2019-04-23, 10:37
Medlem
YP4XQs avatar
Jag tänker som så att absolut ingen någonstans, hämnar Islams utbredning och dess tillvägagångssätt. Då kan Islam vara tillåten och kanske infiltrerad att vara nästa generation att förslava/styra? Med storleken och utbredningen av Islam vore det, kanske, slutdestinationen för "dem" med eviga konflikter då religiösa trosuppfattningar är av värsta sort, de kan besätta berg och döda barn, allt där emellan. Lättstyrt alltså och folket krigar mot varandra istället för uppåt. Dessutom blandningen av religionerna som sker nu där hela världen förs samman i helt utomstående länder där alla vill så klart ha sin del ur sitt synsätt. DÄr ingen bryr sig om landet öht som de befinner sig i.

Kyrkan -> Staten -> Demokrati -> Islam. "De" byter skepnad och döljer sig bakom olika ridåer för att undkomma komma ut i mörkret.

Någon som känner till snacket hos Islamisterna? Eller har de inte förstått det själva och litar så in i helvetes blint på koranen och Imamerna och är noll misstänksamma?

Konspirationsteori alltså men något jag kom att tänka på. Kan ju så klart också vara helt ute och cykla.
Citera
2019-04-24, 14:34
Medlem
EasyClaps avatar

En intressant tanke om det som sker i världen med den migration av muslimer som sker till Europa är Islams koppling till Vatikanstaten. Islam skapades, liksom andra religioner och dess doktriner, av just Vatikanen (a.k.a. Romersk-Katolska kyrkan, f.d. Romarriket), d.v.s. de som förmodas ha dödat de hebreiska judarnas Messias. För att förstå Islam och det som sker måste vi koppla ihop Islam, Kristendom, Romarriket och Vatikanstaten. Jag gör en spoiler längre ned så att jag iallafall kan redogöra lite för mitt tänkande angående Bibeln, Vatikanens roll och Romarriket.

För frågan är om Romarriket verkligen föll och om historierna om fallet i själva verket är en profetia (om inte annat en återupprepning), det finns de som faktiskt menar på att det förhåller sig så. Det som sker idag i vår omvärld går verkligen att koppla till det som vi fått höra var det som gjorde att Romarriket föll, kopplingarna går bara inte att förbise:
Korruption hos makthavare, politisk instabilitet, Brexit, ingen gemensam kultur, migration, försvagat försvar, försvagad gränskontroll, bortkomst av traditionella värderingar, superinflation och de europeiska ländernas överlämnande av makt till en central makt, EU. Maktens ständiga prat om tolerans gentemot den "nya" religiösa tron vilket i detta fall är Islam. Länders försvagade kärlek till sitt land, nationalism, ligger även det i linje med Romarrikets fall. En annan anledning till fallet sägs vara förgiftning av befolkningen i form av metaller i mat och vatten. Detta är något många menar vi utsätts för idag, både du och jag tänker nog t.ex. direkt på den tvångsvaccination som sker i stora delar av Europa och världen.

Jag är inte insatt i Romarriket och dess fall men jag tror svaret på din fråga skulle kunna gå att förstås genom att du studerar vilken funktion kristna hade under "fallet", byt ut det ordet till muslimer så kommer det säkerligen gå att svara på din fråga. För både du och jag förstår att det son sker i Europa knappast går att härleda till slumpteorin och evolutionens stilla gång.

Och som sagt, detta är bara en teori från en vilsen själ, inget annat. Fler likheter med dagens Europa och Romarriket från sakkunniga hade varit otroligt intressant att läsa.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in