatar
Som flera andra tidigare skrivit ligger reklamer som visas före andra videos på youtube ofta som "riktiga" klipp på sidan, därav visningarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in