• 1
  • 2
2019-04-29, 08:32
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...d-75-ars-alder

"I hela sitt liv har den hyllade skådespelaren levt med kvinnor.

Nu kommer Michael Segerström ut som bisexuell.

I en kommande monolog berättar han om hur ett liv i förnekelse påverkat hans psykiska hälsa.

– Det är klart att det varit något som skavt i mig hela tiden. Det har varit en förnekelse och jag har gått in i depressioner, säger han."

https://www.allas.se/relationer/hjar...sig-for-sonen/

"Resultatet blev boken Till Arre från pappa. Arre, eller Artjom som han är döpt till, är Michaels och hans tidigare hustru, skådespelerskan Susanne Hallvares, 67, adoptivson som de hämtade hem från Belarus (Vitryssland) 1996"

Vad vet vi mer om denne man?
Senast redigerad av Knullkungen 2019-04-29 kl. 08:34.
Citera
2019-04-29, 08:43
Bannlyst
Frågan är varför man ska komma ut med sin psykiska sjukdom när man är 75 år?
Synd om gubben, förmodligen rejält förvirrad.
Citera
2019-04-29, 08:56
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Frågan är varför man ska komma ut med sin psykiska sjukdom när man är 75 år?
Synd om gubben, förmodligen rejält förvirrad.

Jag har aldrig fattat det där med "komma ut". Vem skiter inte i vilket hål han kör in kuken i.
Citera
2019-04-29, 09:02
Medlem
Som skådespelare är man ganska bra på att dölja sitt rätta jag. Det höll i 75 år.
Citera
2019-04-29, 09:12
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har aldrig fattat det där med "komma ut". Vem skiter inte i vilket hål han kör in kuken i.
Det handlar väl om just det gubben babblar om – att inte känna att man lever i förnekelse över vem man är. Jag tror dock att de flesta som "kommer ut" eller för all del, likt gubben, inte gör det innan livet "är över" inte inser att den fenomenologisk kausaliteten i deras sökande efter identitet inte är särdeles större än andras sökande eller brist på densamma.
Citera
2019-04-29, 09:25
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Ja och vem bryr sig om han vill ha kuk i hålet man skiter ur.

Haha fan vad dum jag är. Tolkade det som att han skojande feltolkade bisexualitet som att man bajsade i hålen man stack kuken i och ironiskt frågade vem som inte var bisexuel i den mening av ordet. Sen läste jag ditt svar och fattade direkt att jag har en jävla blodprop i hjärnan.
Citera
2019-04-29, 09:32
Medlem
Va i Helvete! " På Kurs Med Kurt"Mannen!
Faktiskt alltid haft lite olustiga aningar om Micke...något jag inte kunnat sätta fingret på och nu fick det sin förklaring
Tror dock att han egentligen är Homo och inte Bi.
Citera
2019-04-29, 09:42
Medlem
stom72s avatar
Någon som har länk till klippen med Måns Herngren där Segerström spelar alkis på Dramaten vill jag minnas det ska vara. Har inte sett det på 30år
Citera
2019-04-29, 09:45
Medlem
Segerström har varit med i ett antal klassiska program som jag rankar högt. På kurs med Kurt och Portis klarar skivan skrattar jag gott åt fortfarande.
Citera
2019-04-29, 10:01
Medlem
TwinkieTheKids avatar
Kommer han ut som bisexuell eller homosexuell? Står i Kvällsposten/Expressen att han kommer ut som homogay:

Citat:
Michael Segerström om livsförändrande beslutet

Den folkkäre skådespelaren Michael Segerström kommer ut som homosexuell – vid 75 års ålder.
Nu berättar han om den livslånga förnekelsen, rädslorna och humorföreställningen som för honom blir en form av memoarer.
– Jag kan ångra att jag inte gjorde det här tidigare, säger han.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ande-beslutet/

Medan det i Aftonhoran står att han är bi:

Citat:
Svenska skådespelaren kommer ut som bisexuell – vid 75 års ålder

I hela sitt liv har den hyllade skådespelaren levt med kvinnor.
Nu kommer Michael Segerström ut som bisexuell.
I en kommande monolog berättar han om hur ett liv i förnekelse påverkat hans psykiska hälsa.
– Det är klart att det varit något som skavt i mig hela tiden. Det har varit en förnekelse och jag har gått in i depressioner, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...d-75-ars-alder

I och för sig är han nog säkert homosexuell eftersom att komma ut som bisexuell ofta är ett förstadium till att löpa linan ut och komma ut som homosexuell?
Citera
2019-04-29, 10:19
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkieTheKid
Kommer han ut som bisexuell eller homosexuell?

Aftonbladets och Expressens artiklar bygger på en intervju i Sydsvenskan som publicerades igår. Där framgår det mer tydligt att han (numera) kallar sig bisexuell, men att han aldrig haft några intima upplevelser med män.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Det handlar väl om just det gubben babblar om – att inte känna att man lever i förnekelse över vem man är. Jag tror dock att de flesta som "kommer ut" eller för all del, likt gubben, inte gör det innan livet "är över" inte inser att den fenomenologisk kausaliteten i deras sökande efter identitet inte är särdeles större än andras sökande eller brist på densamma.

Jag tror Segerströms långvariga förnekande av sin sexualitet beror på dubbla tabun; dels "gamla vanliga" konservativa som kommer från uppväxten i Skurup (eller ja, 1950-talets Sverige överhuvudtaget var väl inte så värst HBTQ-vänligt), dels från den föregivet progressiva vänstern som han sedermera anslöt sig till. Han är ju gammal kommunist, och i de leden sågs homosexualitet ofta som borgerlig dekadens (vilket han också pratar om i Sydsvenskan-intervjun).
Sedan är det väl klart att lite mer "exhibitionistiskt lagda" personligheter, kanske särskilt skådisar och författare (och Segerström är både och), gärna blåser upp sina egna bravader och vedermödor så att de verkar monumentala och unika även om de egentligen sällan är mer dramatiska än vad gemene man och kvinna genomgår. Men att äntligen vid 75 års ålder kunna känna att man är ärlig med vem man är måste ju vara en lättnad för vem som helst.
Citera
2019-04-29, 12:14
Medlem
GeleZachas avatar
Har aldrig förstått grejen med att "komma ut". PK-människorna brukar kalla det för normbrytande, men i själva verket så är det ju helt tvärtom. Det är ju en norm att "inte ha en annan sexualitet än hetero", vilket leder till att du låter den normen växa genom att komma ut. Du skulle ju aldrig komma ut som hetero.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in