• 1
  • 2
2019-04-20, 15:34
De svenska politikerna förstör Sverige i en rasande takt och den röstberättigade befolkningen fortsätter rösta in dem. Det är helt uppenbart att demokrati i det moderna Sverige kommer leda till landets undergång och en missär av bibliska proportioner.

Det enda jag vill ha (likt så många andra) är ett normalt samhälle med bra framtidsutsikter. Om alla som bor i Sverige får rösta kunde jag inte bry mig mindre om. Jag ser det tvärt emot som ett direkt hot att inkompetenta fåntrattar får vara med och välja landets ledare.

Vill ni verkligen ha demokrati? Tycker ni att det funkat bra hittills?
Citera
2019-04-20, 15:37
Bannlyst
Neje demokratin (demokratur i Sverige) har spelat fallit för länge sen. Sverige och Europa behöver en ny Hitler men det kommer inte hända, tyvärr. Vet inte fan vem som skall rädda oss. Putin säger nån men tror inte han bryr sig.
Citera
2019-04-20, 15:53
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Det enda jag vill ha (likt så många andra) är ett normalt samhälle med bra framtidsutsikter. ?
Det enda du vill ha är ALLT för dig och INGET till andra ?

Är det det du menar. Du vill ha det bra, men hur är det med dom som är i krig, svälter, våldtas, förtrycks och så då?

Hur blir det med miljöförstöring, korruption och folk som blir mer och mer deprimerade och sjuka?

Det är ju inte riktigt rätt att en idiot som inger annat vet än att det känns skönt och dra skinnet fram och tillbaka,,, ska bedöma vad politiker håller på med.
Citera
2019-04-20, 16:00
Medlem
Citat:
De svenska politikerna förstör Sverige i en rasande takt och den röstberättigade befolkningen fortsätter rösta in dem. Det är helt uppenbart att demokrati i det moderna Sverige kommer leda till landets undergång och en missär av bibliska proportioner.

Det enda jag vill ha (likt så många andra) är ett normalt samhälle med bra framtidsutsikter. Om alla som bor i Sverige får rösta kunde jag inte bry mig mindre om. Jag ser det tvärt emot som ett direkt hot att inkompetenta fåntrattar får vara med och välja landets ledare.

Poängen med att ha ett demokratiskt statsskick är att du inte får något inflytande.Det är alltid lite surt att sitta på läktaren.
Citera
2019-04-20, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det enda du vill ha är ALLT för dig och INGET till andra ?

Är det det du menar. Du vill ha det bra, men hur är det med dom som är i krig, svälter, våldtas, förtrycks och så då?

Hur blir det med miljöförstöring, korruption och folk som blir mer och mer deprimerade och sjuka?

Det är ju inte riktigt rätt att en idiot som inger annat vet än att det känns skönt och dra skinnet fram och tillbaka,,, ska bedöma vad politiker håller på med.

Miljöförstöring? Vad är det du menar?

Krig är sällsynt men snart kan vi ha det även i Sverige pga massinvandringen. Våldtäkter har vi också redan gott om här. Ett importerat problem, eller hur?

Förtryck har vi också. Se hur HMF efterlevs eller utrensningarna av oliktänkande i fackförbunden och på skolorna.

Osv. Sverige är dessutom korrupt. Se Fredrik Reinfeldt och Annie Lööf som två äckliga exempel.
Citera
2019-04-20, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsdonator
Neje demokratin (demokratur i Sverige) har spelat fallit för länge sen. Sverige och Europa behöver en ny Hitler men det kommer inte hända, tyvärr. Vet inte fan vem som skall rädda oss. Putin säger nån men tror inte han bryr sig.

Japp. Ett framtida alternativ kan vara krig efter etniska skiljelinjer och en ny liten svensk stat i Småland eller något, baserad på jordbruk och småskalig industri. Det blir inte fett men det blir svenskt igen.
Citera
2019-04-20, 16:03
Medlem
Citat:

IQ nivån sjunger i Norden.....Så jag antar att vi får det vi har.....
Citera
2019-04-20, 16:11
Medlem
Pungsvings avatar
Partierna är urdåliga och farliga i Sverige, men det är inte deras fel. Det är svenskarna som är problemet. Bara riktigt dålig politik ger röster, och partierna har rättat sig över tid för att falla väljarna i smaken. Detta gäller majoriteten av väljarna. Tyvärr slåss alla partierna om samma stora grupp av korkade väljare.

Om Sverige var en republik där varje stol i riksdagen var öppen, partiobunden, så skulle väljarna få se en större spridning på folk som vill bli heltidspolitiker. Men det är inte en garanti för att mer lämpligt folk hamnar i riksdagen. Om svenskarna är genuint ruttna i huvudet så kommer de fortsätta rösta på rutten, farlig politik.

Tyvärr är Sverige så lågt gånget i totalt ruttet vansinne att det bästa man kan göra är att lämna landet.
Citera
2019-04-20, 16:12
Medlem
Demokrati är ju i grunden en bra idé, problemet är att makten har listat ut hur de kringgår hela skiten, via deras propaganda i massmedia, mutor etc. Det finns ännu inget bra system för att välja ut icke giriga personer som får styra.
Citera
2019-04-20, 16:21
Medlem
Dolmances avatar
Demokrati är grundbulten i samhällsutvecklingen. Att skrika om systemkollaps mm visar på vikten av demokrati och källkritik. Utan demokrati hade vi inte kunnat skriva som vi gör på internets olika siter.
Citera
2019-04-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Poängen med att ha ett demokratiskt statsskick är att du inte får något inflytande.Det är alltid lite surt att sitta på läktaren.
I vilka statsskick har du mer inflytande?

Poängen med demokrati är INTE att du inte får inflytande. Om det är det som är poängen fanns det ingen anledning att byta från exempelvis monarki.

Däremot är inflytandet ganska begränsat när det gäller representativ demokrati. Om vi ska få mer inflytande är det dags att ta steget till direktdemokrati som Schweiz gjort.
Citera
2019-04-20, 16:25
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Miljöförstöring? Vad är det du menar?

Krig är sällsynt men snart kan vi ha det även i Sverige pga massinvandringen. Våldtäkter har vi också redan gott om här. Ett importerat problem, eller hur?

Förtryck har vi också. Se hur HMF efterlevs eller utrensningarna av oliktänkande i fackförbunden och på skolorna.

Osv. Sverige är dessutom korrupt. Se Fredrik Reinfeldt och Annie Lööf som två äckliga exempel.
Jag menar bara att det är för komiskt att se folk som har noll koll, yra om att det var bättre förr. Folk som inte bryr sig ett skit i etik och moral och rättvisa. Som inget vill lära sig. Som bara går runt och drömmer om mer pengar och sex. Att höra sådant folk prata om vad som behöver göras. Hahahaha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in