2022-05-28, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Snabb fråga till dig:

Vem är i kontroll när priset stiger?

Vem är i kontroll när priset sjunker?

#1 - Säljare
#2 - Köpare

Du framstår som en foliehatt varje gång du försöker påskina att det finns en person eller hemlig organisation som är "Market maker".
Citera
2022-05-28, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Det låter lite som mycket annat i dagens samhället; det ska gå lätt, snabbt och inte krävas en ansträngning eller kunskap. Gissar att Krypto hålls vid liv av originalet och dess status (bitcoin) och hårda marknadsföring. Många drömmer om en ny magisk uppgång och eftersom ingen förstår hur det fungerar så blir det ju mer magiskt. Att stå i ett kompisgäng och skrika "Hodel" ger livet mening för en del.

Detta skrattretande felaktigt gjorda antagande kunde du nog mycket riktigt skriva ned lätt, snabbt och utan större ansträngning. Hade du däremot ansträngt dig bara det minsta lilla hade du kanske t o m kunnat förstå vad BTC och Krypto är för något, men det orkade du inte, utan du valde att istället skratta åt din egen inkompetens.

Förklara gärna varför vi ska ta dig på allvar?
Citera
2022-05-28, 12:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Detta skrattretande felaktigt gjorda antagande kunde du nog mycket riktigt skriva ned lätt, snabbt och utan större ansträngning. Hade du däremot ansträngt dig bara det minsta lilla hade du kanske t o m kunnat förstå vad BTC och Krypto är för något, men det orkade du inte, utan du valde att istället skratta åt din egen inkompetens.

Ett klassiskt grepp hos crypto bros, att man vill påskina att bitcoin är något väldigt avancerat att förstå sig på och att det endast är de obildade ("boomers") som är negativa

Egentligen är det nog raka motsatsen som är mer sanningsenligt.
Citera
2022-05-28, 13:10
Medlem
Citat:

Jag vet ju vad Krypto är. Lyssnat på radion i flera år och det gick 30min senast häromdagen på P1 om Luna och förfallet med den krypton.
Tror nog att jag har rätt där det stora hela. Men det är väl skit samma. Det är bara en åsikt.
Krypto är i slutändan bara spel med hög risk. Vill man bli en vinnare så kan man ju satsa slantar inom Krypto och hoppas på det bästa.
Jag skrattar inte.
Citera
2022-05-28, 13:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det kallas för Fair Value Gap. Som bildas när priset sticker iväg i en eller annan riktning fort. Marknaden tenderar därefter att fylla det gapet eller så är botten eller toppen av gapet resistance eller support. Det är väldigt simpelt men det fungerar. Prova själv på din chart och vilken asset som helst.

Själv använder jag detta automatiserade script: https://www.tradingview.com/script/G8b8t2er-FVG-Nephew-Sam/

Tro mig, TA fungerar. Du måste bara ge det en chans
Kan du också förklara hur man kunde se med hjälp av TA att Doge skulle göra 10000% efter Elon pumpade?
Citera
2022-05-28, 13:25
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Fan va bäng du är

Läs på om MM istället ditt barn.
Du skulle ju författa ett inlägg. När kommer det?
Citat:
MM har tillgång till vad det är för nyheter som släpps innan det sker. Det är liksom dem som sitter på leken.
Kan du förklara hur ”mm” vet vad Elon ska tweeta innan han gör det?
Citera
2022-05-28, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ett klassiskt grepp hos crypto bros, att man vill påskina att bitcoin är något väldigt avancerat att förstå sig på och att det endast är de obildade ("boomers") som är negativa

Egentligen är det nog raka motsatsen som är mer sanningsenligt.

Du förstod alltså inte att det var precis det jag skrev? Bara man anstränger sig det minsta lilla kan man (någorlunda) förstå BTC om man är normalbegåvad och har ett öppet sinne. Problemet är inte så mycket intelligens som att era sinnen är stängda, och mot det finns ingen bot.

Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Jag vet ju vad Krypto är. Lyssnat på radion i flera år och det gick 30min senast häromdagen på P1 om Luna och förfallet med den krypton.
Tror nog att jag har rätt där det stora hela. Men det är väl skit samma. Det är bara en åsikt.
Krypto är i slutändan bara spel med hög risk. Vill man bli en vinnare så kan man ju satsa slantar inom Krypto och hoppas på det bästa.
Jag skrattar inte.

Hade du istället lyssnat på Max Keiser så hade du känt till att han länge förutspått all kryptos undergång, förutom BTC som kommer att bli ny världsvaluta. Jag håller med honom i stort, majoriteten av alt coins kommer att gå till noll. Nej du har inte förstått och du vill inte förstå.
Citera
2022-05-28, 13:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du förstod alltså inte att det var precis det jag skrev? Bara man anstränger sig det minsta lilla kan man (någorlunda) förstå BTC om man är normalbegåvad och har ett öppet sinne. Problemet är inte så mycket intelligens som att era sinnen är stängda, och mot det finns ingen bot.

Hade du istället lyssnat på Max Keiser så hade du känt till att han länge förutspått all kryptos undergång, förutom BTC som kommer att bli ny världsvaluta. Jag håller med honom i stort, majoriteten av alt coins kommer att gå till noll. Nej du har inte förstått och du vill inte förstå.

Vad får dig att tro att jag inte förstår bitcoin? Jag har troligen högre utbildning inom relevanta områden än du, om man ska bedöma utifrån hur du resonerar (utöver att jag är mycket påläst om bitcoin och blockchain).
Citera
2022-05-28, 14:04
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du skulle ju författa ett inlägg. När kommer det?

Kan du förklara hur ”mm” vet vad Elon ska tweeta innan han gör det?
Market Maker:
The group of people that have the power and influence over the market, they have a huge equity base, control over the media, and influence in the political arena.
Citera
2022-05-28, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad får dig att tro att jag inte förstår bitcoin? Jag har troligen högre utbildning inom relevanta områden än du, om man ska bedöma utifrån hur du resonerar (utöver att jag är mycket påläst om bitcoin och blockchain).

Du är välkommen att stå kvar på perrongen och titta på när BTC lämnar stationen. Det är helt upp till dig.
Citera
2022-05-28, 14:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Market Maker:
The group of people that have the power and influence over the market, they have a huge equity base, control over the media, and influence in the political arena.
Trams.
Du kunde inte ens bidra med länk till det där påhittade citatet.

What Is a Market Maker?
The term market maker refers to a firm or individual who actively quotes two-sided markets in a particular security, providing bids and offers (known as asks) along with the market size of each.

Brokerage houses are the most common types of market makers, providing purchase and sale solutions for investors.

https://www.investopedia.com/terms/m/marketmaker.asp
Citera
2022-05-28, 14:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du är välkommen att stå kvar på perrongen och titta på när BTC lämnar stationen. Det är helt upp till dig.

Haha, alltid de där tomma flosklerna. Jag tror att vi har hört de flesta många gånger om nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in