• 1
  • 2
2006-03-03, 16:52
Medlem
Frëdrishs avatar
Är inte så väldigt förtjust i cigaretter själv, men det smakar ju defenitivt bättre utan filter. Känns väl lite onödigt at bryta av det dock när det finns filterfria att köpa.
Citera
2009-02-22, 22:22
Medlem
Grimmjows avatar
Måste bara bumpa (och låna) tråden!

Förut bröt jag av filtren ofta (med mening), för att komma åt den grymt goda smaken. Nackdelen med detta var att jag förlora en del av själva ciggen på köpet, ~2-3 mindre bloss. Så hittade jag en guide någonstans (kommer tyvärr inte ihåg vart) men jag kommer ihåg innehållet

Tryck lite på "basen" av filtret och rulla lite med pekfingret och tummen. Riv av bara en liten (då menar jag pytteliten) bit av det kork-liknande pappret och peta/dra upp filtret. Rulla nu det pappret som är utan filter så att det ser ut som en joint, hur kul som helst att gå nere i stan medans folk kollar på en och tror att verkligen är en joint

Garanterar att det här kommer ge er en ny upplevelse

Frågor? Släng in en reply här då
Citera
2009-02-22, 22:29
Bannlyst
Röker typ 50-50. Hälften filter, hälften utan filter varje dag.

Lucky strike o John Silver is the shit

Filter är utan tvekan godast
Citera
2009-02-22, 22:47
Medlem
Carleoneyähs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
Måste bara bumpa (och låna) tråden!

Förut bröt jag av filtren ofta (med mening), för att komma åt den grymt goda smaken. Nackdelen med detta var att jag förlora en del av själva ciggen på köpet, ~2-3 mindre bloss. Så hittade jag en guide någonstans (kommer tyvärr inte ihåg vart) men jag kommer ihåg innehållet

Tryck lite på "basen" av filtret och rulla lite med pekfingret och tummen. Riv av bara en liten (då menar jag pytteliten) bit av det kork-liknande pappret och peta/dra upp filtret. Rulla nu det pappret som är utan filter så att det ser ut som en joint, hur kul som helst att gå nere i stan medans folk kollar på en och tror att verkligen är en joint

Garanterar att det här kommer ge er en ny upplevelse

Frågor? Släng in en reply här då

man behöver ju inte riva av något papper alls egentligen.
Om man är bra så biter man ju tag i bara själva filtret och drar ut det med tänderna.
Citera
2009-02-22, 22:49
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carleoneyäh
man behöver ju inte riva av något papper alls egentligen.
Om man är bra så biter man ju tag i bara själva filtret och drar ut det med tänderna.

Blir inte effekten den samma som man får när man bryter av den, om jag inte missförstod dig? Meningen var ju att man skulle ha det kork-liknande pappret kvar
Citera
2010-05-02, 12:10
Medlem
I går när jag skulle hem och väntade på bussen fick jag syn på en cigg, en röd price som det var minst halva kvar av. Berusad som jag var plockade jag upp den och bröt sedan av ciggen vid filtret och rökte den. Väääldigt god cigarett måste jag säga!

Nu undrar jag om det är någon skillnad på en tex. lucky stike som har bort plockat filter och en lucky strike utan filter från början?

Så kan man helt enkelt riva av filtret på filter cigg så att det blir precis som en gammal hederlig non-filtered?
Citera
2010-05-02, 12:35
Medlem
von Vettets avatar
Fin bump...

Jag har provat med trycka i en kraftigare nål i mitten på cigaretten och sedan dra ut nålen, medan jag håller i cigaretten där tobaken är.
Då följer filtret med utan problem och man slipper riva och bita.
Citera
2010-05-02, 12:37
Medlem
skrudiss avatar
Jag tycker att det känns så rent... men ändå smutsigt. Det är lite om att varje andetag är ett steg närmare lungcancer då de är filterlösa. Tråkigt nog brinner de snabbt och blir lätt fuktade, plus att tobaken har en dålig vana av att sprida sig när de ligger i förpackningen.
Citera
2010-05-02, 15:17
Medlem
butangass avatar
Det fungerar utmärkt att man rullar ciggaretten mellan sina fingrar först. Man känner sig efter vart tobaken slutar och filtret börjar, sedan bryter man bara av den, och får då en perfekt ofiltrerad!

Annars kan man ju alltid dra ut det lilla filtret med tänderna.
Citera
2013-11-23, 21:54
Medlem
EMUs avatar
Det funkar väl men jag vet inte om jag direkt gillar att röka utan filter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in