2019-05-01, 19:39
Medlem
Hej på er!

Jag funderar på att plugga till Träarbetare (snickare) på Movant. Jag har länge haft en dröm om att bli snickare och har efter lite forskning fått för mig att Movant är bäst väg att gå.

Jag jobbar i dagsläget som stenmontör och har tidigare jobbat som grovis på en annan snickarfirma. Jag har alltså lite erfarenhet men är långt ifrån någon expert vad gäller bygg. Jag har alltså jävligt mycket att lära.

Tänker jag rätt med Movant? För/nackdelar? Finns det någon bättre väg att gå? Det känns som en schysst inslussning i byggbranschen. Har någon här gått den vägen? Bör jag tänka på något annat sätt? Det känns som att det inte bara är att ringa upp snickarfirmor och fråga om dom behöver lärlingar. Dessutom är det ju bra att utbilda sig så man blir snickare "på riktigt".

Hoppas på lite hjälp i denna djungel!

Ha det gött.
Citera
2019-05-01, 19:55
Tycker helt klart du ska köra på, om du har råd att stå på egna ben i samband med studierna så tycker jag du ska köra. D.vs Försök helst skippa studielån, jag jobbade på industrin ett ex antal år innan jag bestämde mig för att börja plugga till bilmekaniker vilket jag gör för tillfället, mår så mycket bättre. Om det är det du vill så tveka inte, det kommer man bara ångra senare i framtiden =)
Citera
2019-05-01, 21:39
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Tycker helt klart du ska köra på, om du har råd att stå på egna ben i samband med studierna så tycker jag du ska köra. D.vs Försök helst skippa studielån, jag jobbade på industrin ett ex antal år innan jag bestämde mig för att börja plugga till bilmekaniker vilket jag gör för tillfället, mår så mycket bättre. Om det är det du vill så tveka inte, det kommer man bara ångra senare i framtiden =)

Varför, det räknas väl fortfarande som det mest förmånliga lånet du kan någonsin få?! Nästan bättre att slänga lånedelen direkt på indexfonder om man verkligen inte behöver det just då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in