Du kan maila tingsrätten och fråga om du kan få ut den. Förundersökningar är offentlig handling, så de kan inte vägra lämna ut den. Däremot kan det vara så att de envisas med att bara lämna ut den på papper, och då tar de betalt för pappret. Har du tur så skickar de den på pdf.
I sämsta fall kan de bara tillhandahålla den för läsning i deras egna lokaler.
Hörde det var fjärde å sista dagen i dag..svårt att säga vad jag tänker.. helt fel av honom att göra det han gjort.. men det e som det pratas om en helt annan kille än den kille jag känt sen han var 1år, trodde det aldrig skulle hända.. hans så kallade styvpappa
, han vågade jag aldrig lita på
Jamen.. de där var ju väldans tvetydigt skrivet. Kom denna händelse verkligen som en fullständig överraskning för dig?
Undrar hur grannen känner som bara satte sig och spelade datorspel en timme medans dödsmisshandeln pågick. Jag förstår honom om det brukar vara livat där och man orkar inte hålla på att tjafsa med berusade/påverkade personer hur som helst men att han ändå sa ”dem har ihjäl varann” osv
Jag hade iallafall mått dåligt över det. Men hur skulle han kunna veta.
Intressant förundersökning. Vilken mörk och stressad tillvaro dem levde. Måste vara påfrestande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!