2022-04-22, 19:36
Medlem
Dynamic DCA och är helt apatisk gällande priset. Går det upp så går mitt värde i USD upp. Går det ner utökar jag min DCA och bygger upp en högre stack. Time in the market istället för att tajma marknaden. Men vissa av er kanske levererar grymma trades, all cred till er då. Men gissar på att dom flesta här inne leker experter och sen lägger ner när dom åker på ett par tuffa nitar. Så håll er till DDCA
Citera
2022-04-23, 08:58
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Dynamic DCA och är helt apatisk gällande priset. Går det upp så går mitt värde i USD upp. Går det ner utökar jag min DCA och bygger upp en högre stack. Time in the market istället för att tajma marknaden. Men vissa av er kanske levererar grymma trades, all cred till er då. Men gissar på att dom flesta här inne leker experter och sen lägger ner när dom åker på ett par tuffa nitar. Så håll er till DDCA
Dynamic DCA är key ☺️
Citera
2022-04-23, 09:18
Medlem
Madzen123s avatar
Här kommer min analys & lite ledtrådar;
Hur kunde vi veta att vi skulle gå ner till 39k igen?
- Jo för att när jag skrev att vi befann oss i stophunt territorium så byggde MM sina Shorts, han pushade priset hårt uppåt 3 gånger, samtidigt som vi inte tog oss någonstans, därför luktade det fejk. Vi hade behövt få en så kallad "followthru" på dem dessa pumps för att det skulle vara legit.

MM håller nu Long holders (retail traders) trapt över helgen som gick lång på 41k+ för att få dem att kliva ur sina positioner på minus. För att nästa vecka skicka priset högre och få dem till att köpa in sig igen till ett högre pris.
Varför tror jag att vi kommer gå uppåt nästa vecka?
- tittar vi på 4h tf nu så har vi gjort klart den vänstra axeln och huvudet av en Inverted Head & Shoulders Pattern, vi har nu kvar den högra axeln att färdigställa.

Ni var lite tidiga på bollen grabbar men jag hoppas att detta kommer att spelas ut under nästa vecka.
PEACE.
Citera
2022-04-23, 09:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Undrar hur många "traders" som så här i efterhand skulle önskar att dom anammat ovan taktik istället för att försöka sälja toppar och pricka bottnar...
Citera
2022-04-23, 11:06
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Här kommer min analys & lite ledtrådar;
Hur kunde vi veta att vi skulle gå ner till 39k igen?
- Jo för att när jag skrev att vi befann oss i stophunt territorium så byggde MM sina Shorts, han pushade priset hårt uppåt 3 gånger, samtidigt som vi inte tog oss någonstans, därför luktade det fejk. Vi hade behövt få en så kallad "followthru" på dem dessa pumps för att det skulle vara legit.

MM håller nu Long holders (retail traders) trapt över helgen som gick lång på 41k+ för att få dem att kliva ur sina positioner på minus. För att nästa vecka skicka priset högre och få dem till att köpa in sig igen till ett högre pris.
Varför tror jag att vi kommer gå uppåt nästa vecka?
- tittar vi på 4h tf nu så har vi gjort klart den vänstra axeln och huvudet av en Inverted Head & Shoulders Pattern, vi har nu kvar den högra axeln att färdigställa.

Ni var lite tidiga på bollen grabbar men jag hoppas att detta kommer att spelas ut under nästa vecka.
PEACE.
Vad spelar det för roll vilka mönster man ser i diagrammet när det ändå är ”MM” som bestämmer? Vad heter ”MM”?
Citera
2022-04-24, 09:05
Medlem
DroidBishops avatar
Snart ny vecka o dags att planera lite då. Det var inte så mycket styrka som visades från 38600, avvisades ganska hårt från förra månadens Equlibrium. Troligt att det dippar mer. Weekly candle ser inte direkt lovande ut. Så vad finns under som support? Det första som drar min uppmärksamhet är 4 konsekutiva weekly closes/opens vid 37700. Som även är value area low för hela rangen mellan 35-48. Mycket starkt support imo. Samtidigt har vi spenderat väldigt mycket tid kring dessa priser så det finns risk att vi lämnar ganska kvickt.

Så jag kommer sätta alarm vid 38 och se om det blir någon reaktion från 37700. En snabb veke ner till förra månadens low 37150 skulle vara trevligt. Där någonstans ser jag första lagret av support. Skulle det inte hålla ser det ganska illa ut och all likviditet som ligger vilande under förra årets low är som en magnet.

https://www.tradingview.com/x/d1dSx78R/
Citera
2022-04-24, 14:02
Medlem
Kommer se ut precis som förra året.
Folk inser helt enkelt inte att det är över.
Våren är skit och kommer va det i år också.

Det har gått väldigt segt nu.
Vi har varke brutit uppåt eller ner.

På mpndag kommer vi se en väldigt stor nergång för folk har ledsnat.
33k i veckan ser jag som väldigt troligt
Citera
2022-04-24, 14:29
Medlem
Jag tycker sentiment är extremt bearish. Till och med ben cowen gör bearish videos.

Fear and greed ner på 24.

Det är så jag själv känner jag vill ta bort risk.

Btc longs ökar dock. Vilket talar för mer uppsida.
Tror det kan finnas lite mer nedsida/sidled nästa vecka.
Citera
2022-04-24, 16:48
Medlem
Madzen123s avatar
Plan:
1. Long 2x leverage 39k
2. Long 3x leverage 38.8k
3. Long 5x leverage 37.5k
4. Long 10x leverage 37k
5. Long 15x leverage 35.6k
6. Long 20x leverage 34k
7. Long 30x leverage 33.5k
8. Long 50x leverage 32k
9. Long 100x leverage 30k
10. Long 125x leverage 28k
Citera
2022-04-25, 07:36
Medlem
hazenectars avatar
Tycker att det känns som om Crypto-twitter har drabbats sv en mass-psykos för tillfället
Senast redigerad av hazenectar 2022-04-25 kl. 07:47.
Citera
2022-04-25, 09:28
Medlem
DroidBishops avatar
Återkommande rejektioner från viktiga prisnivåer, ingen riktig uppföljning i bull volym. Under 1:1 gann diagonal i April. Tekniskt sätt kan man väl kalla det för en bear market. Chansen för ath i år blir bara lägre och lägre. Det blir nog inte roligare än såhär

Men å andra sidan är hela kryptotwitter ultrabearish vilket får mig att vilja leta longs. Vi är och nosar på support trots allt. En pump till 50-55 för att en sista gång lura skjortan av alla moonboys.

37k ser lämplig ut för en studs upp
Senast redigerad av DroidBishop 2022-04-25 kl. 09:56.
Citera
2022-04-25, 17:46
Avslutad
Konverterade nyss en hel del av mitt BTC-innehav på Coinbase till Doge. Ryktet om ett förestående köp av Twitter by The Man har redan fått Doge att rusa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in