2021-04-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Det är skillnaden mellan dig och mig. Jag sålde på 61K.

Jepp. Skillnaden är att jag är hodl och du tradear.

Förstår inte varför du inte tradear med 100% av ditt innehav, nu när det är så lätt?
Citera
2021-04-12, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Jepp. Skillnaden är att jag är hodl och du tradear.

Förstår inte varför du inte tradear med 100% av ditt innehav, nu när det är så lätt?

Du hade haft en poäng om det inte varit som så att ni (en del av er) som hodlar hävdar att det är lätt att trada i en tjurmarknad, fast ni inte gör det själva när det nu är så lätt.
Citera
2021-04-12, 14:52
Medlem
Citat:
Du hade haft en poäng om det inte varit som så att ni (en del av er) som hodlar hävdar att det är lätt att trada i en tjurmarknad, fast ni inte gör det själva när det nu är så lätt.

Delvis rätt. Jag hävdar att det är mycket lättare att tradea i bullmarket än bear. Men jag hävdar också att det är pengar man går miste om när du inte är med när det går upp. Det är därför jag inte tradear även om det anses lättare.
Citera
2021-04-12, 14:54
Avslutad
Citat:
Men det är ju för att du inte läser vad som skrivs.

Jag säger att det är lätt att gå plus i SEK (obs!) i en bullmarket. Det är INTE lätt att gå plus i BTC i en bullmarket.

Om du nu återigen svarar "det är ju bara sälja toppen och köpa botten, för att gå plus i BTC" så ger jag upp totalt.
Citera
2021-04-12, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Men det är ju för att du inte läser vad som skrivs.

Jag säger att det är lätt att gå plus i SEK (obs!) i en bullmarket. Det är INTE lätt att gå plus i BTC i en bullmarket.

Om du nu återigen svarar "det är ju bara sälja toppen och köpa botten, för att gå plus i BTC" så ger jag upp totalt.

Jag ser ingen mening med att tjata om det här igen. Jag är övertygad om att vi båda kommer att tjäna bra med pengar/BTC med våra olika sätt. Hodl är även min främsta metod, men det finns, som jag varit inne på tidigare i tråden även annat att göra bra med pengar på (t ex tidigare Gamstop), och dessa pengar stoppar jag sedan tillbaka i BTC när jag utökat dem.
Citera
2021-04-13, 10:38
Medlem
Trevligt med nytt ATH. Ser vi hur långt den sträcker sig.
Citera
2021-04-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
Trevligt med nytt ATH. Ser vi hur långt den sträcker sig.

Min spåkula säger 70k innan en korrigering.
Citera
2021-04-13, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Min spåkula säger 70k innan en korrigering.

Tror på 70-80K innan korrigering.
Citera
2021-04-13, 10:58
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Tror på 70-80K innan korrigering.

Hann du in??????
Citera
2021-04-13, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Hann du in??????

Nej. Realiserade lite vinst vid 62'700K istället. Får se vad som händer.

Jag har alltid minst 80% av mitt kapital som HODL så jag blir alltid glad när det går upp.
Citera
2021-04-13, 12:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Nej. Realiserade lite vinst vid 62'700K istället. Får se vad som händer.

Jag har alltid minst 80% av mitt kapital som HODL så jag blir alltid glad när det går upp.

Den här gången låter det som att hodl-gänget lyckades bäst iaf Halvjobbig stress du sitter med nu misstänker jag, ska du köpa in dig dyrare och förlora pengar eller ha ett kilo is i magen och hoppas på att det bara var en fake-out och att vi dyker under 60k snart igen?
Citera
2021-04-13, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Den här gången låter det som att hodl-gänget vann iaf

Åttio procent av mina tillgångar är HODL så grattis till oss i HODL-gänget.

Vid nästa korrektion tjänar jag pengar igen och HODL-gänget står som vanligt vid sidlinjen och tittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in