2021-07-24, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
haha, mmcrypto. Knappast någon man lyssnar på.

Alla med reklam och affiliatelänkar ska man absolut inte följa.
hade de gjort så mycket pengar genom trading hade de knappast behövt sån reklam.

MMCrypto är en total skojare som man inte ska lyssna ett dugg på. Jag trycker av ren vana ständigt tummen ned på hans videos när jag stöter på dem.

MMCrypto är också mångmiljonär sedan länge. Han har varit med i Forbes (dubbeluppslag), bor i Dubai, varit deltagare på World Economic Forum. Äger en Ferrari och en Lamborghini. flyger ständigt över världen. Bor bara på lyxhotell och lyxiga resorts och yachts. Etc. Etc.

Likväl håller han på med reklam och lurar en massa människor. Det ena utesluter inte det andra serru.
Citera
2021-07-24, 15:46
Medlem
pulverhonungs avatar
På tal om vilka man bör följa så blev det efter kraschen i maj uppenbart att majoriteten av de jag följde på Twitter inte hade en jävla aning om vad de egentligen pratar om och var bara framgångsrika pga att marknaden var up only ett bra tag.

De jag fortfarande följer callade båda två toppen vid 64k och har varit bears sedan dess men båda har nu, samtidigt vänt och blivit bullish igen och påstår att detta är botten eller iallafall inte mer än 10-15% ifrån, så jag har börjat köpa lite mer aggressivare även om jag tror att det är mer shakeout att vänta, rädslan är så påtaglig i marknaden så varför skulle de som styr den inte passa på att skaka ut ännu fler? Mitten/låga 20k i ett par dagar hade fått folk att både sälja med förlust och att börja skrika efter 10k härnäst.

Men dessa är mer erfarna och kan mycket mer än vad jag kan så jag DCA köper dagligen men håller ändå en större summa ifall vi ser btc under 30k igen.
Citera
2021-07-24, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
På tal om vilka man bör följa så blev det efter kraschen i maj uppenbart att majoriteten av de jag följde på Twitter inte hade en jävla aning om vad de egentligen pratar om och var bara framgångsrika pga att marknaden var up only ett bra tag.

De jag fortfarande följer callade båda två toppen vid 64k och har varit bears sedan dess men båda har nu, samtidigt vänt och blivit bullish igen och påstår att detta är botten eller iallafall inte mer än 10-15% ifrån, så jag har börjat köpa lite mer aggressivare även om jag tror att det är mer shakeout att vänta, rädslan är så påtaglig i marknaden så varför skulle de som styr den inte passa på att skaka ut ännu fler? Mitten/låga 20k i ett par dagar hade fått folk att både sälja med förlust och att börja skrika efter 10k härnäst.

Men dessa är mer erfarna och kan mycket mer än vad jag kan så jag DCA köper dagligen men håller ändå en större summa ifall vi ser btc under 30k igen.

Vilka två pratar du om?
Citera
2021-07-24, 16:02
Medlem
Jag tycker benjamin cowen är bra.
Han har inga länkar eller ens reklam och varnade redan i vintras för att vi skulle neråt pga vi låg för långt från daily moving average.
Citera
2021-07-24, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tänker att det här egentligen inte är något hinder för BTCs utveckling mot store of value-status och så småningom eventuellt även funktion som global valuta, men skulle vara intressant med input från er andra.

EU vill förbjuda anonyma kryptovalutor och stora kontantbetalningar

https://femtejuli.se/2021/07/22/eu-vill-forbjuda-anonyma-kryptovalutor-och-stora-kontantbetalningar/

Har alltid sagt att Monero, Dash, Zcash är dåliga investeringar för att regeringar i demokratier tenderar att ogilla anonyma värdetransaktioner.
Citera
2021-07-24, 16:30
Avslutad
Citat:
MMCrypto är en total skojare som man inte ska lyssna ett dugg på. Jag trycker av ren vana ständigt tummen ned på hans videos när jag stöter på dem.

