2019-04-20, 13:53
Medlem
Kaustis avatar
Hur är det att bo i radhus i dessa områden? Vet att Skogås är rätt segregerat och att villa/radhus-sidan är hyfsad samtidigt som andra sidan spåret bör undvikas.

Men hur trivs ni som bor i vilöa/radhus i dessa områden? Hur är det med förskolor, skolor osv? Annat att tänka på?
Citera
2019-04-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hur är det att bo i radhus i dessa områden? Vet att Skogås är rätt segregerat och att villa/radhus-sidan är hyfsad samtidigt som andra sidan spåret bör undvikas.

Men hur trivs ni som bor i vilöa/radhus i dessa områden? Hur är det med förskolor, skolor osv? Annat att tänka på?

Jag skulle aldrig bo någon annan stans i Sthlm än i innerstan, och då Vasastan. Skogås suger i mina öron
Citera
2019-04-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag skulle aldrig bo någon annan stans i Sthlm än i innerstan, och då Vasastan. Skogås suger i mina öron

Vad har detta med TS fråga att göra? Och hur kan man komma på idén att särskriva ”annanstans”?
Citera
2019-04-20, 17:38
Medlem
abo142s avatar
Du kan bo bra på båda ställen imho. Vendelsö är dock att föredra pga lugnare område. I värsta fall så skjuts och rånas det i skogås, om du har barn som ska växa upp skulle jag bosätta mig i Vendelsö. Men skogås är fint och nära till naturen, och gemenskapen i radhusområdena är god.
Citera
2019-04-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Vad har detta med TS fråga att göra? Och hur kan man komma på idén att särskriva ”annanstans”?

Så kan det bli när man skriver på mobilen, jag ber om ursäkt för det. Slutsatsen jag har är ändå att Skogås är ett dåligt område, med eller utan särskrivningar.
Citera
2019-04-20, 20:50
Medlem
Snowsmiles avatar
Skogås har jag inte bott, men i Vendelsö har jag bott i stora delar av mitt liv.

Jag bodde där i Sågen under många år men lessnade tillslut på alla bilinbrott och skit.
Höjden var en natt när en snubbe slog sönder rutan i porten mitt i natten. Nyfiken som jag var så kollade jag i dörrögat om det var vår stökiga granne som glömt nyckeln. det var det dock inte. Det var en
polare eller inte polare till honom som monterade ihopp en AK4 och sedan bultade på grannens dörr med Det var dock i området med hyresrätter.

Om du köper radhus eller villa så är Vendelsö säkert en av de bättre förorterna fortfarande.
Har du råd skulle jag dock ta ett skutt vidare till Nacka eller Tyresö.
Citera
2019-04-20, 23:21
Medlem
skogås är rätt okej, men bor inte alldeles för nära centrumet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in