2019-04-27, 01:07
Medlem
IHMLs avatar
Jag har använt Revolut i över ett år och väldigt nöjd över detta betalkort då jag kan fylla på simpelt från både min svenska bank samt min UK bank. Dessutom topp växelkurs och alla de säkerhetsfunktioner som finns. Har även Monzo och Sterling bank som är liknande men innehar enbart pund.

Nu söker jag efter alternativ till Revolut fast som fungerar för medborgare i USA. Eftersom Revolut ej än efter ett år inte släppt möjligheten för amerikanska medborgare, heller inte Transferwise som jag trodde skulle fungera för ett år sedan.

Är min tjej som är medborgare i USA och hon skulle behöva liknande betalkort som Revolut.

Finns det alls? Någon som har tips ? Har sökt förut och inte hittat något
Citera
2019-04-27, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHML
Jag har använt Revolut i över ett år och väldigt nöjd över detta betalkort då jag kan fylla på simpelt från både min svenska bank samt min UK bank. Dessutom topp växelkurs och alla de säkerhetsfunktioner som finns. Har även Monzo och Sterling bank som är liknande men innehar enbart pund.

Nu söker jag efter alternativ till Revolut fast som fungerar för medborgare i USA. Eftersom Revolut ej än efter ett år inte släppt möjligheten för amerikanska medborgare, heller inte Transferwise som jag trodde skulle fungera för ett år sedan.

Är min tjej som är medborgare i USA och hon skulle behöva liknande betalkort som Revolut.

Finns det alls? Någon som har tips ? Har sökt förut och inte hittat något

Det finns väl hur många amerikanska kreditkort som helst med 0% valutapåslag och säkert mycket högre månatlig limit än vad revolut har. Jag förstår verkligen inte hypen över revolut, kanske är ett bra kort för sextonåringar utan kreditvärdighet eller något?

Edit: efter lite research så verkar Capital One 360 checkkonto account bra om det nu nödvändigtvis ska vara ett debitkort. Inga avgifter ö.h.t. Det verkar finnas andra kort som rent av betalar tillbaka ATM fees om du tar ut pengar på någon bensinmack-ATM med avgift, typ Schwab men det verkar krångligare.
Senast redigerad av Harrywinston 2019-04-27 kl. 01:50.
Citera
2019-04-27, 08:09
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det finns väl hur många amerikanska kreditkort som helst med 0% valutapåslag och säkert mycket högre månatlig limit än vad revolut har. Jag förstår verkligen inte hypen över revolut, kanske är ett bra kort för sextonåringar utan kreditvärdighet eller något?

Edit: efter lite research så verkar Capital One 360 checkkonto account bra om det nu nödvändigtvis ska vara ett debitkort. Inga avgifter ö.h.t. Det verkar finnas andra kort som rent av betalar tillbaka ATM fees om du tar ut pengar på någon bensinmack-ATM med avgift, typ Schwab men det verkar krångligare.

Jag förstår precis, revolut är ett debetkort. I europa använder vi debit och cash, inte kreditkort i samma sjuka omfattning som amerikaner. Deras fokus på kreditkort och "kreditvärdighet" gör att många av dem går skuldsatta nästan från vaggan till graven.

Vill man ha noll valutapåslag, avgiftsfritt och bra växelkurser utan att använda kredit så är revolut perfekt, de behöver bara slipa lite till på tjänsten. Man kan bara spekulera i varför de inte ordnat möjlighet för amerikaner att fylla på sitt revolutkonto kostnadsfritt med lokal överföring ännu, förmodligen tvärar amerikanska myndigheter och/eller amerikanska kreditkortsföretag...
Citera
2019-04-27, 08:24
Medlem
Liknande vet jag inte men Charles Schwab skulle jag fixa om jag bodde där.
https://www.uscreditcardguide.com/ch...e-wordwide-en/
Citera
2020-02-18, 04:26
Medlem
Glock31s avatar
N26 har kontor i USA nu där kan hon ansöka om kort .
Citera
2020-02-18, 11:27
Medlem
haha visst är det jobbigt när inavlade negerapan Obama hindrar en från vara kund hos diverse financiella företag? negern är inte ens president längre men förstör ändå

Charles Schwab fungerar inte!

N26 kanske man ska kolla om det funkar
Citera
2020-02-18, 21:05
Medlem
Skattebrotts avatar
Inte för att jag vet vad Revolut är, men här kan du jämföra de kort som finns i USA:

https://www.nerdwallet.com/blog/bank...d-debit-cards/

Du kan för övrigt vara cardholder på ett kort som en amerikan står på, ibland behöver du inte ens amerikanskt personnummer för det.
Citera
2020-02-19, 04:11
Medlem
Interactive Brokers är vad du letar efter.
Citera
2020-02-19, 09:52
Medlem
Novus4212s avatar
Jag använder helst tjänster som är stängda för medborgare i USA för det är helt klart en sund inställning för en finansiell institution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in