2019-04-21, 16:02
Medlem
aina08s avatar
Ibland när ja är lat och sugen på nåt köper jag färdiga revbenspjäll, klara att värma osv.
Dom är vakuumförpackade och brukar va riktigt goda efter ett tag i ugnen.
Köpte Texas texas longhorn original ribs senast vilket är en favorit. Någon dag senare när ja skulle äta dom märkte jag att det var mögligt innanför plasten i förpackningen. Jag kollade noga efter hål men det fanns inget skadat.
Var till butiken och det var inga problem att få pengarna tillbaka men blev lite förvånad när "köttkillen" säger att det är hyfsat vanligt att det kan bli så. Att det blir "släpp" när de förpackats, som jag förstod det att de kan bli lite luft kvar.
Jag mailade även Texas Longhorn men dom verkar inte ha nåt intresse av att svara.

Är det fler som varit med om att vakuumförpackad mat varit mögligt som ni köpt?
Jag tappade smaken och har ingen lust att köpa sånt här mer just nu. Kanske löjligt men hade jag ätit dom någon dag tidigare hade möglet kanske inte varit så man sett det, och man vill ju inte bli sjuk.
Bäst-före datumet hade ett lång tid kvar.
All mat som är lite ojämn som vakuumförpackas lär ju kunna ha fickor med luft...
Citera
2019-04-21, 16:44
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ibland när ja är lat och sugen på nåt köper jag färdiga revbenspjäll, klara att värma osv.
Dom är vakuumförpackade och brukar va riktigt goda efter ett tag i ugnen.
Köpte Texas texas longhorn original ribs senast vilket är en favorit. Någon dag senare när ja skulle äta dom märkte jag att det var mögligt innanför plasten i förpackningen. Jag kollade noga efter hål men det fanns inget skadat.
Var till butiken och det var inga problem att få pengarna tillbaka men blev lite förvånad när "köttkillen" säger att det är hyfsat vanligt att det kan bli så. Att det blir "släpp" när de förpackats, som jag förstod det att de kan bli lite luft kvar.
Jag mailade även Texas Longhorn men dom verkar inte ha nåt intresse av att svara.

Jag tappade smaken och har ingen lust att köpa sånt här mer just nu. Kanske löjligt men hade jag ätit dom någon dag tidigare hade möglet kanske inte varit så man sett det, och man vill ju inte bli sjuk.
Bäst-före datumet hade ett lång tid kvar.
All mat som är lite ojämn som vakuumförpackas lär ju kunna ha fickor med luft...

Tycker det verkar konstigt att det vore vanligt. Låter som det är något knas i produktionskedjan. Vet inte vilka som producerar revbenen för Texas Longhorn, tevksamt om de själva är inblandade annat än varumärket.
Citera
2019-04-21, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Tycker det verkar konstigt att det vore vanligt. Låter som det är något knas i produktionskedjan. Vet inte vilka som producerar revbenen för Texas Longhorn, tevksamt om de själva är inblandade annat än varumärket.

Mycket märkligt om det är ”vanligt”med mögelangrepp i vaccade produkter ja.
Vion Foods tillverkar Texas Longhorns produkter och levererar färskt kött, både till restauranger och butik.
Citera
2019-04-21, 19:28
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ja, ost från Valio. Man såg uppenbara mögliga avtryck efter fingrar på osten. Någon i fabriken borde få dojan. Jag mailade Valio och blev kompenserad med dubbla summan värdekuponger. OCH en reflex samt en smutsig, uppenbart använd penna (fanns ingen emoji som spyr!)
Citera
2019-04-21, 19:41
Medlem
aina08s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Mycket märkligt om det är ”vanligt”med mögelangrepp i vaccade produkter ja.
Vion Foods tillverkar Texas Longhorns produkter och levererar färskt kött, både till restauranger och butik.
Killen ja pratade med var "chef" i charken och har verkat ha bra koll annars när ja pratat färskt skött.
Han menade nog inte att de var ett vanligt fel just på den här produkten men överlag på vakuumförpackade produkter, vilket ja tyckte lät väldigt märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Ja, ost från Valio. Man såg uppenbara mögliga avtryck efter fingrar på osten. Någon i fabriken borde få dojan. Jag mailade Valio och blev kompenserad med dubbla summan värdekuponger. OCH en reflex samt en smutsig, uppenbart använd penna (fanns ingen emoji som spyr!)
Ja om man tagit med fingararna på mat innan de förpackas förstår ja att de blir bakterier kvar som sen växer, men i mitt fall så skulle de bara varit luft som blivit kvar.
Sämst tycker ja att företagen inte ens svarar på mitt mail. Kompensation fick ja ju redan ifrån butiken så de struntar ja i men en förklaring eller ursäkt hade ja tyckt kunnat vara på sin plats om man är rätt om sitt varumärke, och då hade ja inte hängt ut dom här heller.

