2024-12-04, 22:40
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu får du börja se på vilken lokal du ska hyra? 100 000 redan ikväll?

Jag kan ju inte boka nåt i förskott, eller hur?
Kan jag få höra din forecast till Lucia?
Citera
2024-12-04, 22:45
Medlem
pyroclasms avatar
OK jag vet att alla tåg har gått och att detta inlägget förmodligen bör tolkas som världens största "panik-sälj"flagg... men:

Jag tänker sälja av en aktieportfölj som jag haft på kul. Och vill köpa bitcoin för dess värde. Hur gör jag? Jag vill köpa på ett sätt som gör att jag vet att jag kan plocka ut pengarna, om de finns kvar, framöver. Inget jidder. Men jag kan tänka mig att ha min egen plånbok. Kör MAC med allt i molnet och har lösenordshanterare. Så kan hantera saken själv utan att använda en bank. Fast hur?

Hjälp?
Senast redigerad av pyroclasm 2024-12-04 kl. 22:47.
Citera
2024-12-04, 22:50
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
OK jag vet att alla tåg har gått och att detta inlägget förmodligen bör tolkas som världens största "panik-sälj"flagg... men:

Jag tänker sälja av en aktieportfölj som jag haft åpå kul. Och vill köpa bitcoin för den. Hur gör jag? Jag vill köpa på ett sätt som gör att jag vet att jag kan plocka up pengarna, om dde finns kvar, framöver. Inget jidder.

Hjälp?

Köp MSTR, så klart..
Det är en hyper exponering mot Bitcoin.
Det defensiva alternativet är att köpa Valours Bitcoin zero.
Citera
2024-12-04, 22:51
Medlem
Citat:

Jag tänker sälja av en aktieportfölj som jag haft åpå kul. Och vill köpa bitcoin för den. Hur gör jag? Jag vill köpa på ett sätt som gör att jag vet att jag kan plocka up pengarna, om dde finns kvar, framöver. Inget jidder.

Hjälp?

Absolut enklast är att köpa certifikat på Avanza. Bara sök efter BTC, Valours Bitcoin zero som Egoisten nämde är bra. Eller så köper du MSTR (bitcoin på anabola).

Vill du ha "the real deal" och inte har nått emot att hålla på med wallets och dyl, köp från nån av dom större kryptobörserna. T,ex Binance.
Finns Svenska kryptobörser också, som trijo men dom tar rätt feta avgifter.
Senast redigerad av korvstofft 2024-12-04 kl. 22:54.
Citera
2024-12-04, 22:59
Medlem
Citat:

Jag tänker sälja av en aktieportfölj som jag haft på kul. Och vill köpa bitcoin för dess värde. Hur gör jag? Jag vill köpa på ett sätt som gör att jag vet att jag kan plocka ut pengarna, om de finns kvar, framöver. Inget jidder. Men jag kan tänka mig att ha min egen plånbok. Kör MAC med allt i molnet och har lösenordshanterare. Så kan hantera saken själv utan att använda en bank. Fast hur?

Hjälp?

Om du även vill ha safe haven-kvaliteten hos bitcoin, måste du köpa riktiga bitcoin och flytta till en egen plånbok. I följande trådar hittar du en del tips: (FB) Guide - Var köper man, och vilken wallet är bäst? (FB) Hardware Wallets / Hårdvaruplånböcker

Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Köp MSTR, så klart..

Om man bara vill spekulera på priset, kan något sådant fungera. Om man vill sova gott om natten oavsett vad som händer i världen så är riktiga bitcoin på en hårdvaruplånbok, dvs. utan mellanhänder, det enda som gäller.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-12-04 kl. 23:24.
Citera
2024-12-04, 23:24
Medlem
Hej alla, jag har reggat ett konto för att säga två saker:

1.
Kommer inte ihåg riktigt vem det var som skrev om MSTR här för ganska så länge sedan men oavsett - jag läste, resonerade med mig själv och handlade. Stort tack till alla som pratade om detta för något år sedan.

2.
Kebbaben. Vad är ditt problem? Du har skrivit samma sak i ca 3000 inlägg nu. Vi fattar. Det räcker. Herregud.
Citera
2024-12-04, 23:33
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harjulf
Hej alla, jag har reggat ett konto för att säga två saker:

1.
Kommer inte ihåg riktigt vem det var som skrev om MSTR här för ganska så länge sedan men oavsett - jag läste, resonerade med mig själv och handlade. Stort tack till alla som pratade om detta för något år sedan.

2.
Kebbaben. Vad är ditt problem? Du har skrivit samma sak i ca 3000 inlägg nu. Vi fattar. Det räcker. Herregud.

Great!
Det var förmodligen jag eller Sith Master.
Minns att jag fick ett pm med bannor från Sith när jag tipsade om MSTR när kursen var omkring $18.
Citera
2024-12-04, 23:58
Medlem
EgoistNs avatar
Vinster från alts kommer förmodligen att trilla in i Bitcoin, Ethereum och Solana.
Citera
2024-12-05, 00:18
Medlem
Nu går det fort!
Citera
2024-12-05, 00:34
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Nu går det fort!

Ska nudda några gånger först. Vid 4:e försöket lyckas det, å då går det raskt mot 118..
Min forecast á 127 vid årsskiftet står fast.
Citera
2024-12-05, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Köp MSTR, så klart..

Hur ser vi på Valour kontra Virtune?
Citera
2024-12-05, 00:41
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Hur ser vi på Valour kontra Virtune?

Vet ej, Kockum. Men det verkar inte spela någon avgörande roll..
Lite D A D på det, right?
https://www.youtube.com/watch?v=fI-_Kf3AjaI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in