Citat:
Ursprungligen postat av
bagge1
Extremt mycket rädsla i marknaden nu, men jag tycker BTC ser ut att må hur bra som helst (än så länge).
Tror det kommer att ta fart uppåt på allvar i början av februari, dvs en liknande situation som i somras.
Vore intressant att få höra lite argument (inte länkar till youtubers) från de som anser att vi ska ner till 30k, 20k eller t o m 10k, vad ni baserar resonemanget på.
Jag är 50/50 .
Några 25k tror jag inte vi komer få se, det var vad priset låg på nästan i början av bullmarket.
Men nära 25k kan vi nog gå mycket tillfällligt.
30k tror jag men även det är lågt för att ligga nån längre tid.
Michael sailor köpte ju för miljarer på 24k förra året som exempel.
Tror att även detta år till stora delar komer va rätt tråkigt, någon extrem prisökning i närtid ser iaf inte jag pga redan nämnda inflation, covid, och osäkerheter som råder,(ryssland, kazakhztan etc).
Samt att vi 60k varit svårt att bryta och att hålla i närtid.
Hade vi varit på 60k för 6 år sedan hade jag varit betydligt mer bullish men nu har vi sett 2 gånger att 60k är högt.
Väldigt få insatta rusade för att köpa btc på 60k förra året och finns ännu rätt orealistiska förhoppningar om 200-300k.
Folk tenderar att glömma att bitcoin under långa perioder har varit väldigt tråkigt och att det i det store hela väldigt sällan gjort stora prisökningar.
De största ökningarn kommer månaderna efter halveringen.