Generöst av Valio att bjuda på både kompensation, reflex och använd penna
Ja mailade Kungsörnen för ett par år sen då det varit skalbaggar i pastan. Då fick ja en presentcheck på halva summan jag handlat deras pasta för haha

Men värst är ändå alla dom som grinar ut i Aftonbladet... Fashback räcker bra för mig
Senast redigerad av aina08 2019-04-21 kl. 19:43.
Citera
2019-04-21, 19:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Kompensation fick ja ju redan ifrån butiken så de struntar ja i men en förklaring eller ursäkt hade ja tyckt kunnat vara på sin plats om man är rätt om sitt varumärke, och då hade ja inte hängt ut dom här heller.

Nu vet jag inte när du köpte varan, men det är ju långhelg just nu och garanterat ingen som tittar till deras konsumentkontakt under dessa dagar. Du får säkert återkoppling i veckan och någon form av kompensation.
Citera
2019-04-21, 19:56
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Nu vet jag inte när du köpte varan, men det är ju långhelg just nu och garanterat ingen som tittar till deras konsumentkontakt under dessa dagar. Du får säkert återkoppling i veckan och någon form av kompensation.
De är ett par veckor sedan så dom har haft tid att svara nu
Citera
2019-04-21, 20:02
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
De är ett par veckor sedan så dom har haft tid att svara nu

Ja det var ju genomuselt ifrån deras sida. Förvånar mig dock inte. Texas Longhorn tycker jag är sådär som restaurang vad gäller kvalitet och service Det genomsyrar kanske alla delar av organisationen som i ditt fall med utebliven återkoppling.
Citera
2019-04-24, 00:26
Medlem
aina08s avatar
Uppdatering.

Idag fick jag svar på mail om de mögliga revbenen.
Det tog 16 dagar så jag trodde ju så klart dom ignorerat det helt.

Vi uppskattar verkligen när våra kunder tar tiden att informera oss om problem som uppstått, så att vi kan fortsätta göra de bästa produkterna möjligt!
Det som troligtvis skett är ett vacuumsläpp på förpackningarna vilket i sin tur bidrar till att det kan uppkomma mögel, som här.
Vacuumsläpp kan hända till följ av flertal anledningar; Temperatur skillnader under transportens gång, hanteringen av produkten i butik, etc. etc..
Vi på Texas Longhorn ber verkligen om ursäkt för det du råkat ut för, samt vill vi verkligen kompensera dig för detta!

Även här tror man att det är ett "Vaccumsläpp" och det låter ju som nåt som bör kunna vara ganska vanligt.
Var ju bra att dom svarade.
Ska maila min adress för kompensation så får ja se vad det blir.
Citera
2019-04-24, 20:03
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Uppdatering.

Idag fick jag svar på mail om de mögliga revbenen.
Det tog 16 dagar så jag trodde ju så klart dom ignorerat det helt.
Garanterat nån anställd som läst på FB
Citera
2019-04-26, 12:18
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Garanterat nån anställd som läst på FB
De var faktiskt en tanke ja fick också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera