2019-04-30, 10:59
Medlem
Det börjar så här
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ämne: Federley (C) sprider konspirationsteorier - Undgår helt kritiska frågor
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Titta på dig själv.
Jag har en klar uppfattning om dig. Du är ett SD-troll. Avlönad eller inte så är du ett av deras troll. Kanske är du bara en sjuk människa som gett dig själv en livsuppgift, kanske inte.
Titt som tätt kläcker du saker du inte har belägg för.
Men, det du gör är att skapa opinion även om du ibland skrämmer bort väljare. Du är tungan på vågen som gjorde att jag gick ifrån SD då det var du som gjorde att jag började granska partiet jag röstade på.
SD har en trollfabrik o enl rykten så har S en egen vilket jag inte betvivlar. Jag vill tro att alla partier har det i dag då detta genererar röster.

Att ens försöka förneka att Ryssland har det är löjligt. Man kan kallt räkna med att alla länder med en aktiv uderrättelsetjänst har det o med det så lär även CIA ha en liknande avdelning.
Något vi vet är att både USA o Ryssland har en lång tradition av krigsutveckling genom småkrig.
Första o andra världskrigen handlade om bäst vapenutveckling.
Det tredje världskriget vann USA o det kallar vi i dag för, Kalla kriget.
Fjärde Världskriget kommer vinnas genom folket. Inte genom blodsutgjutelse mellan länder utan genom demokrati.
Man påverkar befolkningen. Antingen genom att få dem att rösta som man själv vill eller genom att påverka dem till en form av inbördeskrig. Ta bara IS som exempel. Alla idioter som åkte från olika länder för att kriga för kalifatet gjorde det efter hjärntvätt via internet. Även det Amerikanska presidentvalet avgjordes via internet.

Det vi ser (vi ser det inte) är hur Ryssland tränar på den nya krigföringen på samma sätt som när de körde ubåtar i Svensk skärgård.

Motvapen?
Det Federley påstår behöver inte ens bevisas. Vi mår inte dåligt av trollen då de får oss att tro att vi gör rätt. Oavsett om han har rätt eller inte så finns motvapen. Ett jobbigt vapen att använda har vi sett på Flashback. Det vapnet är att våga ifrågasätta samt leta riktiga fakta.

Regel: 1.08 - Personangrepp

Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.
Jag svarar med detta.
[/quote]
Hur kan detta vara personangrepp när klockrena idiotförklaringar o andra tillmälen inte är det?
Att han är ett SD-troll sett ur trådens topic är väl glasklart. Han skapar oppinion för en viss sak på Flashback på samma sätt som Ryska trollfabriker skapar oppinion för andra saker.
Hoppas du vågar ta med denna motiviering när ni röstar.
Om ni tar bort inlägg bryr jag mig inte om. Men att jag ska få en repressalie för detta innebär att ni ändrat modereringen till att bli stenhård eller så ligger något annat bakom.[/quote]
Här blir det intressant då jag inte opponerade mig emot någonting utan ville bara motivera varför jag ansåg att jag inte gjort något fel sett ur personangreppsregeln. Förväntade mig inte ens ett svar
[/quote]
Ditt inlägg blev RP-at och pga osäkerhet valde jag att låta frågan gå till omröstning. Resultatet av omröstningen brukar vara klar inom något eller några dygn, och jag meddelar utfallet när det är klart.
Strix/Mod[/quote]
Så här blev utfallet
[/quote]

Hej igen!

Ditt inlägg har friats i omröstningen utan åtgärd. Däremot är inlägget OT, dvs bryter mot 0.03, så det raderas för att det handlar om en användare istället för om trådämnet, men utan åtgärd i övrigt.

Strix/Mod[/quote]
-------------------------------------------------
Till att börja med så blev jag förbannad när det återigen var Strix.
Men samtidigt så visste jag att jag var ute i en farlig gråzon då jag formulerade om mitt inlägg i tråden fler gånger tack vare regeln om användares anonymitet. Något jag verkligen ville undvika.

Att jag blev förbannad berodde på moderatorn i sig som jag haft att göra med förr samt anledningen till rapporteringen.
Jag själv är riktigt trött på just personangrepp i Politik-inrikes. Något jag skapat en tråd om.
Att då detta skulle räknas som personangrepp samtidigt som det är tillåtet att skriva förtäckta dödshot kändes helt personligt.

Men detta ärende borde fungera som ett skolexempel på moderering.
Beslutet som togs är enl mig helt rätt samtidigt som det finns annat i inlägget som kunde diskuteras som regelbrott.

Vad som ska diskuteras?
Vet inte riktigt. Kanske om vi användare bör berömma bra moderering då många av oss är jävligt snabba med att gnälla över dålig moderering.
Citera
2019-05-05, 02:10
Medlem
EnGodForlorares avatar
Jag håller oftast med dig Provocative, men du har även startat tråden (FB) Politik-inrikes. Medvetenhet att skrämma bort oliktänkande? Så jag tycker inte du hade skäl att klaga. Sedan att skriva att folk är avlönade troll... farligt nära 1.06? Jag RPar själv alltid inlägg som innehåller anklagelser om att andra shillar för politiska partier.
Citera
2019-05-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag håller oftast med dig Provocative, men du har även startat tråden (FB) Politik-inrikes. Medvetenhet att skrämma bort oliktänkande? Så jag tycker inte du hade skäl att klaga. Sedan att skriva att folk är avlönade troll... farligt nära 1.06? Jag RPar själv alltid inlägg som innehåller anklagelser om att andra shillar för politiska partier.
Jo. Jag är kritisk till språkbruket som tillåts i Politik-Inrikes.
Men jag har aldrig påstått att jag är bättre själv.
I det aktuella fallet så fick jag välja mina ord rätt då jag kan lägga ihop 1+1. Jag har en åsikt om just den användaren jag inte får säga rent ut.
Men tråden handlar om trollfabriker o med det så ville jag ifrågasätta vad som är troll. Samtidigt så försäkte jag belysa vad trollfabriker i detta fall gjorde. De skapade opinion, precis som den användaren gör på Flashback.
För mig är det helt ok att skapa opinion, oavsett sak. Med det så anser jag att den specifika användaren ofta har fel i sak men då är det upp till mig att bemöta detta. Att han enl mig är lika mkt troll som ett avlönat troll spelar då ingen roll.

Nu är inte detta en gnälltråd för en varning utan en tråd där jag faktiskt vill belysa hur ett ärende behandlas rätt.
Hade jag blivit anmäld för användares anonymitet så var jag medveten om att jag var i en gråzon. Därför hade jag inte protesterat mot detta även om jag tagit en diskussion med berörd moderator då jag anser att en moderator ska kunna motivera sina beslut.
Åkte exempelvis på en varning i går där jag fick ett nonsenssvar utan en vettig motivering. I det fallet anser jag att det rör sig om en moderator som ständigt gör fel då han förstör mer i en fungerande forumsdel än gör nytta.
Men nu spånar jag iväg.
Min poäng här är att jag inte ansåg att mitt inlägg var ett personangrepp sett till det språkbruk som råder i forumsdelen. Samtidigt kan jag köpa att det bedöms som ett personangrepp OM alla moderatorer gemensamt börjar beivra det ruttna språkbruket som råder i Politik-Inrikes.

Det viktiga
Jag är för gammal för att gnälla på allt o alla. Om jag ska ta mig rätten att gnälla på en moderator som gör fel så anser jag även att jag har en skyldighet att uppmärksamma när de gör rätt.
På så sätt kan modereringen ( I verkliga livet så kan ett företag utvecklas ) utvecklas i en positiv riktning så att FBs kunder får en bättre produkt.
Citera
2019-05-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
[...]

Vad som ska diskuteras?
Vet inte riktigt. Kanske om vi användare bör berömma bra moderering då många av oss är jävligt snabba med att gnälla över dålig moderering.
[Mer än en tråd finns... (och rapporteringsfunktionen fungerar inte...).]

Det är inte riktigt så det fungerar i "normalfallet", upplägget är snarare att göra det så svårt som möjligt och se mellan fingrarna, men nu verkar du mest ute efter att +1:a en enskild individ...
Citera
2019-05-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elfelet

Det är inte riktigt så det fungerar i "normalfallet", upplägget är snarare att göra det så svårt som möjligt och se mellan fingrarna, men nu verkar du mest ute efter att +1:a en enskild individ...
Tja. Om jag plussar en enskild individ (Misstänker att du menar det) så undrar jag om det är fel att ge beröm?
Att se mellan fingrarna?
Hur menar du nu? Jag anser inte ens att det fanns ett personangrep utan uttalade mig om min personliga uppfattning om en användares agenda.
Skulle du känna dig angripen om jag skriver att jag ser dig som en stor ledare i en viss roll?
Citera
2019-05-10, 18:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Jodå, RP-funktionen fungerar ypperligt.
Citera
2019-05-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jodå, RP-funktionen fungerar ypperligt.
Det var i bildlig mening: Man skall absolut inte rapportera i onödan, bättre en gång för lite...
Citera
2019-05-10, 19:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det var i bildlig mening: Man skall absolut inte rapportera i onödan, bättre en gång för lite...

Nej, så uttrycker sig inte moderatorerna. Bättre en gång för mycket så att de kan förkasta rapporten som felaktig (OBS, ej okynnes) än att ett regelbrott inte upptäcks för att rapport uteblivit.
Citera
2019-05-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemFemSex
Varför då? Har du sett en enda tråd där en moderator gett beröm till användare?

Det är folks skyldighet att ifrågasätta makten. Och Flashback har väldigt mycket makt.
Har väldigt svårt att ta en person som använder ordet makt på allvar.
Makt innebär att man kan glra som man vill. Det funkar bra i Nordkorea men inte i Sverige då makthavarna har en granskande myndighet över sig. Den heter Konstitutionsutskottet.
Även Flashback har en form av granskande myndighet. Det är Admins.
Admin har befogenheter att plocka bort en moderator som inte sköter sig samt möjligheter att ändra moderatorbeslut.

Nej, jag har inte sett en moderator som gett beröm till en användare i en tråd. Däremot har jag fått PM från två moderatorer där jag fått beröm.
Eftersom du nämner makt så förstår jag att du inte ser trådens andemening. Du ser moderatorn samtidigt som rubriken ger en bra fingervisning om vad tråden handlar om.
Det är inte moderatorn med makt utan förfarandet jag berömmer.
Citera
2019-05-12, 11:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Varför då? Har du sett en enda tråd där en moderator gett beröm till användare?

Det är folks skyldighet att ifrågasätta makten. Och Flashback har väldigt mycket makt.
Ska en moderator i sin moderatorgärning peka ut enskilda användare i en tråd som särskild bra eller berömvärda? Eller hur menar du?

Jag tackar av och till användare som RP:ar eller på andra sätt arbetar för att forumet ska förbättras - men det sker i PM.
Citera
2019-05-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ska jag vara ärlig förstår jag inte ett ord av vad du skriver.
Och det är viktigt för att ett inlägg ska få vara kvar.
Nja. Att du personligen inte förstår är något jag förstår du du redan visat att du inte ens förstod trådens rubrik.
Du kan alltid RPa mitt inlägg för att testa hur låg lästförståelse som ska krävas för att sätta en standard på Flashback.

Du kan även läsa trådstarten för att förstå tråden. Om du ber mamma om hjälp att tänka så kommer hon förklara för dig att fallet var en tveksamt fall av personangrepp där moderatorn tog hjälp av fler än att direkt gå på en åtgärd. Något vissa andra moderatorer är pigga på.
Tänker inte hänga ut en moderator här. Men jag har en moderator jag verkligen avskyr då den satt en egen standard i en forumsdel där han är nitisk mot bla mig där övriga moderatorer tillåter samma nivå.
Citat:
Ingen bryr sig.
Tja. Nu kan jag intyga att han gör just detta även om han inte är en moderator som skrivit spontant till mig o gett beröm. Inget jag förväntar mig heller då han modererar en forumsdel där jag är ett rövhål ibland. De exempel jag gav var i forumsdelar där jag är snällare.
Jag kräver inte att en moderator ska tacka för en RP men blir glad att h*n gör det. Det visar på engagemang.
Citera
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2019-05-12, 12:49
Medlem
Att bara posta inlägg med en länk i är trams. Att försöka komma runt med "ingen bryr sig", "du är knäpp", och liknande är inte inom ämnet. Vad som krävs för att ett inlägg ska vara kvar är off topic.

Inlägg raderade och varningar utdelade.
/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in