2019-04-23, 21:38
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/201904....174.25.42.jpg

Bilden föreställer Thommy Skott från Köping. Numera framliden. Han spelades av en Daniel Lundberg i filmen tårtgeneralen.

Enligt vad jag hört är han som spelade Thommy Skott ingen riktig skådespelare, han är tydligen polis och arbetar i Stockholm.

Även om info rörande Skådespelaren uppskattas är det den riktiga Thommy som är huvudsaken.
Enligt filmen backade han i 90 km h
Och var en legend i staden.

Thommy Skott hade firma tillsammans med en Hannu Hyttinen i Stockholm på 70talet. Det var i samband med att jag tittade på Hyttinen, som jag ramlade över Skott. Efter att googlat på han dök han upp i den filmen, HAHA!
Ännu mer mysko att han inte spelas av skådis utan av en polis??

ALL INFO AV INTRESSE.
2019-04-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
http://www.bilddump.se/bilder/201904....174.25.42.jpg

Bilden föreställer Thommy Skott från Köping. Numera framliden. Han spelades av en Daniel Lundberg i filmen tårtgeneralen.

Enligt vad jag hört är han som spelade Thommy Skott ingen riktig skådespelare, han är tydligen polis och arbetar i Stockholm.

Även om info rörande Skådespelaren uppskattas är det den riktiga Thommy som är huvudsaken.
Enligt filmen backade han i 90 km h
Och var en legend i staden.

Thommy Skott hade firma tillsammans med en Hannu Hyttinen i Stockholm på 70talet. Det var i samband med att jag tittade på Hyttinen, som jag ramlade över Skott. Efter att googlat på han dök han upp i den filmen, HAHA!
Ännu mer mysko att han inte spelas av skådis utan av en polis??

ALL INFO AV INTRESSE.

Det kanske inte finns så många skådisar som kan backa i 90 kmh. Det kan ju vara så att han fick jobbet pga att han är en jävel på att just backa fort. Det var ju inte så mycket mer han behövde göra i filmen. Jag minns att min gamla mamma jobbade fackligt och pratade om Tommy Skott så jag tror att han också jobbade med fackliga frågor, men detta var på sjuttiotalet och tidigt åttiotal.
2019-04-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det kanske inte finns så många skådisar som kan backa i 90 kmh. Det kan ju vara så att han fick jobbet pga att han är en jävel på att just backa fort. Det var ju inte så mycket mer han behövde göra i filmen. Jag minns att min gamla mamma jobbade fackligt och pratade om Tommy Skott så jag tror att han också jobbade med fackliga frågor, men detta var på sjuttiotalet och tidigt åttiotal.

Ofan, du får ta ett snack med mammsen.
Var detta i Stockholm eller i Köping?

Det kan ligga lite i det att vanliga skådisar inte kan backa så fort.
De är sällan så vältränade.
2019-04-24, 04:43
Medlem
Citat:
Ofan, du får ta ett snack med mammsen.
Var detta i Stockholm eller i Köping?

Morsan är borta sedan ett antal år, men jag har ett par andra kontakter som också var med på den tiden och jag ska höra om dom minns något roligt.
2019-04-24, 08:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ännu mer mysko att han inte spelas av skådis utan av en polis?

Det är ju ingen direkt avancerad roll!

Ingen endaste talreplik, och figuren syns totalt sett i kanske 20 sekunder av filmen på sin höjd..

Har man gjort några statistjobb innan kanske man klarar det?

Citat:

Det är ju också möjligt att det är filmat, efterredigerat och klippt så att det ska se ut som att det backas ”jättefort”?

Kan också vara en så kallad stunt-man som kör bilen i filmen.

Men varför inte maila produktionsbolaget som gjorde filmen och fråga?

Skulle tro att man gett rollen till skådespelaren enbart utav en sketen anledning.. Att han är lik originalet!
Senast redigerad av Macke85 2019-04-24 kl. 09:00.
2019-04-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Det är ju ingen direkt avancerad roll!

