Citat:
Ursprungligen postat av
SadEyes
Tycker det verkar konstigt att det vore vanligt. Låter som det är något knas i produktionskedjan. Vet inte vilka som producerar revbenen för Texas Longhorn, tevksamt om de själva är inblandade annat än varumärket.
Citat:
Ursprungligen postat av
cdec
Mycket märkligt om det är ”vanligt”med mögelangrepp i vaccade produkter ja.
Vion Foods tillverkar Texas Longhorns produkter och levererar färskt kött, både till restauranger och butik.
Killen ja pratade med var "chef" i charken och har verkat ha bra koll annars när ja pratat färskt skött.
Han menade nog inte att de var ett vanligt fel just på den här produkten men överlag på vakuumförpackade produkter, vilket ja tyckte lät väldigt märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mangelina
Ja, ost från Valio. Man såg uppenbara mögliga avtryck efter fingrar på osten. Någon i fabriken borde få dojan. Jag mailade Valio och blev kompenserad med dubbla summan värdekuponger. OCH en reflex samt en smutsig, uppenbart använd penna (fanns ingen emoji som spyr!)
Ja om man tagit med fingararna på mat innan de förpackas förstår ja att de blir bakterier kvar som sen växer, men i mitt fall så skulle de bara varit luft som blivit kvar.
Sämst tycker ja att företagen inte ens svarar på mitt mail. Kompensation fick ja ju redan ifrån butiken så de struntar ja i men en förklaring eller ursäkt hade ja tyckt kunnat vara på sin plats om man är rätt om sitt varumärke, och då hade ja inte hängt ut dom här heller.
Generöst av Valio att bjuda på både kompensation, reflex och använd penna

Ja mailade Kungsörnen för ett par år sen då det varit skalbaggar i pastan. Då fick ja en presentcheck på halva summan jag handlat deras pasta för haha
Men värst är ändå alla dom som grinar ut i Aftonbladet... Fashback räcker bra för mig