MMCrypto är också mångmiljonär sedan länge. Han har varit med i Forbes (dubbeluppslag), bor i Dubai, varit deltagare på World Economic Forum. Äger en Ferrari och en Lamborghini. flyger ständigt över världen. Bor bara på lyxhotell och lyxiga resorts och yachts. Etc. Etc.
Vad har han gjort pengar på från början? Var han tidigt inne i krypto eller är det något annat?
Trams är det han håller på med. Inget han gör är orginellt utan hämtat från folk som kan trading, och då är det bättre att gå direkt till dessa käller i stället för MMCryptos tolkning.

Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Jag tycker benjamin cowen är bra.
Han har inga länkar eller ens reklam och varnade redan i vintras för att vi skulle neråt pga vi låg för långt från daily moving average.
Cowen är bra. Lite åt det optimistiska hållet, men är saklig och har egna analyser känns det som.
Krowns Crypto Cave är bra, gammal wall street trader. Föredrar trading i Bear markets framför Bull markets, så han är inte partisk Bitcoin maxi.
Citera
2021-07-24, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vad har han gjort pengar på från början? Var han tidigt inne i krypto eller är det något annat?
Trams är det han håller på med. Inget han gör är orginellt utan hämtat från folk som kan trading, och då är det bättre att gå direkt till dessa käller i stället för MMCryptos tolkning.

Precis som jag skrev alltså. Men bra att du håller med.
Citera
2021-07-24, 16:36
Avslutad
Citat:
Precis som jag skrev alltså. Men bra att du håller med.
Jag håller med

Men hade du koll på vad han gjort sin rikedom på? Tidigt inne i crypto?
Citera
2021-07-24, 16:46
Avslutad
Citat:
Jag håller med

Nix. Sökte lite snabbt och det verkar som han började vid 2014/2015. Imponerande om han byggt upp allt detta på 6-7 år genom att bara investera och trada med krypto, och iCO också tydligen. Han ingår tydligen i ett litet team som han är ansiktet utåt åt.

https://u.today/interview-with-chris-mmcrypto-on-bitcoin-price-investment-portfolios-and-chart-analysis
Citera
2021-07-24, 16:48
Medlem
Citat:
Jag håller med

Han har gjort sin rikedom på krypto, enbart. Eller för att vara korrekt, income flow från YouTube-kanalen och därefter har han satt ett par lyckade trades. Minns positionen han satte från 9600USD, och det var väl där coinsen började rulla in ordentligt.
Citera
2021-07-24, 16:48
Avslutad
Citat:
Han ingår tydligen i ett litet team som han är ansiktet utåt åt.

https://u.today/interview-with-chris-mmcrypto-on-bitcoin-price-investment-portfolios-and-chart-analysis

Brukar bli så när kanaler får stora följarskaror och blir miljonbusiness som inte kan drivas från pojkrummet när pengar skall maximeras.
Citera
2021-07-24, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Han har gjort sin rikedom på krypto, enbart. Eller för att vara korrekt, income flow från YouTube-kanalen och därefter har han satt ett par lyckade trades. Minns positionen han satte från 9600USD, och det var väl där coinsen började rulla in ordentligt.

Ok.

Har inte följt honom, då jag inte gillar upplägget. Han hade en fin intervju med Saylor i våras, det är allt.

Men såg här om veckan att han satte över 2 miljoner dollar på en lång vid ett utbryt. Vet inte om han fick kalla händer när den började dippa sedan, men om han har kvar den så är den riktigt fin. Blev han däremot skraj, så är det bara ett exempel på varför man inte skall följa honom för hårt.

Här är klippet när han gick in, någon som vet hur det gick med traden?
I JUST WENT ALL INTO BITCOIN!!!!!!!!!!!!!!!!

*edit*
Hittade detta klipp några dagar senare... "I JUST LOST $3 MILLION WITH BITCOIN TODAY.. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in