Ingen endaste talreplik, och figuren syns totalt sett i kanske 20 sekunder av filmen på sin höjd..

Har man gjort några statistjobb innan kanske man klarar det?

Det är ju också möjligt att det är filmat, efterredigerat och klippt så att det ska se ut som att det backas ”jättefort”?

Kan också vara en så kallad stunt-man som kör bilen i filmen.

Men varför inte maila produktionsbolaget som gjorde filmen och fråga?

Skulle tro att man gett rollen till skådespelaren enbart utav en sketen anledning.. Att han är lik originalet!

Kan säkert vara så att det trixas med backandet i några av scenerna, men inte i alla dessutom gör han "brekas" vilket inte heller dagens Södermalmsskådisar klarar. De har oftast inte körkort.

Den riktiga Thommy Skott bodde som jag förstår både i Stockholm (Tensta) eller arbetade i vart fall där mellan varven.
Här vill jag gärna ha info
2019-04-24, 16:00
Medlem
Citat:
Den riktiga Thommy Skott bodde som jag förstår både i Stockholm (Tensta) eller arbetade i vart fall där mellan varven.
Här vill jag gärna ha info

1. Är det verkligen en så känd person att denne bör ha en egen skvallertråd?

Där okända människor ska sitta och skriva om var personen bodde och om relationsstatus m.m. och en massa andra saker? Arbetsplatser m.m.

Tror inte det va..

2. Är det till 100% belagt att människan ens hette Thommy eller Tommy Skott? Eller kan Filip Hammar ha ändrat namnet, och den Skott som din mamma jobbat med vara någon helt annan. Med samma namn..?
Senast redigerad av Macke85 2019-04-24 kl. 16:05.
2019-04-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
1. Är det verkligen en så känd person att denne bör ha en egen skvallertråd?

Där okända människor ska sitta och skriva om var personen bodde och om relationsstatus m.m. och en massa andra saker? Arbetsplatser m.m.

Tror inte det va..

2. Är det till 100% belagt att människan ens hette Thommy eller Tommy Skott? Eller kan Filip Hammar ha ändrat namnet, och den Skott som din mamma jobbat med vara någon helt annan. Med samma namn..?

1
Han hette Thommy Skott. Jag "stötte på" hans existens innan jag alls kände till boken/filmen/storyn.
Thommy har dykt upp i utredningen om mordet på Olof Palme. Han har dykt upp av flera av varandra oberoende omständigheter.

- Han hade på ett eller flera sätt med Hannu Hyttinen att göra.
- Han kände sannolikt Lars Tingström.
- Han ska ha förväxlats med Viktor Gunnarsson (VG) i samband med något utpekande i mars 1986.
Ett vittne som kom att peka ut VG vid en konfrontation, sa till polisen att han sett Thommy Skott på Mon Cherie. Men det visade sig vara VG. Dom är tydligen extremt lika.

Så ja, han förtjänar en egen tråd
2019-04-24, 23:21
Medlem
Citat:
1
Han hette Thommy Skott. Jag "stötte på" hans existens innan jag alls kände till boken/filmen/storyn.
Thommy har dykt upp i utredningen om mordet på Olof Palme. Han har dykt upp av flera av varandra oberoende omständigheter.

- Han ska ha förväxlats med Viktor Gunnarsson (VG) i samband med något utpekande i mars 1986.
Ett vittne som kom att peka ut VG vid en konfrontation, sa till polisen att han sett Thommy Skott på Mon Cherie. Men det visade sig vara VG. Dom är tydligen extremt lika.

Ursäkta men vem fn är H*nnu H*ttinen?

Har jag levt hela livet utan att känna till denna gigant till kända människa?
2019-04-25, 17:32
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
1

Det.. får du övertyga mig om i PM.

Tråd låst, i övervägande gällande Thommies så kallade kändisskap.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in