Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-04-23, 16:50
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Flera grupper har hamnat i bråk på Järntorget i Örebro vid kvart i fyra på tisdagseftermiddagen. En person vårdas just nu på intensivavdelningen på USÖ för skador som hen fått i samband med bråket.

Under tisdagseftermiddagen fick polisen in flera larm om ett stort bråk som ägt rum i centrala Örebro. Två eller flera grupperingar ska ha rört sig och bråkat över stan och polisen befinner sig bland annat på Järntorget, i Slottsparken och i Oskarsparken.

Citat:
– Personerna som på olika sätt varit inblandade är spridda över hela centrala Örebro, säger Tommy Lindh, som inte vill gå in på om några vapen eller tillhyggen använts i samband med bråket

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/storbrak-pa-jarntorget-i-orebro-en-vardas-pa-sjukhus

Vad handlar det här om då, fotbollsrelaterat?

Någon som vet eller sett något?
Citera
2019-04-23, 16:55
Medlem
CarolusXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/storbrak-pa-jarntorget-i-orebro-en-vardas-pa-sjukhus

Vad handlar det här om då, fotbollsrelaterat?

Någon som vet eller sett något?

Snacket går i trakterna om att det varit mycket konflikter mellan "ensamkommande flyktingbarn" och svenska ungdomar och "flytingbarnen" hänger ju runt järntorget för det mesta men i detta fall tror jag det rör sig om något annat.
Citera
2019-04-23, 17:01
Medlem
pirata-codexas avatar
Varför verkar det vara så j-a massa slagsmål i sverige numer för, gillar i att slåss?

Det är ju bara dumt, en får skador, en får en anmälan, båda är grottmänniskor, vården blir överbelastad, och polisen har fanken annat att göra!

Jag gillar inte våld, ibland kan jag ta till, men även jag är en riktig grottmänniska när reptilhjärna slår till.

Börja snacka eller något istället för att ta till våld.
Hade mina barn gjort sånt, hade jag dragit dom i örat hem till offret och tvingat fram en ursäkt.
Ja, jag menar allvar.

Edit : jaha....Ensamkommande män alltså. Jag tar tillbaka ovanstående.
Citera
2019-04-23, 17:05
Medlem
"Storbråk" är dom nya rallarslagsmålen.
Det går till så att man samlar stora grupper med unga män, nekar dom fitta och ger dom alkohol eller droger.. vips så har man storbråk.
Citera
2019-04-23, 17:08
Medlem
Citat:
Han vårdas på USÖ och jag kan inte uttala mig om skadeläget, men det är sådant att vi rubricerar det som försök till mord, säger Tommy Lindh, presstalesperson hos polisen.
Varför skriver SVT då "hen" i ingressen?

edit: Bör stå misstänkt mordförsök i rubriken.
Senast redigerad av alltidantidig 2019-04-23 kl. 17:11.
Citera
2019-04-23, 17:19
Medlem
VanligtNamns avatar
Garanterat ensamkommande afghaner som varit i farten igen.
Citera
2019-04-23, 17:47
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Mellan raggare och punkare var det väl?

Det stämmer säkert, många var klädda i skinnjackor tydligen.
Senast redigerad av HarryScheinen 2019-04-23 kl. 17:49.
Citera
2019-04-23, 17:49
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Än så länge finns inga misstänkta eller gripna, men det ska röra sig om personer i 20-årsåldern. Polisen känner heller ännu inte till vilka grupperingar det rör sig om.

Hur kan det vara möjligt...….det är väl inte så att de slirar lite på sanningen här?
Citera
2019-04-23, 17:58
Medlem
Jag tror inte att jag hört talas om ett storbråk eller gängkonflikt i Örebro där somalier inte varit inblandade.
Citera
2019-04-23, 18:01
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Snacket går i trakterna om att det varit mycket konflikter mellan "ensamkommande flyktingbarn" och svenska ungdomar och "flytingbarnen" hänger ju runt järntorget för det mesta men i detta fall tror jag det rör sig om något annat.

Nja.
Hade det var svenska ungdomar som fått nog hade medias rubriker lydigt; "Ensamkommande ungdomar misshandlade på öppen gata-
-utreds som hatbrott"
Citera
2019-04-23, 18:08
Medlem
Mindbusinesss avatar
Inga ögonvittnen här på FB som kan ge lite substans?
Citera
2019-04-23, 18:11
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nja.
Hade det var svenska ungdomar som fått nog hade medias rubriker lydigt; "Ensamkommande ungdomar misshandlade på öppen gata-
-utreds som hatbrott"
Säkerligen, men nu var det ju tvärtom så då hålls det käft för babbeluringarna är "utsatta" och därmed synd om, det har ju firats kraftigt bland musslorna under påsken runt om i landet pga terrordådet i Sri Lanka med bränder och attacker på svenska ungdomar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in