• 3
  • 4
2019-04-24, 18:14
Medlem
Äger bostad, avbetald och värderad till 3m ungefär.
Mycket låga boendekostnader och är idag tung inom IT (Ericsson o Nokia) eftersom 5G kommer explodera och kineserna har det politiskt svårt.
Tom farsans granne som jobbar med soptömning är med i ett team som ska fakturera kommunala avgifter över 5G.

Tänkte sprida lite mer och leker med tanken skog -- AI, tror båda är rätt men har ingen bra insikt i något av dessa investeringsstrategier.
Hade gärna haft fysisk skog men vet inte hur man bär sig åt.. eller om jag orkar...
Citera
2019-04-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Ai-tech företag gräver guld. Det investeras tungt och kommer gå upp ett tag till.

Skulle du kunna nämna några? Låter intressant minst sagt.
Citera
2019-04-24, 21:04
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajm
Så marknaden håller inte med om att det är en framtidsinvestering? Du spådde i teblad?
Det spås bli en trend. Det är inte en trend. Stor skillnad. Marknaden är inte så känslig.
Citera
2019-04-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Det spås bli en trend. Det är inte en trend. Stor skillnad. Marknaden är inte så känslig.

🍵 👀
Citera
2019-04-25, 08:58
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
För egen del Note!

Rapport på torsdag. Tror på en stark rapport.

En superstark rapport från Note idag!
https://mb.cision.com/Main/165/2795208/1030633.pdf
Citera
2019-04-25, 09:19
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15cmSLAK30cmRAK
Ja Globalfonder är ett bra sätt att skydda sig mot just valutarisker i allmänhet. Du får dock en stor exponering mot dollar med globalfonder då dessa fonder brukar bestå av 60-65% amerikanska aktier(Alltså så är det mer eller mindre oväsentligt att fonden handlas i t.ex. svenska kronor). Detta behöver såklart inte vara något negativt, utan det är upp till var och en att bedöma hur man tror valutorna kommer förhålla sig till varandra i framtiden.

Detta är inte mitt område och ber om ursäkt för om frågan är dum men om man spekulerar i att Svenska kronan fortsätter sjunka och investerar i globalfonder, följer min investering då ändå kronans utveckling menar du?
Citera
2019-04-27, 08:13
Medlem
Jag har knappt haft några svenska tillgångar sista åren och fått bra avkastning på kronfallet. Nu har jag gradvis ökat på svenska börsen och tror den kommer att stå sig bra nu ett tag.
Citera
2019-04-27, 11:23
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Vad investerar man i just nu?
Allt! Vi är ju i vad jänkarna kallar "the everything bubble".

Förutom sedvanliga vinnare som bostäder, aktier och junk bonds så vill jag rekommendera baseballkort, tulpanlökar och reproduktioner av PK-konstnärer.

Finansieras företrädesvis med lånade pengar!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in